Månedens spiloplevelse april 2014

Kommentarer, spørgsmål og husregler.
Post Reply
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14614
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 457 times
Been thanked: 651 times
Contact:

Månedens spiloplevelse april 2014

Post by Frouvne »

Hvad blev månedens spiloplevelse for dig? :D

-----------------

Min måned så således ud:

Lewis & Clark - 5
Paperback - 4
1812: The Invasion of Canada - 2
Agents of SMERSH - 2
Crokinole - 2
Castle Panic - 1
Caverna: The Cave Farmers - 1
Concordia - 1
Cutthroat Caverns - 1
Freedom: The Underground Railroad - 1
Hanabi & Ikebana - 1
King of Tokyo - 1
Lord of the Rings: The Confrontation (Deluxe Edition) - 1
Das Motorsportspiel - 1
Samarkand: Routes to Riches - 1
Summy - 1
Timeline: Music & Cinema - 1


Jeg syntes, jeg havde mange gode spiloplevelser i denne måned. Lewis & Clark var et interessant bekendskab, som jeg blev lidt opslugt af. Absolut interessant. Paperback var en forfriskende måde at anvende deckbuilding på, der pustede liv i ordspilsgenren, der ellers let kan blive en lidt tung genre. 1812: The Invasion of Canada var et selskabeligt krigsspil i den lette ende indenfor krigsspilsgenren og jeg ville elske at spille det igen. Paperback tager prisen for mig fordi det er et spil med meget stor genspilningsværdi. De to andre spil er måske nok på mange måder bedre, men jeg tror, at Paperback kommer til at levere flest gode stunder for mig.
frouvne, administrator

Image
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: Månedens spiloplevelse april 2014

Post by Larsine »

April blev en ringig god spillemåned, ikke mindst på grund af Djengis Con. 69 spil blev det til, heraf de 29 på Djengis Con. Spil markeret med rødt er spil jeg ikke har spillet før:

Ave Caesar x 14
San Juan (inkl. udvidelser) x 7
Crokinole x 6
Lords of Waterdeep (inkl. Scoundrels of Skullport) x 5
Qwirkle x 4
Kingdom Builder (inkl. Crossroads & Nomads) x 4
One Night Ultimate Werewolf x 3
Ticket to Ride x 3
Dominion x 2
Kingdoms x 2
Das Motorsportspiel x 2
Ticket to Ride Map Collection: Volume 4 – Nederland x 2
Betrayal at House on the Hill x 1
Carcassonne: The Castle x 1
The City x 1
Colosseum x 1
Drum Roll (inkl. alle udvidelser) x 1
Guildhall x 1
Innovation x 1
Mr. Jack x 1
Primordial Soup x 1
Russian Railroads x 1
String Railway x 1
Terra Mystica x 1
Two Rooms and a Boom x 1
Village (inkl. Inn) x 1
Würfel Bohnanza x 1

Blandt de nye spil, var der nogle som desiderede skuffede One Night Ultimate Werewolf & Two Rooms and a Boom). Konceptet bag begge lyder godt, men i praksis syntes jeg ikke det fungerede. I ONUW var der 3-4 spillede der snakkede næsten hele tiden, og alt for mange der næsten ikke sagde noget, personligt syntes jeg det burde køre over 2-3 omgange for at der kunne være noget deduktion i spillet. TRAAB fungerede mildest talt slet ikke, og jeg kan ikke se hvad man kan gøre for at få det til at virke.

Crossroads & Nomads var begge interessant udvidelser til Kingdom Builder, hvis man er lidt træt af de eksisterende. Men jeg syntes det virkede som om der kom egenskaber som gjorde det lidt for nemt at vinde for dem der først fik fat i dem, og da der i alle tilfælde kun var to af hver egenskabsbrik syntes jeg det var et problem.

Primordial Soup, Russian Railroads & Terra Mystica var alle tre solide spil, som jeg sikkert kommer til at spille igen. PS virker lidt uoverskueligt, og det virker som om der er vinderkombinationer af gener, men jeg tror der er flere forskellige veje til sejr i dette spil, og det skal helt klart testes. RR kan jeg frygte kommer til at blive lidt for scriptet, men jeg er helt klart parat til at prøve det igen hvis jeg falder over det, men det kommer nok ikke til at indgå i min spilsamling. TM var interessant, og jeg glæder mig til at kunne spille det uden en times regelforklaring.

