Hvad har du spillet i dag? - Juni 2014

Kommentarer, spørgsmål og husregler.
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14613
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 457 times
Been thanked: 650 times
Contact:

Hvad har du spillet i dag? - Juni 2014

Post by Frouvne »

Hvad har du spillet i dag? :)
frouvne, administrator

Image
User avatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3642
Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Location: København Nørrebro
Contact:

Re: Hvad har du spillet i dag? - Juni 2014

Post by Mik »

Det var jo Consimdag, men sommeren er sat ind, så vi var kun 8 deltagere. Det var dog lige nok til 2 borde.

Jeg spillede med Annemette, Robert og Jesper, og første spil blev Helios. Annemette lagde sig hurtigt i spidsen, og selvom hun selv nedtonene sine store føring lod jeg mig ikke narre - desværre kunne jeg dog ikke gøre noget ved det. 8/10

Efter frokost fortsatte vi med Istanbul, hvor Robert som den første fik fyldt sin trillebør med rubiner. Alle vi andre var langt fra, så en stor sejr! 7/10

Om eftermiddagen, da Robert var gået hjem, fortsatte vi andre tre med Castle Dice, og som sædvanlig kunne jeg ikke trække de rigtige kort. Min eneste trøst var at det kunne Annemette heller ikke. Jesper derimod havde hurtig en hel borg fyldt med alle mulige bygninger, og derfor vandt han med nogle få point foran os andre to, som delte andenpladsen. 6/10

Da Annemette havde forladt os var vi kun fire deltagere tilbage, så Sanne og Eivind sluttede sig til Jesper og mig. Klokken var fem så det ville nok komme til at knibe med at færdiggøre et spil Kashgar, men vi gik i gang alligevel. Det kneb lidt folk at forstå den tyske tekst, så for at speede spillet lidt op forklarede jeg handlingerne på kortene, da det det ene kort under alle omstændigheder bliver lagt åbent på bordet og det andet åbent på afkastbunken. Sanne havde fået en ualmindelig god starthånd, og forstod også at udnytte den, så fik hurtigt lavet en meget effektiv maskine på den ene af sine tre karavaner, og nummer to fulgte hurtigt efter. Vi var alle fire tæt på sejren, men i det lange løb kunne vi ikke stoppe Sanne.8/10

En hyggelig dag med 4 nye spil.
Last edited by Mik on Tue Jun 03, 2014 11:42 am, edited 1 time in total.
Image
netsapiens
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1595
Joined: Thu Feb 22, 2007 10:45 pm
Location: 3660

Re: Hvad har du spillet i dag? - Juni 2014

Post by netsapiens »

En lille fransk visit på Bastard Café i lørdags gjorde at jeg rent faktisk fik spillet NOGET. (yay). Det blev til en Eight Minute Empire Legends og en Little Prince: Make me a planet.
Begge var rigtig hyggelige på alle de rigtige måder.

Jeg er altså blevet mægtig glad for de små finurlige spil der kan overstås på relativt kort tid, så hele den her micro-social bevægelse passer mig fint :)
Sjov > regler .... HVER gang
Formel for behov for brætspilsindkøb = N + 1, hvor N = antal uåbnede brætspil i samling
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: Hvad har du spillet i dag? - Juni 2014

Post by Larsine »

netsapiens wrote:En lille fransk visit på Bastard Café i lørdags
Som jo teknisk stadig hørte til under maj måned :twisted:
netsapiens
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1595
Joined: Thu Feb 22, 2007 10:45 pm
Location: 3660

Re: Hvad har du spillet i dag? - Juni 2014

Post by netsapiens »

teknisk set må man vel reelt set heller ikke svare på en tråd der hedder "hvad har du spillet i dag", hvis man først gør det to dage senere... :twisted: Lars.....
:lol:
Sjov > regler .... HVER gang
Formel for behov for brætspilsindkøb = N + 1, hvor N = antal uåbnede brætspil i samling
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: Hvad har du spillet i dag? - Juni 2014

Post by Larsine »

Jeg skrev altså også om noget som var endnu ældre end to dage :roll:
User avatar
Robert
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1579
Joined: Mon Apr 14, 2008 11:18 am
Location: Slangerup
Been thanked: 2 times

Re: Hvad har du spillet i dag? - Juni 2014

Post by Robert »

Mik wrote:Efter frokost fortsatte vi med Istanbul, hvor Jesper som den første fik fyldt sin trillebør med rubiner. Alle vi andre var langt fra, så en stor sejr! 7/10
Det var nu mig der fik børen fuld, ikke Jesper.

