Månedens spiloplevelse december 2014

Kommentarer, spørgsmål og husregler.
Post Reply
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14613
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 457 times
Been thanked: 650 times
Contact:

Månedens spiloplevelse december 2014

Post by Frouvne »

Hvilken spiloplevelse blev månedens største for dig i december 2014?

I december spillede jeg:

Timeline: American History - 4
Twilight Struggle - 4
Abraca...what? - 3
Space Alert - 3
Timeline: Americana - 2
TZAAR - 2
Washington's War - 2
BraveRats - 1
Cardline: Animals - 1
Castaways - 1
Dixit - 1
Pandemic: The Cure - 1
[redacted] - 1
Trivial Pursuit - 1

Blandt spillene er der især fire, jeg syntes er værd at fremhæve. På årets julefrokost blev der spillet [redacted] og Space Alert, som jeg syntes gav gode oplevelser. [redacted] var der nogle uklarheder omkring, men det kan meget vel hænge sammen med regelforklareren (undertegnede) og konceptet var i hvert tilfælde rigtig sjovt. At jeg fik spillet Twilight Struggle fire gange i løbet af måneden var helt fantastisk. Washington's War er dog månedens oplevelse, da det altid er noget helt særligt at begynde at dykke ned i et spil, som har stort potentiale. Jeg krydser fingre for at begejstringen holder og at det også fortsat vil være muligt at finde nogle at spille det med.
frouvne, administrator

Image
User avatar
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3743
Joined: Mon May 01, 2006 9:11 am
Location: Frederiksberg
Has thanked: 20 times
Been thanked: 83 times

Re: Månedens spiloplevelse december 2014

Post by Jens_Hoppe »

Min liste ser således ud:

Magic: The Gathering x18
Mysterium x7
Elevenses x5
Dungeons & Dragons: The Legend of Drizzt Board Game x2
High Frontier x2
Assault on Doomrock x1
Crokinole x1
Dino Race x1
Greenland x1
Hyperborea x1
Ra x1

Magic og Mysterium var afgjort de "store" spil for mig denne måned. Magic, fordi det var et herligt gensyn med et spil jeg dyrkede religiøst i en årrække, og Mysterium, fordi det ganske simpelt var helt anderledes end noget, jeg nogensinde har prøvet før.

Skal jeg vælge et spil, må det være Mysterium. Glimrende spil!
What are you, like 80?
Senest købt: Prey Another Day, MLEM: Space Agency
User avatar
BlueSwan
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1005
Joined: Fri Feb 01, 2013 8:12 am
Favoritspil: Android: Netrunner, Dominion, Mage Knight Board Game, Nations, Skak, Twilight Struggle, det meste af Stefan Feld og de fleste halvtunge Eurogames med fokus på ressource management og optimering.
Location: Helsinge
Contact:

Re: Månedens spiloplevelse december 2014

Post by BlueSwan »

Intet mindre end 92 spil i december. Så klart min personlige rekord og sandsynligvis en rekord der vil bestå. Det store flertal af spil er dog solospil og fillers.

The Lord of the Rings: The Card Game 35
For Sale 11
Mage Knight Board Game 9
The Resistance: Avalon 5
Mage Wars 4
Splendor 4
Twilight Struggle 4
Love Letter 2
RoboRally 2
The Settlers of Catan 2
Bezzerwizzer 1
Carcassonne 1
Carcassonne: South Seas 1
Combat Commander: Europe 1
Dixit Odyssey 1
Eight-Minute Empire 1
Five Tribes 1

Macao 1
Powerboats 1
Rat Hot 1
SET 1
Struggle of Empires 1
Thunderstone Advance: Towers of Ruin 1
Ticket to Ride 1

De blå var nye spil for mig. Bedste nye spil tror jeg var Five Tribes, som jeg fandt ret fascinerende. Største spiloplevelse generelt må være Twilight Struggle, der på det seneste er gået fra at være et spil jeg havde i min personlige top 5 til min personlige top 2. Håber at få spillet det en del i det nye år, ligesom jeg også håber at få "efterfølgeren" 1989 på bordet lidt mere. Det var dog også stort at prøve at vinde Roborally uden at få én eneste skade. Endda på en svær bane, hvor de andre tog masser af skader og én måtte udgå helt.
Sidst spillet:
Image
Min musik: http://www.soundcloud.com/blueswan
User avatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3642
Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Location: København Nørrebro
Contact:

Re: Månedens spiloplevelse december 2014

Post by Mik »

Jeg fik spillet 20 spil i december 2014:

