Månedens spiloplevelse april 2016

Kommentarer, spørgsmål og husregler.
Post Reply
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Månedens spiloplevelse april 2016

Post by Larsine »

66 spil blev det til i løbet af april måned, ikke mindste takket være Djengis Con. Spillene er fordelt på sølgende:

Ave Caesar x 14
7 Wonders: Duel x 5
Las Vegas x 5
Spyfall x 5
Jumping Frog x 4
Paris Connection x 4
Patchwork x 4
The Resistance: Avalon x 3
The City x 2
Codenames x 2
Colosseum x 2
KLASK x 2
Æv, bæv, busse x 2
Citadels (inkl. The Dark City) x 1
Cleopatra and the Society of Architects x 1
Dynasties: Heirate & Herrsche x 1
Go Fish x 1
Lords of Waterdeep (inkl. Undermountain fra Scoundrels of Skullport) x 1
Saint Petersburg (1st edition) x 1
Saint Petersburg (2nd edition) x 1
San Juan (inkl. The New Buildings & The Events) x 1
SET x 1
Steampunk Rally x 1
Ticket to Ride (Map Collection: Volume 1 – Team Asia) x 1
Trickerion: Legends of Illusion x 1

Spillene med rødt er nyheder, og af dem var der mange gode.
Spyfall var sjovt at prøve, men jeg er sikker på at det nok skal blive sjovere fremover når nu man kender konceptet.
Codenames var fascinerende og helt sikkert et spil jeg skal prøve igen.
Patchwork var fascinerede som det lille spil det er. Jeg er ret sikker på at det lander i vores spilsamling.
Paris Connection var rigtig godt, specielt i forhold til hvor kort tid det tager. Det føles som et meget større spil.
Dynasties: Heirate & Herrsche var også godt, så godt at jeg spillede det igen dagen efter, og skal introducere det på Rubicon.
Trickerion: Legends of Illusion var OK, men der er stadig noget som jeg synes burde fungere bedre. Der er rigtig mange smådele som skal udføres på en finurlig måde. Jeg er sikker på at der er et rigtig godt spil gemt derinde, men jeg ved ikke om det lykkedes at grave det helt frem. Nu har jeg i det mindste knækket nødden til at spille det.
Saint Petersburg (2nd edition) spillede vi i en 5 spillerudgave med Markedsudvidelsen, og det var en skuffelse. Jeg syntes at spillet er godt som det er, men i 5 spillerudgave fungerer det ikke. Arbejderne blev udtømt alt for hurtigt, medens der næsten ikke kom nogen Nobels i spil, og det ændre spillet så meget at jeg ikke bryder mig om det. Skuffende. Jeg holder bare fast i min gamle udgave.

Månedens oplevelse er: Djengis Con
User avatar
Goblen
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1381
Joined: Mon Nov 26, 2012 4:48 pm
Favoritspil: Castles of Burgundy, Terra Mystica, Battlestar Galactica, Dead of Winter, Kingsburg, The Gallerist, The Resistance, Shakespeare
Location: Lundby
Has thanked: 17 times
Been thanked: 45 times
Contact:

Re: Månedens spiloplevelse april 2016

Post by Goblen »

Patchwork 5
Concordia 2
Family Business 2
Mombasa 2
Backgammon 1
Catan 1
Codenames 1
Discoveries 1
Dragonscroll 1
Enclave: Zakon Krańca Świata 1
Expedition: Northwest Passage 1
Ghost Stories 1
Love Letter 1
Love Letter: Batman 1
PitchCar 1
Puerto Rico 1
Ricochet Robots 1
Shakespeare 1
Trajan 1


Alle med rød er nye oplevelser. Ingen stod ud som bedre end andre. Alle oplevelser var skide gode. Også dem der er spillet før.
User avatar
Sveinmain
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 162
Joined: Sun Nov 21, 2010 11:11 pm
Location: Jørpeland, ikke langt fra Stavanger-Norway
Contact:

Re: Månedens spiloplevelse april 2016

Post by Sveinmain »

Ble hele 50 spill denne måneden, takket være at min kone har fått dilla på Splendor:-) nye spill i rødt!