Helios var bestemt ikke et spil jeg behøver at købe. Det virkede som om ret meget hang på indkøb af bonusbrikker i starten.
Istanbul var derimod meget interessant. Farverigt, godt tema, let tilgængeligt.
Sidst spillet:Image
Min profil på BGG
User avatar
Jonezy
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1474
Joined: Thu Mar 10, 2011 7:32 pm
Favoritspil: Castles of Burgundy, Hansa Teutonica, Orléans og Terraforming Mars er mine mere euro-orienteret favoritter, men Too Many Bones: Undertow er favorit SPILLET lige nu. Jeg er dog total omni-gamer og spiller stort set alle slags spil til stor fornøjelse. Holder blandt andet også meget af hyggelige fillers og CMoN terninge-fjol.
Location: Taastrup (København)
Has thanked: 306 times
Been thanked: 180 times

Re: Hvad har du spillet i dag? - Juni 2014

Post by Jonezy »

Mani og jeg har lige fået endnu en omgang prygl af Paperback's coop version. Vi nåede ikke en gang op til 17 penge wild kortet, hvilket vi ellers plejer inden vi må give fortabt. Stadig super hyggeligt og Paperback har hurtigt udviklet sig til et af vores yndlings spil herhjemme, når vi bare er os to.
Image
User avatar
Goblen
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1381
Joined: Mon Nov 26, 2012 4:48 pm
Favoritspil: Castles of Burgundy, Terra Mystica, Battlestar Galactica, Dead of Winter, Kingsburg, The Gallerist, The Resistance, Shakespeare
Location: Lundby
Has thanked: 17 times
Been thanked: 45 times
Contact:

Re: Hvad har du spillet i dag? - Juni 2014

Post by Goblen »

Har ikke fået spillet noget rigtigt i lang tid pga. masser af arbejde, men i søndags var mine to drenge og jeg sammen med min bror og det blev da til:

* Russian Railroads - ganske ganske fornøjeligt spil.
* Magic the Gathering - standard decks i Two headed Giant.
* Love Letter.
* Munckin Zombies.

Alt sammen rigtig fede spil, hvor timerne bare flyver afsted mens jeg hygger mig i godt selskab. Det er så fedt med brætspil :-)

/Brian
User avatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3642
Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Location: København Nørrebro
Contact:

Re: Hvad har du spillet i dag? - Juni 2014

Post by Mik »

Mandag blev det først til 3x Istanbul for 5 spillere, hvor Torben Polack vandt de først to med lynets hast, på tilfældigt oplagte baner (med springvandet i midten). For at bryde hans mønster valgte jeg tredie gang at lægge den grønne bane op (hvor felter som virker godt sammen ligger lagt fra hinanden, og det brød hans mønster, så han faktisk kom sidst. I stedet vandt Martin! 8/10

Som afslutning på aftenen spillede vi 6 Nimmt, hvor vi nåede tre runder inden jeg var over de 66 point. Heldigvis nåede andre endnu højere end mig, så det var ikke mig der tabte, men kunne lægge mig lunt i midterfeltet. 7/10
Image
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9176
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Hvad har du spillet i dag? - Juni 2014

Post by Stony »

Vi var for en sjælden gangs skyld fuld besætning i går aftes.

Det blev til en omgang Robinson, hvor vi hev en siiiiiiiiiiikker sejr hjem i scenarie 2, hvor jeg kort forinden - med få livspoint - for vild i ødemarken og måtte overnatte derude i snevejr. Vi havde vist 8 livspoint tilsammen fordelt på de fire spillere. :lol:

Bagefter blev vi introduceret for Sail to India. Et overraskende "stort" spil i en meget lille æske. Til Jeppes store ærgelse snuppede jeg en teknologi han havde udset sig. Jeg havde to ting jeg kunne vælge imellem som ville være lige værdifulde. Men når nu lige præcis den var mest værdifuld for Jeppe, var det naturligvis den jeg bare måtte eje. Jeg sluttede nogle få point foran Jeppe som (vistnok) blev nummer to, og det gør det jo altid til en stor stor spilaften. 8)
Sidst spillet:
Image
User avatar
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3743
Joined: Mon May 01, 2006 9:11 am
Location: Frederiksberg
Has thanked: 20 times
Been thanked: 83 times

Re: Hvad har du spillet i dag? - Juni 2014

Post by Jens_Hoppe »

I går var det igen blevet tirsdag i den lille Terra Mystica-klub, og vi nåede to fem-personers spil: I første var jeg alchemists, men da jeg desværre blev klemt totalt inde på østkontinentet, og sikkert derudover spillede dem alt andet end optimalt, kunne det kun blive til en ynkelig placering langt nede i feltet, med langt under 100 points... Den ene af klubbens lokale hajer, havde som den første valgt witches (byscoring i runde 6), og da han samtidig fik alt den plads han skulle bruge, var han ikke til at stoppe.