8x Die Staufer
5x Pathfinder Adventure Card Games: Skull & Shackles - Raiders of the Fever Sea
2x Pathfinder Adventure Card Games: Skull & Shackles - Tempest Rising
1x
2x AquaSphere
1x Ancient Terrible Thing
1x Triassic Terror
1x Twin Tin Bots

og så nåede jeg også lige at snuse til et kvart spil Time Masters

Der var 3 nyheder i denne måned (tæller ikke TM med) hvoraf ATT var betydeligt ringere end jeg havde forventet.
TT var præcis så kedeligt som jeg forventet (men jeg havde heller ikke forventet mig meget af Peter Hawes).
Image
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: Månedens spiloplevelse december 2014

Post by Larsine »

61 spil blev det til December måned, takket være en masse små spil, som dog alle har været spil jeg fuld ud har nydt. Spillene fordeler sig på:

Machi Koro x 25
The City x 10
The Resistance: Avalon x 8
Colt Express x 3
Sushizock im Gockelwok x 3
Bananagrams x 2
BrainBox: World x 2
Level X x 2
Takenoko x 2
Catan Histories: Merchants of Europe x 1
Game of Thrones: The Card Game x 1
Love Letter x 1
San Juan (inkl. The New Buildings & The Events) x 1

Der var kun to nyheder blandt spillene, men ingen af dem var jeg umiddelbart særlig imponeret over. Game of Thrones skal dog prøve igen, inden det afskrives, hvorimod jeg sagtens kan leve uden at spille BrainBox igen.

Månedens oplevelse er derfor Machi Koro som jeg stadig synes er underholdende, og jeg ser frem til at få udvidelsen til spillet.
User avatar
Sveinmain
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 162
Joined: Sun Nov 21, 2010 11:11 pm
Location: Jørpeland, ikke langt fra Stavanger-Norway
Contact:

Re: Månedens spiloplevelse december 2014

Post by Sveinmain »

51 spill denne måneden takket være Stiga Hockey(Rod Hockey) og Zombie dice. Ellers kun 19 spill da alle i Preikestolen gamers hadde det travelt før jul.

Game Qty
Zombie Dice x 17
Rod Hockey x 15
Fleet x 2
Ave Caesar x 1
Bang! The Dice Game x 1
Camel Up x 1
Castles of Mad King Ludwig x 1
Doodle City x 1
Eight-Minute Empire x 1
Fearsome Floors x 1
Going, Going, GONE! x 1
Imperial Settlers x 1

In the Year of the Dragon x 1
Linko! X 1
Love Letter x 1
Machi Koro x 1
Speculation x 1
Sumeria x 1
Tash-Kalar: Arena of Legends x1
Tiny Epic Kingdoms x 1


1. plass: Tiny Epic Kingdoms, et kjapt areacontrol spill med krig og rollevelging. Likte det veldig godt og har satt det på must have lista mi:-)
2. plass: In the Year of the dragon - ingen nyhet, men liker det veldig godt. Denne gangen vant en ikke med bokstrategien heller og det er en styrke for spillet!
3. plass: Fleet - vet enda ikke helt hvor godt jeg skal like det, men likevel en fortjent 3. plass da det var mange rare spill denne måneden.

48. plass: Imperial settlers - ble barbarian og scoret max 5-7 poeng hver runde mens de andre rasene scoret 5-7 poeng pr. Trekk. Må prøves igjen, men en dårlig debut av spillet eller av meg???
49. plass: Speculation - aksjespill uten kontroll. 5 av 6 slaktet spillet...
50. plass: Tash kalar - helt greit teamplay spill, men flaks med kort og litt lang spilletid trekker ned.
51. plass: Machi koro - terningsettlers vs. yatzee. Veldig mye flaks/uflaks gjør at en styrer unna dette spillet i fremtiden. Helt greit og sikkert godt som familiespill, men spiller det igjen om jeg må...
Danacup 23-28 juli 2018 - Hvem blir med å spiller brætspill???
User avatar
Tigrillo
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 178
Joined: Fri Jan 03, 2014 11:04 pm
Favoritspil: Pax Porfiriana, ZÈRTZ, Container, Glory to Rome, London, Eufrat & Tigris, Small City
Location: Aarhus og Aalborg

Re: Månedens spiloplevelse december 2014

Post by Tigrillo »

December blev den måned jeg fik spillet flest spil nogensinde - en masse forskellige, men den største oplevelse tror jeg var juledag med Mysterium/Tajemnicze Domostwo. Også selvom det slet ikke er den type spil jeg plejer at kunne lide.
Post Reply