Hvad har du spillet i dag? - November 2014

Kommentarer, spørgsmål og husregler.
User avatar
Jonezy
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1476
Joined: Thu Mar 10, 2011 7:32 pm
Favoritspil: Castles of Burgundy, Hansa Teutonica, Orléans og Terraforming Mars er mine mere euro-orienteret favoritter, men Too Many Bones: Undertow er favorit SPILLET lige nu. Jeg er dog total omni-gamer og spiller stort set alle slags spil til stor fornøjelse. Holder blandt andet også meget af hyggelige fillers og CMoN terninge-fjol.
Location: Taastrup (København)
Has thanked: 311 times
Been thanked: 185 times

Re: Hvad har du spillet i dag? - November 2014

Post by Jonezy »

I torsdags driblede jeg ned ad blokken og over til Carsten (Carlei), hvor vi havde aftalt en spilaften med Carstens bror Casper og deres kammerat Jais.

Imens vi ventede på Jais tog vi et slag Splendor, som Casper ikke havde prøvet før. Da to af de royale ville have blå gik jeg efter et monopol på safirer, men problemet var bare at de skulle bruges i forbindelse med diamanter og dem tog Casper monopol på. Derfor troede jeg faktisk at Carsten ville vinde med sin spredhagls strategi, men diamanter viste sig som den helt rigtige ædelsten, som kunne bruges til mange kort og det udnyttede Casper til at hive sejren hjem foran sin bror. Så gider han nok godt at spille det igen...

Så kom Jais og vi satte op til Power Grid, som jeg ikke har prøvet før og med en plads som nummer 10 på BGGs rangliste glædede jeg mig til at få prøvet denne klassiker. Vi spillede på Frankrigskortet, så man havde nemmere ved at bruge atomkraft. Det gad jeg så ikke at bøvle med, eller retter skæbnen ville at jeg blev den store kulkraft mand, så jeg stort set igennem hele spillet kun havde kulkraft.

Carsten startede med at bygge i det fordelagtige Paris og jeg tænkte at den kamp måtte en anden tage og byggede lidt vest for Paris med min første by værende Le Mans. Jais lod desværre Carsten være i Paris og byggede i min nabo by Tours imens Casper startede i den anden og lidt dyrere syd ende af kortet. Jeg spillede passivt et par runder, da vi nærmede os Step 2 af spillet, så jeg fik førsteret på Paris, da der kom plads til at man kunne være to i byerne. Så sprang mit netværk op til 10 i løbet af en tur og jeg var startspiller et par runder. Et køb af en vindmølle park der kunne producere til 5 byer gjorde Greenpeace France lidt gladere og jeg udbyggede til 15 byer. Da der så kom en produktion 7 kulkraftværk til auktion købte jeg den til mega overpris, da det var den jeg lige manglede for at kunne producere til 17 byer og lukke spillet.

Det opdagede de andre heldigvis for sent og kun Carsten nåede at bygge og kunne producere til 17 byer også, men jeg havde flest penge, da han havde købt ressourcer til en omgang mere, så Greenpeace France måtte skuffet konstatere at min kul industri tog sejren.

Dejligt at få prøvet sådan en klassiker, hvor timing virkelig er altafgørende. Auktioner plejer ikke at være min kop thé, men det fungerede fint her og hele spillet om ressourcer og byer tiltalte mig også. Jeg er ihvertfald klar på at stille op til revanche, hvis de andre forlanger en sådan, men det bliver nok ikke sådant et spil, som jeg har lyst til at spille hele tiden.
Image
User avatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3642
Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Location: København Nørrebro
Contact:

Re: Hvad har du spillet i dag? - November 2014

Post by Mik »