Måndesn spiloplevelse udråber jeg derfor til at være... Djengis Con
User avatar
Sveinmain
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 162
Joined: Sun Nov 21, 2010 11:11 pm
Location: Jørpeland, ikke langt fra Stavanger-Norway
Contact:

Re: Månedens spiloplevelse april 2014

Post by Sveinmain »

39 spilte spill i april. Ny aprilrekord mye på grunn av mange små raske spill. Spilte følgende:
The City x 5
King of Tokyo x 5
One Night Ultimate Werewolf x 4
Escape: The Curse of the Temple x 3
Coal Baron x 2
Ingenious x 2
Keltis: Der Weg der Steine Mitbringspiel x 2
Lost Cities x2
Mafia x2
7 Wonders x1
Ave Caesar x1
The Cave x1
Chess x 1
Finca x1
Get Bit! x 1
Ghost Blitz x1
Lords of Vegas x 1
Love Letter x 1
Russian Railroads x1
Tikal II: The Lost Temple x1
Ubongo 3d x1
Månedens spillopplevelse var:
1. The Cave, eller Jaskinia som det også heter. Her skal en oppdage grotter og ikke gå tom for mat!
2. Coal baron, nok et gruvespill, men helt annerledes enn the Cave, med en heismekanikk som må oppleves :D
Månedens outsider: Russian railroads - en seierspoengsalat hvor vinneren får hele 290 poeng! Flott grafikk, men vet ikke hvor mange ganger jeg gidder spille det. Tørt!!!
39. Plass: Get bit! Kan spilles med en kortstokk og legofigurer :shock:
Danacup 23-28 juli 2018 - Hvem blir med å spiller brætspill???
User avatar
Jonezy
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1474
Joined: Thu Mar 10, 2011 7:32 pm
Favoritspil: Castles of Burgundy, Hansa Teutonica, Orléans og Terraforming Mars er mine mere euro-orienteret favoritter, men Too Many Bones: Undertow er favorit SPILLET lige nu. Jeg er dog total omni-gamer og spiller stort set alle slags spil til stor fornøjelse. Holder blandt andet også meget af hyggelige fillers og CMoN terninge-fjol.
Location: Taastrup (København)
Has thanked: 306 times
Been thanked: 180 times

Re: Månedens spiloplevelse april 2014

Post by Jonezy »

Takket være Spilfestival og Djengis Con blev April 2014 den måned, hvor jeg har spillet flest spil nogensinde! :D

55 spil, blev det til, men fillers som No Thanks og Augustus trækker det altså godt op.

Augustus 10
No Thanks! 9
Rampage 5
7 Wonders 4
King of Tokyo 5
Alhambra: Family Box 2
One Night Ultimate Werewolf 2
The Resistance 2
Sentinels of the Multiverse 2
Takenoko 2
Amerigo 1
Castaways 1
Crokinole 1
Dominant Species 1
For Sale 1
Kemet 1
Legends of Andor 1
Myrmes 1
Nations 1
Qwirkle 1
Two Rooms and a Boom 1
Würfel Bohnanza 1

Jeg har haft så mange gode spil med nogle fantastisk flinke og hyggelige medspillere, så jeg kan ikke udpege en specifik spiloplevelse som den bedste, men må i stedet gøre som Larsine og fremhæve Stony's suveræne Con, som månedens helt store oplevelse.

Jeg har allerede startet maj måned med at få Cthulhu-blikket af Andrea, så det skal nok også blive en god måned...;)
Image
User avatar
Goblen
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1381
Joined: Mon Nov 26, 2012 4:48 pm
Favoritspil: Castles of Burgundy, Terra Mystica, Battlestar Galactica, Dead of Winter, Kingsburg, The Gallerist, The Resistance, Shakespeare
Location: Lundby
Has thanked: 17 times
Been thanked: 45 times
Contact:

Re: Månedens spiloplevelse april 2014

Post by Goblen »

Fik spillet en masse spil, og jeg skriver ikke dem alle op for der var to titler der virkelig var fede her i april.