Splendor x 20
Chess x6
KLASK x6
Ave Caesar x2
Hey, That's My Fish! X 2
Agricola: All Creatures Big and Small
The Boss
Broom Service
The Castles of Burgundy
Dice Town
Discoveries
Fields of Arle
Grand Austria Hotel
Ligretto Dice
Mombasa
Monopoly Hotels
Pickomino
Race for the Galaxy
San Juan

1. Månedens spillopplevelse var the boss. Kjekt og elegant gangsterspill som virket utrolig bra med 5 spillere!
2. Runner up: Discoveries - Louis and Clark the dicegame. Raskt, dypt og vakkert med mange gode valg.
3. Fields of Arle, Mombasa og Grand Austria Hotel - alle veldig kjekke, men alle har litt for lang spilletid(2,5timer+)
Outsider/Partygame: KLASK - fantastisk ide! Gratulerer alle dansker! Vær stolt over dette kule spillet:-)
49. Plass: Monopoly hotels - random, men en kjapp utgave av monopol. Men monopol deal er bedre.
50. plass: Ligretto dice. Tar kort tid å spille(2-3minutter) men etter 3 gjennomspillinger er en lei!
Danacup 23-28 juli 2018 - Hvem blir med å spiller brætspill???
User avatar
Da Senzai
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 124
Joined: Mon Aug 26, 2013 8:42 pm
Location: København
Been thanked: 10 times

Re: Månedens spiloplevelse april 2016

Post by Da Senzai »

Smash Up x 2
Millennium Blades x 1
Villains and Vigilantes Card Game x 1

Månedens oplevelse var Villains and Vigilantes. Det var lidt et impulskøb fra min side og blev købt fordi, at jeg godt kan lide Superhelte.

Vi har kun spillet 1 og et halvt spil, da to af spillerne var nødt til at køre, men heldigvis er spillet ret fedt og, nemt - ihvertfald for mig - at leve sig ind i.

Det var især godt da jeg smaskede skurken, så hårdt, at han røg et felt væk, hvorefter, jeg gik hen, samlede en bil op og tyrede den lige i fjæset på ham, for så næste tur at lægge ham i håndjern og sende ham i fængsel (som, han så slap ud af næste tur igen, ved at en anden badguy brød ham ud!)

Jeg synes, at spillet er sjovt. Det har dog et ret stor turnoff. Det er det grimmeste spil, jeg nogensinde har set. Jeg synes, at han Art-direktion er helt væk, da kort og figurer/standees er lavet til at ligne gamle superhelte-tegneserier fra 40-70´erne. Nøj, det er grimt. Jeg er ked af det, men tegneserier var hverken bedre eller flottere i gamle dage. Tværtimod, så har tegneserier aldrig været bedre end de er nu.

Sjovt spil, bare tudegrimt. Det virker ikke som om, at der er så mange, der spiller det, hvilket er syndt, da jeg godt kunne tænke mig udvidelser og flere forskellige spilbare figurer.
Image
User avatar
Jonezy
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1472
Joined: Thu Mar 10, 2011 7:32 pm
Favoritspil: Castles of Burgundy, Hansa Teutonica, Orléans og Terraforming Mars er mine mere euro-orienteret favoritter, men Too Many Bones: Undertow er favorit SPILLET lige nu. Jeg er dog total omni-gamer og spiller stort set alle slags spil til stor fornøjelse. Holder blandt andet også meget af hyggelige fillers og CMoN terninge-fjol.
Location: Taastrup (København)
Has thanked: 288 times
Been thanked: 177 times

Re: Månedens spiloplevelse april 2016

Post by Jonezy »

Jeg fik spillet disse spil i april. Nye oplevelser med orange.


T.I.M.E Stories: The Marcy Case x3
Zombicide: Black Plague x3
Augustus x2
Bomb Squad x2
Karuba x2
King's Forge x2
Lanterns: The Harvest Festival x2
Qwixx x2
Sanssouci x2
Summoner Wars: Alliances Master Set x2
Castles of Mad King Ludwig x1
Dogs of War x1
Dungeons & Dragons: Conquest of Nerath Board Game x1
Eine Frage der Ähre x1
Evolution x1
Evolution: Flight x1
Hansa Teutonica x1
Isle of Skye: From Chieftain to King x1
Kingsburg x1
Maharani x1
Merkator x1
No Thanks! x1
Powerboats x1
Rococo x1
Saint Petersburg (second edition) x1
Spirits of the Rice Paddy x1
Suburbia x1
Summoner Wars: Guild Dwarves vs Cave Goblins x1
Tuscany: Expand the World of Viticulture x1
The Voyages of Marco Polo x1


