Marvel Heroes - 27/12-06

Kommentarer, spørgsmål og husregler.
netsapiens
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1595
Joined: Thu Feb 22, 2007 10:45 pm
Location: 3660

Post by netsapiens »

qute wrote: Men hvis du inviterer på et tidspunkt, skal jeg være der som en mis :P
Jeg er allergisk over for katte :)

.... men jeg køber det på et eller andet tidspunkt, men så bliver det bare "et andet tidspunkt".. jeg har i forvejen for meget jeg ikke har leget med endnu.
Sjov > regler .... HVER gang
Formel for behov for brætspilsindkøb = N + 1, hvor N = antal uåbnede brætspil i samling
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14611
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 457 times
Been thanked: 650 times
Contact:

Post by Frouvne »

Jeg ville være til at lokke... både på søndag og en anden gang. Endnu er min plan for søndagen uklar. Titan svæver vist lidt i det uvisse... Formiddagen er endnu åben for mig, da ingen endnu har meldt sig på Liberté. Men det kunne også sagtens blive en anden gang i stedet.
frouvne, administrator

Image
netsapiens
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1595
Joined: Thu Feb 22, 2007 10:45 pm
Location: 3660

Post by netsapiens »

Damnit.. nu er jeg jo faktisk nødt til at købe det :)

hmmm... det fylder jo nok en kæmpe kasse.. med miniaturer og FFG produktionsmateriale tænker jeg, og jeg er ikke lige sikker på om jeg kan nå at hente den inden søndag formiddag....

Jeg må lige vende tilbage med et telefonopkald i morgen hvis jeg kan finde på en plan... men nu læser jeg ihvertfald reglerne online, så er jeg da forberedt hvis det skulle lykkes :)
Sjov > regler .... HVER gang
Formel for behov for brætspilsindkøb = N + 1, hvor N = antal uåbnede brætspil i samling
User avatar
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3956
Joined: Fri Sep 01, 2006 11:51 am
Location: Roskilde
Has thanked: 138 times
Been thanked: 130 times

Post by Andrea »

Jeg er sådan set frisk nok på at prøve Marvel Heroes, men ved ikke helt, om jeg må, uden at jeg bliver anklaget for 'utroskab' af mine gamebuddies! :o

*kigger sig om efter Tina*
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14611
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 457 times
Been thanked: 650 times
Contact:

Post by Frouvne »

netsapiens wrote:Damnit.. nu er jeg jo faktisk nødt til at købe det :) [...]
Nødt til og nødt til... det er vel så meget sagt. Men det var måske også mere en kommentar til konen? :wink: På nogle lyder det også som om kompleksiteten alligevel er rimelig høj og så er det måske ikke noget man skal forcere igennem?! Endnu ved jeg slet ikke, hvad jeg skal vente fra det spil... måske jeg bliver klogere på det snart.
frouvne, administrator

Image
netsapiens
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1595
Joined: Thu Feb 22, 2007 10:45 pm
Location: 3660

Post by netsapiens »

Jeg orker ikke at køre helt til Hellerup idag, og da jeg ved at i er lastet til tænderne i forvejen vil jeg ikke være bekendt at bede jer selv bære den med i morgen.

Jeg må trække vejret dybt og minde mig om at jeg har rigeligt med legetøj allerede, og lade Marvel stå på ønskelisten lidt endnu.

*suk* :)
Sjov > regler .... HVER gang
Formel for behov for brætspilsindkøb = N + 1, hvor N = antal uåbnede brætspil i samling
User avatar
starkelion
10+ indlæg
10+ indlæg
Posts: 22
Joined: Thu Feb 08, 2007 12:01 am

Post by starkelion »

Jeg har spillet spillet. Hvis man er til Marvel verdenen og godt kan lide komplicerede spil, så er det her et fantastisk spil. Man planlægger sin tur samtidig med de andre spillere og så går ens runde igang. Her rykker man sine aktive helte rundt på boardet, hvor der nu er en headline at løse.
Og det er rigtig fedt hvis spillerne læser headlinen op i tegneserie stil, det giver spillet stemning, og spillet oser af stemning.
Alle de andre spillere er så mod den spiller der forsøger at løse headlinen. Det er her man skal være ond og smide de ondeste villans, så han ikke kan få point.
Selve kampsystmet er bygget op på noget sten,saks, papir twist, ment på den måde at man samtidig vender sin power brik (3 farver - 3 brikker) for at se hvilket angreb/forsvar der bliver brugt i kampen. Det virker ret godt når man lige har fundet ud af det.
Spillet tager ca. 2-3 timer at spille og med 15 forskellige scenarier er der nok lidt forkelligt at vælge imellem.
Da vi spillede var det start scenariet som er lige ud af landevejen.
netsapiens
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1595
Joined: Thu Feb 22, 2007 10:45 pm
Location: 3660

Post by netsapiens »

Da vi fik spillet det idag, så kan jeg jo ligeså godt placere mine kommentarer i denne tråd:

Genialt spil! Virkelig et spil som jeg allerede nu er klar til at sætte på bordet igen. Der er masser af interaktion mellem spillerne, og der foregår næsten hele tiden noget. Selvom det tager tid i starten, så er jeg helt overbevist om at man med bare en smule erfaring kan få endog rigtig meget fart på spillet, for det er ovveraskende simpelt når en række grundlæggende mekanismer er på plads.
Hvis man kan spille Magic the Gathering, så vil man genkende mange mekanismer i Marvel Heroes også.
Det at alle spiller er mod den der spiller helt, og ikke mindst at ham der fører får RIGTIG mange imod sig, gør spillet endnu mere underholdende. En spøjs balance feature at straffe MARKANT ham (eller hende) der fører ved at indføre et Archnemesis, som gør alle headlines langt sværere for den der fører, men det virker godt.


Tak til Allan, Tina og Jesper, jeg håber i alle sammen morede jer så godt som jeg gjorde :)
Ang. vores regel usikkerhed har jeg fundet ud af følgende:
  • Når man tager en Story Action, så tage man ikke kun et story card, man trækker også et resource card, så det er på den måde OG med support actions at man kan få flere resource cards.
    Når man laver en mastermind headline, så vælger nemesis OM han vil lave en scheming action OG om han vil lave en master plan. Man kan altså sagtens lave begge hvis man vil. Argumentet for at lade være med at lave en master plan, er hvis man som nemesis ikke mener man har gode chancer for at vinde, da heltene så kan vinde et "gratis" team power up, som jo er meget stærkt.
Desuden begik vi en lille regel fejl, idet Jean Grey's Cerebro action IKKE giver spilleren de to kort der advances ud af story rækken. Den skal bruges til at rydde de andre heltes story cards, så de får sværere ved at få deres powerups, men kan ikke give Xmen to story cards.

Jeg tror det var det hele, og jeg skal KLART have det på bordet igen hurtigst muligt.
Sjov > regler .... HVER gang
Formel for behov for brætspilsindkøb = N + 1, hvor N = antal uåbnede brætspil i samling
Post Reply