Frouvne wrote: Om Heroes Wanted:
Med de fjollede navne og dertil hørende grafik, der afbilleder heltene samt den lille detalje at alle har et Quirk-kort, der giver dem en ting de skal huske at gøre hele spillet igennem (eks. trøste folk hver gang de modtager skade, gratulere folk hver gang de slår på Super-skurken etc.) er der lagt op til en rigtig slå-på-tæven-munter-stemning. Og det kunne spillet ikke rigtig leve op til. Super-skurkens håndlangere stod fuldkommen statisk på brættet og ventede på man kom hen til dem og slog dem i jorden, i stedet for terninger, der ville kunne få alle til at sidde og heppe på ham, der var i ilden har man et deck af kort, som man spiller fra. Heroes Wanted er slet ikke noget dårligt spil, men det var bare ikke så sjovt, som jeg havde forventet ... og så bliver man jo en smule skuffet. Måske spillet bliver mere interessant, når man ikke spiller introduktionsscenariet. Det må man i hvert tilfælde håbe.
De fjollede navne og grafik betød at jeg på forhånd var imod spillet, og derfor blev jeg positivt overrasket. Men det er nu stadig ikke noget spil jeg vil købe.
Det andet scenarie var langt mere 'involverende', og man skulle holde tungen lige i munden for at regne konkurrenternes træk ud. Begge spil var absolut under underholdene, man har nu ikke den store lyst til spille det igen - der så mange andre spil som er underholdene, men som giver en større intellektuel oplevelse.
Image
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: Hvad har du spillet i dag? - November 2014

Post by Larsine »

I dag var jeg til Nordisk Spildag på Sorø Bibliotek, og ud over at sætte en masse spil i gang, fik jeg da også selv spillet en hel del.

Det blev til 3 spil Roskis, et behændighedsspil, hvor det gælder om at stable affald i en skraldespand, og undgå at det falder ud. Rigtig sjovt, men meget forskelligt om man spiller det med børn eller voksne, og alt efter hvor mange spillere man er. Ud af de tre spil, vandt jeg de to, og var rigtig tæt på at blive sidst i det tredje, men Jens snød mig for den ære.

Et spil Igel Ärgen, hvor jeg dog var nødt til at lade Larna overtage inden vi sluttede. Mine brikker vandt i hvert fald ikke, men sidst blev de heller ikke.

Et spil Five Crowns, hvor vi dog stoppede efter 6 runder i stedet for de 11 runder som et normalt spil varer. Jeg vandt, men som bekendt er spillet ikke slut før kongen bliver vild.

Et spil Ticket to Ride hvor jeg vandt på strategien om at bygge lange strækninger, og samtidig få nogle ruter der passede ekstremt godt sammen.

Et spil Lords of Waterdeep, hvor jeg allerede i runde to fik den første mandatory quest, og jeg fik to mere i løbet af spillet, uden at jeg lå til at vinde. Jeg måtte da også nøjes med en 4 plads, medens de tre første lå inden for 3 point af hinanden.

Et spil Dominion som jeg vandt rigtig overbevisende ved at købe et par Smithies og en masse penge.

En rigtig hyggelig dag, og jeg er allerede blevet booket af biblioteket til at deltage til næste år.
User avatar
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3957
Joined: Fri Sep 01, 2006 11:51 am
Location: Roskilde
Has thanked: 139 times
Been thanked: 133 times

Re: Hvad har du spillet i dag? - November 2014

Post by Andrea »

Jeg spillede rollespil i dag, men da gamemasteren blev nødt til at smutte før aftensmaden, nåede vi også to omgange King of Tokyo samt en enkelt omgang 7 Wonders, inden resten af gæsterne smuttede :)
User avatar
Goblen
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1381
Joined: Mon Nov 26, 2012 4:48 pm
Favoritspil: Castles of Burgundy, Terra Mystica, Battlestar Galactica, Dead of Winter, Kingsburg, The Gallerist, The Resistance, Shakespeare
Location: Lundby
Has thanked: 17 times
Been thanked: 45 times
Contact:

Re: Hvad har du spillet i dag? - November 2014

Post by Goblen »

Drengene og jeg kørte hjem til min bror i dag og vi fik spillet:

* Colt Express. Tabte.
* Waggle Dance. Tabte.
* Among the Stars. Tabte.

