Det ideelle rejsespil

Kommentarer, spørgsmål og husregler.
Post Reply
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5123
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 499 times
Been thanked: 548 times

Det ideelle rejsespil

Post by Gunness »

Min familie og jeg skal snart have rygsæk på og ud i verden i fire uger. Et enkelt spil kan nok sniges ind i bagagen.
Hvad er det bedste match til følgende ønsker (der muligvis ikke alle er lige kompatible):
- Fylder og vejer kun lidt
- Kan tåle at blive transporteret rundt + evt. lidt fugt (vi skal til troperne)
- Kræver ikke så meget bordplads
- Har en del variationsmuligheder, så vi ikke blive trætte af det efter 3. spil
- Til to (eller flere) spillere

Jeg overvejer evt. bare en hjemmelavet udgave af Hive, men hvis der er en anden god mulighed, hører jeg den gerne.
Ellers har jeg min Artscow-udgave af Decktet, men det er lidt surt, hvis kortene bliver fugtige.
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal, Sleeping Gods 2
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14612
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 457 times
Been thanked: 650 times
Contact:

Re: Det ideelle rejsespil

Post by Frouvne »

Hive er rigtig godt valg, hvis det blot skal kunne spilles af to spillere. Så kunne Blokus Duo også være et fint valg. Skal børnene også være med, kunne Qwirkle være et godt bud. Det kan klare op til fire spillere og der er vist også en lille rejseudgave. Disse titler er alle vejrbestandige. Alternativt kunne man også købe et spil med kort og lade det gå til grunde undervejs. Det vil give et væsentligt større udvalg at vælge imellem.
frouvne, administrator

Image
User avatar
Foppwin
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 677
Joined: Sun Aug 09, 2009 2:59 pm
Favoritspil: Pandemic, Throu the ages, Agricola, Dominion, Twillight struggle og mange flere
Location: Ølstykke
Contact:

Re: Det ideelle rejsespil

Post by Foppwin »

Med fare for at blive stenet - Et standard kortspil.
Danny

Image
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14612
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 457 times
Been thanked: 650 times
Contact:

Re: Det ideelle rejsespil

Post by Frouvne »

Jeg afholder mig fra at kaste med sten, Danny. Forslaget går jo fint i forlængelse af Gunness egne overvejelser i.f.t. Decktet. Jeg ville jo nok selv overveje Icehouse Pieces, når vi bevæger os ud i spilsystemer.
frouvne, administrator

Image
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5123
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 499 times
Been thanked: 548 times

Re: Det ideelle rejsespil

Post by Gunness »

Foppwin wrote:Med fare for at blive stenet - Et standard kortspil.
Haha, det er skam overvejet :) Så ingen sten herfra.

Tak for forslagene, Allan!
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal, Sleeping Gods 2
netsapiens
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1595
Joined: Thu Feb 22, 2007 10:45 pm
Location: 3660

Re: Det ideelle rejsespil

Post by netsapiens »

Jeg ville (også) overveje nogle af de nye deck-agtige builders i mini-mål.
Marvel Dice Masters, Star Realms eks...
Derudover Eight Minute Empire Legends, hvor man sikkert kan smide et almindeligt sæt kort, OG et spil Hive ned i æsken, og have det samlet.
Sjov > regler .... HVER gang
Formel for behov for brætspilsindkøb = N + 1, hvor N = antal uåbnede brætspil i samling
User avatar
Stunke
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 424
Joined: Thu Jan 18, 2007 12:16 am
Location: Mørkhøj

Re: Det ideelle rejsespil

Post by Stunke »

Icehousepyramider er et godt afsaet for nogen gode spil.
Binary Homeworlds isaer! Det kan ogsaa spilles af flere spillere saa vidt jeg ved.

Almindelige spillekort kan ioevrigt koebes i 100% plastic saa de sagtens taaler vand. De koster omkring 80 penge for et spil. Hvis man saa er lidt mere entusiastisk kan man spille Dobutsu Shogi paa to spillekort :)
Det er ioevrigt et aldeles interessant spil. 10-15 minutter. Det er overraskende saa meget knivkamp man kan putte ind i en telefonboks med det spil.
Image
It's about playing games, not owning games.
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5123
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 499 times
Been thanked: 548 times

Re: Det ideelle rejsespil

Post by Gunness »

Tak for indspark! 8 Minute Empire: Legends har jeg allerede, men jeg tænker, at det let kan blive ret kvast og/eller kortene blive fugtige undervejs. Men et terningespil kunne være en mulighed. Eller noget med pyramider :)
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal, Sleeping Gods 2
User avatar
Stunke
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 424
Joined: Thu Jan 18, 2007 12:16 am
Location: Mørkhøj

Re: Det ideelle rejsespil

Post by Stunke »

Hallo oeh. Hvor skal I hen paa ferie i 4 uger? Med rygsaek endda?
It's about playing games, not owning games.
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5123
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 499 times
Been thanked: 548 times

Re: Det ideelle rejsespil

Post by Gunness »

Sydøst-Asien - det bliver relativt civiliseret, da vi har to børn med, men det lugter da lidt af vildmark.
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal, Sleeping Gods 2
User avatar
DMP
50+ indlæg
50+ indlæg
Posts: 56
Joined: Sun Mar 09, 2008 2:32 pm
Location: Odense

Re: Det ideelle rejsespil

Post by DMP »

Hey, That's My Fish! - FFG udgaven
Post Reply