I andet spil valgte jeg (mest af trods) at spille auren: Jeg var bagud på points gennem det meste af spillet, men til gengæld dominerede jeg i den grad kult-trackene, og delte pointene for næststørste område, så det blev til en hæderlig placering midt i feltet. Darklings derimod havde alt i deres favør, da de kunne nøjes med at dele østkontinentet kun med engineers, så de (darklings) hev en sikker sejr hjem.
What are you, like 80?
Senest købt: Prey Another Day, MLEM: Space Agency
User avatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3642
Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Location: København Nørrebro
Contact:

Re: Hvad har du spillet i dag? - Juni 2014

Post by Mik »

Vi fik også spillet Robinson Crusoe tirsdag aften.

Første gang døde vi da vulkanen sprang i luften, og så måtte vi på den igen, og da gik det bedre. 8/10
Derefter prøvede vi kræfter imod Kannibalerne, og det gik helt galt. Vi nåede dårligt nok at gå i land på øen førend vi kom på menukortet!

Så prøvede vi endnu en gang, og der overlevede vi i det mindste et par omgange længere inden vi døde.
Enten er scenariet ekstremt tilfældigt, eller også gør vi noget galt. Vi giver en chance til en dag, men hvis det viser sig at det udelukkende er et spørgsmål om held (hvor mange bog-ikoner man finder), så gider jeg ikke spille det. 5/10
Image
User avatar
BlueSwan
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1005
Joined: Fri Feb 01, 2013 8:12 am
Favoritspil: Android: Netrunner, Dominion, Mage Knight Board Game, Nations, Skak, Twilight Struggle, det meste af Stefan Feld og de fleste halvtunge Eurogames med fokus på ressource management og optimering.
Location: Helsinge
Contact:

Re: Hvad har du spillet i dag? - Juni 2014

Post by BlueSwan »

Har endelig fået spillet lidt.

Igår aftes spillede jeg Castles Of Burgundy med Robert og Claus. Robert havde fået spilleplade #8 som forekom noget OP, eller også spillede han bare godt. :) I hvert fald vandt han klart. Bagefter fik vi et spil Love Letter til 5, hvor jeg vandt.

Her idag har jeg haft Rune på besøg. Vi startede med to spil Lewis & Clark, et rigtig godt spil, som absolut skal prøves igen. Jeg vandt begge spil. Derefter tog vi to spil Blue Moon, et virkelig fint Knizia spil fra 2004, som netop er genudgivet af FFG. Vi spillede dog den oprindelige version og vandt et spil hver. Derefter blev det til et spil Keyflower, hvor jeg (og vist nok også Rune) var fuldstændig overbevist om at jeg ville vinde stort, men hvor Rune alligevel fik tilstrækkelig med bonuspoint på værktøjstiles til at overhale mig. Afslutningsvis tog vi et hurtigt spil Star Realms, som Rune vandt.
Sidst spillet:
Image
Min musik: http://www.soundcloud.com/blueswan
chr88
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 524
Joined: Sat Jun 18, 2011 7:36 am
Favoritspil: Agricola og Terra Mystica er mine to klare favoritspil! Andre favoritter er eurogames som Samurai, Ra, Hansa Teutonica, Caylus, Le Havre, El Grande, Puerto Rico, Goa, Ghost Stories, Taluva, Reef Encounter osv. - men også et partygame som Telestrations er genialt!
Tjek hellere end gerne min profil på BGG: http://boardgamegeek.com/user/ChrB
Location: 2100 Kbh Ø
Been thanked: 4 times

Re: Hvad har du spillet i dag? - Juni 2014

Post by chr88 »

BlueSwan wrote:Igår aftes spillede jeg Castles Of Burgundy med Robert og Claus. Robert havde fået spilleplade #8 som forekom noget OP, eller også spillede han bare godt. :) I hvert fald vandt han klart.
Det kan sagtens være, at han spillede godt, men du har ret i, at board 8 generelt er en del bedre end de andre boards: http://boardgamegeek.com/thread/983959/ ... rd-based-o

Naturligvis afhænger det også af spillerne, og hvilke tiles der kommer ud med færre end 4p, men tendensen er klar. Så ja, board 8 er nok lidt for godt, i hvert fald hvis man er cirka lige gode - men så kan man jo give det board til en nybegynder og selv spile med board 1 eller et andet halvringe board. :)

Når det så er sagt, så kan alt jo ske, og min højeste score (264) kom faktisk i et 3p-spil med board 1, som generelt er det dårligste. CoB er virkelig et fantastisk spil og imho klart Felds bedste!
Post Reply