Selvom jeg tabte alle tre spil så morede jeg mig sgu. Fedt at få spillet Among the Stars igen. Bare mega fedt spil.

/Brian
User avatar
Sveinmain
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 162
Joined: Sun Nov 21, 2010 11:11 pm
Location: Jørpeland, ikke langt fra Stavanger-Norway
Contact:

Re: Hvad har du spillet i dag? - November 2014

Post by Sveinmain »

Hei! Har vært på SpillOrama en gathering of friends i Stavanger med 100 deltakere. Fullt referat med bilder finner dere her: http://preikestolengamers.no/2014/11/16 ... rama-2014/
For dere som bare vil lese er teksten her :D
SpillOrama dag1:
Familien var sendt på ferie, og alt lå til rette for at Sveinmain endelig skulle få tatt turen til SpillOrama. Det var bare å slutte litt tidligere på jobb for å få mest mulig ut av fredagen. Hollender hadde tenkt samme tanke, og derfor tok vi turen sammen over fjorden. Så hvorfor ikke sette i gang det hele med 8 minutes empire, eller Imperium som det også heter. Vet ikke om det tok 8 minutter, men med regelforklaring og oppsett og nedrydning rakk vi 2 runder i løpet av den 35 minutters lange fergeturen fra Tau til Stavanger. Jeg tapte 20-19 begge gangene, men likte spillet såpass at jeg var glad jeg hadde bestilt SpillOramatilbudet som i tillegg til dette spillet inneholdt Citadels og Love Letter. Et meget godt spill i forhold til spilletid. Må jeg velge mellom dette og Hansa Tautonica så velger jeg kanskje dette… Gir spillet 9/10 på terningen!

15 minutters bæring av tung spillbag senere ankom vi Park Hotell og SpillOrama. Der hadde jeg avtalt å spille 3 manns-spillet Maria med Nappeto og Kim. I påvente av at Kim skulle dukke opp spilte jeg, Hollender, Nappeto og hans kompis en runde Packeis am pol. Liker Hey thats my fish godt, men ble raskt bygd inne denne gangen og var raskt ut av gullkampen. På slutten ble det så jevnt at det måtte fotofinish til da kompisen til Nappeto hevdet han hadde jukset på slutten. Jeg hadde foreviget slutten på bildet, og etter å ha lagt frem bevis fikk Nappeto fiskene sine. 8/10

Så var det klart for Maria. Jeg skulle være Maria og styre Østerrike, Kim skulle være Friedrich og styre Nederland og Praussen? mens Nappeto skulle være Frankrike++. Heldigvis hadde jeg lest reglene på forhånd, men da vi kom i gang var det ikke så innviklet. Jeg skulle slåss mot Kim og Nappeto på den ene siden av brettet, og skulle slåss sammen med Kim mot Nappeto på den andre siden av brettet. Uerfaren som jeg var kjempet jeg tunge slag mot Nappeto på den siden Kim burde ledet kampen. Det gjorde at jeg etterhvert ble såpass svak at Kim kunne kjøre over Marias Østerrike og vinne relativt enkelt før år 2 var unnagjort. Maria var et langt spill, men kjekt å ha prøvd det og opplevd spillet. 6/10

Etter en matpause sammen Kim på den lokale Kebabsjappa bars det tilbake til lokalet. Der fant vi en fra Litauen og en annen(beklager jeg er dårlig på navn), og valget falt på Magnum Sal med utvidelse. Omtrent før vi hadde startet hadde Litaueren satt brikkene sine på inntekt og tjente gress på at vi kjøpte kort og pumpet vann. Kim sikret seg vanntilgang med verktøykortene som gjorde at vi andre slet med å få blå brikker. Spillet gikk sin gang og etterhvert var det ingen tvil om hvor seieren skulle gå. Kim vant overlegent! Vet ikke om jeg likte Magnumutvidelsen bedre enn orginalen, men gir spillet godkjent 7/10