Djengis Con, hvor jeg fik spillet mange af disse spil var naturligvis det klare højdepunkt, men det var faktisk ikke der, at jeg spillede månedens favorit spil. Den titel går nemlig til T.I.M.E Stories: The Marcy Case, som var andet scenarie i T.I.M.E Stories universet og det er altså lige mig. Marcy Case var endda ikke nær så god som Asylum scenariet, men stadig en al for fed oplevelse. Elsker udforskningen i starten for så, at det hele bliver lidt puzzlely når man skal så effektivt igennem som muligt. De næste scenarier ligger klar på hylden... :mundvands-smiley:
Image
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14584
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 448 times
Been thanked: 630 times
Contact:

Re: Månedens spiloplevelse april 2016

Post by Frouvne »

April var en langt bedre måned for mig end marts, hvor der kun blev spillet seks spil. En væsentlig årsag til den forøgede aktivitet skyldtes naturligvis DjengisCon.

Icehouse - 18
Magic: The Gathering - 3
Codenames - 2
Patchwork - 2
1775: Rebellion - 1
Brass - 1
Byzantium - 1
Cuba Libre - 1
Dark Moon - 1
Eclipse - 1
Eclipse: Rise of the Ancients - 1
Ingenious - 1
Keyflower - 1
Keyflower: The Merchants - 1

Det var en stor fornøjelse at få genspillet Keyflower, der formentlig kunne være et af mine favoritspil, hvis jeg fik spillet det lidt mere. 1775: Rebellion er også altid super-underholdende ... denne gang var ingen undtagelse! Cuba Libre havde jeg i den grad glædet mig til at få spillet - oplevelse bar desværre præg af, at der går for lang tid imellem. Det må der gøres noget ved. Jeg får gevaldigt lyst til at få spillet noget mere COIN, men skal nok ikke i gang med de tungeste af spillene, hvis dette er det letteste. Det er rigelig kompliceret til min smag og den spil-frekvens, jeg kan præstere. Byzantium var nok månedens mest interessante oplevelse. Det startede meget kaotisk, da det var svært at finde rede i hvad man kunne og i næste række hvad man skulle. Men en pirrende oplevelse. Månedens oplevelse blev dog et puzzle med Icehouse, da det dels var rart at få dem frem igen og dels fordi det engagerede hele familien.
frouvne, administrator

Image
Carlei
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 463
Joined: Mon Mar 04, 2013 3:27 pm
Location: Taastrup
Has thanked: 1 time

Re: Månedens spiloplevelse april 2016

Post by Carlei »

April var en rigtig god måned og Djengis hjalp selvfølgelig til. Det blev til otte nye spil, og flere andre spil jeg kun havde prøvet én gang.

Love Letter 5
Mysterium 5
Summoner Wars 3
T.I.M.E Stories: The Marcy Case 3
Timeline: Inventions 3
Camel Up 2
Chess 2
Karuba 2
Lanterns: The Harvest Festival 2
Lost Cities 2
Patchwork 2
Sanssouci 2
Ticket to Ride Map Collection: Volume 5 – United Kingdom & Pennsylvania 2
Timeline: Historical Events 2
Alhambra 1
Automobile 1
Bohnanza 1
Castles of Mad King Ludwig 1
Dixit Odyssey 1
Dynasties: Heirate & Herrsche 1
Evolution 1
Evolution: Flight 1
Heartland 1
Isle of Skye: From Chieftain to King 1
Kingsburg: To Forge a Realm 1
Maharani 1
Merkator 1
Mombasa 1
No Thanks! 1
Power Grid: France/Italy 1
Powerboats 1
Saint Petersburg 1
Spirits of the Rice Paddy 1
Steampunk Rally 1
Suburbia 1
Sushi Go! 1
Timeline: Diversity 1
Timeline: Music & Cinema 1
Tokaido 1
Tuscany: Expand the World of Viticulture 1
The Voyages of Marco Polo 1
Zooloretto Junior 1

Mange rigtig gode spiloplevelser, men favoritten var endnu en Time Stories eventyr. Glæder mig allerede til næste episode 8)
Post Reply