Trains ble neste spill. Boksen vi fant hadde 3 kart og var full av utvidelser. Siden boksen ikke har noen gode inndelinger tok vi bare 8 tilfeldige og de 8 standardtogene ut av boksen uten å bruke ranomizerkort da det var håpløst i finne frem. Spilte Europakartet. Katharina Hjelmevik, Kim, Hollender ble meg på togturen. Vi nøt en stille togtur mens omtrent samtlige var på Quiz i kjelleren. Men togturen gikk fort, og det var Katharina Hjelmeviks tur nesten hele tiden. Hun var imponert over farten, og vi var vel ferdige i løpet av en halv time da hun hadde bygd alle brikkene sine. Husker ikke hvem som vant, men det var iallefall ikke meg.

Meg og Hollender måtte forlate lokalet og ta båten tilbake til Tau. Der traff vi Peter fra Preikestolen Gamers på vei hjem fra jobb og dermed ble det 8 minute empire x 2 på vegen hjem også. Peter tok spillet raskt men Hollender hadde igjen en lei tendens til å vinne. Båtturen gikk fort som en vind og hjemme skulle en prøve å sove med en hjerne på høygir, ikke enkelt.

SpillOrama dag 2, lørdag:

En dårlig natts søvn og etter å ha våknet alt for tidlig var en litt spent. Det siste som hadde skjedd fredagen var at Andrea fra Zoch forlag ville se Preikestolen, og hvem passer mer naturlig å spørre en Preikestolen Gamers. Så meg og Hollender stilte oss klar til guiding opp. På vei ut av lokalet kvelden før hadde vi overtalt mannen Andreas og bli med, og i tillegg ville Bamle og Per Eystein også være med på turen. Kl. 09.00 var alle 4 på båten over til Tau, og vi avtale å møtes. Turen vil bli beskrevet i et eget blogginnlegg her inne som kommer senere. Var imponert over tempoet til baktroppen Andreas, Bamle og Per Eystein både når det gjaldt tempo og antrekk. Zochs Flying socks skulle spilles på Preikestolen, og det ble det tilgangs. Vinden var så sterk at sokkene måtte fylles med stein og til og med da holdt sokkene og oss på å blåse bort. Gleder med til Hollenders reportasje kommer… 10/10 (turen altså, og turfølget)!!!

Etter en rask dusj og litt mat var vi på ferga igjen. Hollender hadde forberedt et nytt fergespill som må leses på tysk: Zum Kukuck. Her skulle vi trekke inn kort annenhver gang og stoppe før strømkua dukket opp. Desto lengre du ventet desto mer poeng, men trakk du strømkua måtte du begynne på nytt. Rakk 2 runder. 5/10 – et greit fergespill...

Vel fremme ville vi spille spillet vi hadde bært med oss til Preikestolen – Mangrovia, men måtte vente litt. Dermed ble det Five Tribes som jeg hadde lest reglene på før Preikestolenturen i dag tidlig. Hollender, Elida og Loopin ville være med. I dette Mahjonglignende spillet skal en flytte alle brikker fra ett område og fordele de på de rundt og lande på en med samme farge i som den siste, og deretter utføre en handling ut i fra landingsplass og farge på brikken du flyttet. Det ble mye tenking, fordi ingen kunne planlegge før det var ens tur. Var veldig greit å ha prøvd Five Tribes, men lang spilletid og dårlig spillopplevelse trakk ned. 4/10.

Fikk spilt en runde Straw sammen Meistad, Lysberg, Hollender og Strømfors. Et hyggelig spill med hyggelige mennesker. Meistad vant hele greia med imponerende 36 poeng på de 4 kortene han hadde igjen. Men det ble diskusjon etterpå hvordan det skulle rates. Jeg rater det som et kortspill og opplevelsen av å spille det: 9/10.

Anja og Marianne dukket opp og Hollender og jeg ventet fortsatt på Mangrovia, derfor tok vi en runde King of New york. Heldigvis dukket spill-eieren opp og kunne gi oss en regelforklaring da alle
hadde vært i Tokyo før, men ingen i New York. Mye samme mekanismen, men likevel et forskjellig spill. Mer taktikk, mer og tenke på og like raskt og kjekt. Anja knuste oss andre som døde en etter en. 8/10

Anja ville også spille Splendor, hvor vi alle er diamantsamlere eller noe slikt. Poenget var i allefall å få tak i billige kort som gav ressurser, men på et eller annet tidspunkt gå for de dyrere kortene som gav mer poeng, men likevel kun en diamant som de billige. Jeg trodde jeg hadde dreisen på dette, men plutselig var Hollender ferdig, og vant soleklart foran oss andre. Helt greit spill i forhold til spilletid. 7/10

SÅ, endelig skulle vi spille Mangrovia, og Andreas fra Zoch fylte bordet med meg, Hollender, Per Eystein, Bamle og Marianne. Han forklarte oss reglene og så var vi i gang.
I dette innflytelsesspillet laget av en som også var på SpillOrama, Eilif Svensson, så var vi på stillehavsøya og bygde hytter. Noen hytter gir seierspoeng, andre gir gull fra sekken. En måtte i allefall ha riktig beløp, og riktig byggetillatelse for å bygge, noe Per Eystein smertelig fikk erfare. Hvem som skulle gjøre hva ble bestemt i en egen handling, noe jeg likte med spillet. Jeg trodde jeg hadde seieren i lomma, men hurtigtoget fra Bamle ville det annerledes og snek seg foran med ett poeng. Mangrovia var raskt, dypt og utfordrende nok med 5 spillere. 8,5/10.

Så begynte klokken å sige på, og Hollender ville ha oss med på sin favoritt: Istanbul. Kim gjorde grovjobben og satte opp spillet så vi kom til dekket bord. Marianne fulgte med på lasset. Hadde en god plan i Istanbul, og kom godt i gang, men nok en gang var noen både bedre å raskere til å få tak i de 5 diamantene som trengtes for å vinne, nemlig Hollender, og det helt uten å kjøpe større plass i trillebåra! Førstemann ferdigspill er ikke alltid min favoritt, men kjapp spilletid veier opp. 6/10

Ennå litt tid igjen, skal vi avslutte med en runde Rampage? Marianne byttes ut med…(se bilde) og jeg og Hollender setter opp spillet i rekordfart. Rampage er vel mer en lek enn et spill, men opplevelsen er stor. Her ble brikker kastet på bygninger, busser knust på hus og blåst overende, og mennesker spist. De som havner utenfor samles opp, og gir straff. Det ble hurtig spilt og mye moro på kort tid. Kim vant uten selv å vite hvordan en telte poeng i det hele tatt:-) Rampage er som sagt en opplevelse, og gjør en ikke den opplevelsen for ofte er spillet morsomt og underholdende. 8/10.

Vi sa farvel til SpillOrama for i år. Sa farvel til våre venner som ble med til Preikestolen, som hadde ofret liv å helse for å se herligheten. På veien kom Andreas fra Zoch springende og lurte på om vi ville ha med oss Flying socks, noe vi selvsagt takket ja til.

Vi måtte selvsagt ha et fergespill også denne gangen hjem, det ble ikke Flying socks, men Kuh Vadis. Et bondesjakk med terninger hvor jeg skal forbinde sirkler og Hollender kryss. Tok en dobbeltseier, da jeg tydeligvis er best på slike avanserte spill:-) 2/10

Takker arrangøren Piet og Trond for et flott arrangement.
Danacup 23-28 juli 2018 - Hvem blir med å spiller brætspill???
User avatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3642
Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Location: København Nørrebro
Contact:

Re: Hvad har du spillet i dag? - November 2014

Post by Mik »

Tak for rapporten, Sveinmann.
I betragtning af hvor mange jeg kender på SpillOrama, er jeg lidt ked af hvor lidt information du giver om dem.
Men på den anden gav du mere information end spillskrinet.no! :wink:
Image
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14621
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 460 times
Been thanked: 654 times
Contact:

Re: Hvad har du spillet i dag? - November 2014

Post by Frouvne »

Man bliver jo helt misundelig, Sveinmann. Det lyder som et prima arrangement!

Fik selv prøvet solo-udgaven af Nations: The Dice Game. Det var ret let at gå til og mit første-håndsindtryk var pænt. Tror godt jeg kunne finde på at spille det solo igen men ser selvfølgelig også frem til at få det prøvet med nogle forskellige spillerantal. Mekanismerne virker solide og temaet er selvfølgelig ganske tyndt. Men det var det jo sådan set også i Nations, så det overrasker ikke.
frouvne, administrator

Image
User avatar
Sveinmain
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 162
Joined: Sun Nov 21, 2010 11:11 pm
Location: Jørpeland, ikke langt fra Stavanger-Norway
Contact:

Re: Hvad har du spillet i dag? - November 2014

Post by Sveinmain »

Mik wrote:Tak for rapporten, Sveinmann.
I betragtning af hvor mange jeg kender på SpillOrama, er jeg lidt ked af hvor lidt information du giver om dem.
Men på den anden gav du mere information end spillskrinet.no! :wink:
Misunner dere dansker dette forumet, da Spillskrinets forum er dødt, og desverre det eneste som finnes i Norge det jeg vet. Derfor er jeg ofte innom deres forum her:-)

Hvem var på SpillOrama? 100 mennesker som alle vi spille spill. Jeg, som ikke liker space/troll/monsterspill, fikk dermed ikke spille med alle de som elsker det. Trond Braut og Piet Skjæveland var begge veldig opptatt, sammen med Geir Harald. Ingen spilling med dem, og kun pep-talk. Så også Amundsen Østby som hadde utviklet Doodle City og testet ut nye prototyper på SpillOrama.

Fredagen gikk mye av tiden til avtalt spilling av Maria, med Kim Groth og Kåre Dyvik alias Nappeto. De en avsluttet et spill sammen med begynte en gjerne på et nytt sammen med, og slik ble det da mange var i gang med å spille nye spill. Øystein Eker håpet jeg å spille F-90 sammen med, men fikk ikke tid da vi skulle til Preikestolen sammen med Zoch forlags Andrea og Andreas Preiss. Meget hyggelige mennesker, og det var Per Eystein og Bamle som vi aldri før hadde truffet som også ble med til fjellklippen. Knut Strømfors, Per Johan Lysberg og Trond Meistad ble det bare Straw sammen med da de skulle spise. Karl Thomas Hjelmevik ble det kun spilling med hans kone Katharina og hennes søster Marianne som ble med oss på 4 spill!! Aina Ziolkowska spilte rakst og godt gjennom Splendor og King of New York, et monster spill jeg faktisk liker:-)
William Attia var der, men fikk ikke spilt med han, og fikk heller ikke spilt med tidligere Norgesmester i Ticket to ride: Odd Nilsen.

Var det noen andre du savnet Mik??

Neste store samling av brettspillere i Norge er 26. februar til 1. mars i Haugesund. Da arrangeres MidWinter, et åpen arrangement for alle som vil være med :D

Sees der?!?
Danacup 23-28 juli 2018 - Hvem blir med å spiller brætspill???
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5126
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 504 times
Been thanked: 555 times

Re: Hvad har du spillet i dag? - November 2014

Post by Gunness »

Ja, tak for rapporten fra det norske :) Du skriver altid underholdende, Sveinmain!
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: Oak, Botany, 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14621
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 460 times
Been thanked: 654 times
Contact:

Re: Hvad har du spillet i dag? - November 2014

Post by Frouvne »

Dagen har budt på fire spil Nations: The Dice Game i solo-udgaven. Det er en kvik lille sag. Ikke noget stort spil men spilletiden taget i betragtning, syntes jeg, det leverer varen.
frouvne, administrator

Image
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14621
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 460 times
Been thanked: 654 times
Contact:

Re: Hvad har du spillet i dag? - November 2014

Post by Frouvne »

Sveinmain wrote:Misunner dere dansker dette forumet, da Spillskrinets forum er dødt, og desverre det eneste som finnes i Norge det jeg vet. Derfor er jeg ofte innom deres forum her:-) [...]
Ja, der går i hvert tilfælde længere og længere tid imellem jeg besøger Spillskrinets forum. Det er trist - men I er til gengæld meget velkomne her! Det er super-hyggeligt med lidt input udefra. :D

Sveinmain wrote:[...] Neste store samling av brettspillere i Norge er 26. februar til 1. mars i Haugesund. Da arrangeres MidWinter, et åpen arrangement for alle som vil være med :D

Sees der?!?
Det lyder hyggeligt! Meeen der er også lidt langt... Du er selvfølgelig også opmærksom på Djengis Con VI!? :wink:
frouvne, administrator

Image
User avatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3642
Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Location: København Nørrebro
Contact:

Re: Hvad har du spillet i dag? - November 2014

Post by Mik »

Mandag var Torben Ussing ikke hjemme, så Martin og Eivind kom hos mig i stedet for, og da vi nue havde en straordinaær spillemulighed hos mig tog vi et de mange uspillede Essen-spil: Assault on Doomrock, som åbenbart også er et Kickstarterspil. Det er et kooperativt adventurespil, og enten kan jeg læse indenad eller også er de polske regler ikke helt perfekte - i hvert fald kunne vi ikke finde ud af hvordan vi kunne få fat på våben og skjolde.

Vi forsøgte at kæmpe os igennem de 6 landskabskort og de 3 kampe vi skule igennem - og det lykkedes oe endelige at dø inden den tredie kamp kl. halv tre om natten. Aldrig igen! 3/10
Image
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14621
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 460 times
Been thanked: 654 times
Contact:

Re: Hvad har du spillet i dag? - November 2014

Post by Frouvne »

Mik wrote:Mandag var Torben Ussing ikke hjemme, så Martin og Eivind kom hos mig i stedet for, og da vi nue havde en straordinaær spillemulighed hos mig tog vi et de mange uspillede Essen-spil: Assault on Doomrock, som åbenbart også er et Kickstarterspil. Det er et kooperativt adventurespil, og enten kan jeg læse indenad eller også er de polske regler ikke helt perfekte - i hvert fald kunne vi ikke finde ud af hvordan vi kunne få fat på våben og skjolde.

Vi forsøgte at kæmpe os igennem de 6 landskabskort og de 3 kampe vi skule igennem - og det lykkedes oe endelige at dø inden den tredie kamp kl. halv tre om natten. Aldrig igen! 3/10

Spillet er da ellers blevet relativt positivt modtaget, så mon ikke der er noget, der er gået helt galt?!
frouvne, administrator

Image
User avatar
JoelP
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 682
Joined: Sun May 27, 2012 2:50 pm
Location: København

Re: Hvad har du spillet i dag? - November 2014

Post by JoelP »

Assault on Doomrock er skide skægt. Man får våben/rustninger/potions/artifacts hvis man trækker dem i enten den almindelige eller episke loot bunke. Udover regler omkring push effekter under kamp, synes keg det var relativt forståelige, omend noget kringlede, regler
Post Reply