1. Terra Mystica. Spillede det på Spilfestivalen (Fantask), og har spillet det flere gange. Skide sjovt.
2. Russian Railroads. Spillede det på DC, vandt det og har spillet det herhjemme. Skide sjovt.

Men mest af alt er det Djengis Con der var april måneds fedeste oplevelse.Glæder mig allerede til næste år.

/Brian
User avatar
Robert
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1579
Joined: Mon Apr 14, 2008 11:18 am
Location: Slangerup
Been thanked: 2 times

Re: Månedens spiloplevelse april 2014

Post by Robert »

Det blev egentlig ikke nogen imponerende liste, selv om jeg var på DC, men der er mange forskellige spil på den.

2x The City
2x Nations
2x Revolver
2x Tigris & Euphrates
1x 20th Century
1x Aeroplanes: Aviation Ascendant
1x Age of Industry Expansion: Great Lakes & South Africa
1x The Castles of Burgundy
1x Combat Commander: Battle Pack #1 – Paratroopers
1x Eight-Minute Empire
1x Fast Flowing Forest Fellers
1x For Sale
1x Jaipur
1x Troyes + The Ladies of Troyes
1x Locomotive Werks
1x Love Letter
1x Merchant of Venus (second edition)
1x Rampage
1x Russian Railroads
1x Tzolk'in: The Mayan Calendar med Tribes & Prophecies

Det mest bemærkelsesværdige var egentlig Revolver. Bugge var på besøg og havde det med, og ingen af os havde prøvet det før. Det var ganske underholdende og forfriskende anderledes.
Sidst spillet:Image
Min profil på BGG
User avatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3642
Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Location: København Nørrebro
Contact:

Re: Månedens spiloplevelse april 2014

Post by Mik »

73 spil siger statistikken, 41 forskellige. Nye titler er skrevet med grønt. Mine favoritter er skrevet med fed skrift, og særlig interessante spil har påhæftet et link til BGG, såfremt det findes.

23 x2
Abluxxen/Linko x4
Anti-Gravity. Rumskibs-behændighedsspil lavet til "Game of the Afternoon" konkurrencen på GoF25.
Black Fleet x3 BGG
C.C.Higgins Rail Pass BGG Forfærdelig dårligt spil!
Cabo
Cacao x4 Fint lille placeringsspil fra abacusspiele
Camel Cup x2 BGG
Castle Dice
Castles of Burgundy
Castles of Mad King Ludwig BGG Ted Alspach
Circus Grandioso BGG
Coconuts x2 BGG
DC Comics Deck-Building Game
Dice Cream Lille terningspil fra Jeffrey Allers for abacusspiele
Eldritch Horror
Evolution BGG
Faulpelz BGG
Glass Road
Glory to Rome
The Hanging Gardens
Helios BGG Hans im Glück
Instanbul x3 BGG Rüdiger Dorn
Kalimambo x4 BGG
Kashgar: Traders of the Silk Road BGG Deckbuilding Karavane-spil
Khmer
La Pãtissier BGG abstrakt japansk kagespil
Prototype - ??? jeg har glemt alt om spillet, undtagen de fire jeg spillede med
My Village Eggertspiele: underholdene kort+terning-variant
Nauticus x2 BGG Kramer/Kiesling
Nations x2
Nordenwind Klaus Teuber
Sentinels of the Multiverse x6
Sail to India BGG Bedste japanske spil jeg har prøvet
Steam Park BGG
Shadowrift x3
Sparkle Abstrakt "Take it Easy" variant fra abacusspiele
Spendor x4 BGG
Suspend x2 BGG
Terra Mystica
Volt: Robot Battle Arena BGG Underholdene og hurtig RoboRally-variant

Skal jeg fremhæve et enkelt spil, må det blive Anti-Gravity af min gode ven Ben Corliss
Image
User avatar
BlueSwan
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1005
Joined: Fri Feb 01, 2013 8:12 am
Favoritspil: Android: Netrunner, Dominion, Mage Knight Board Game, Nations, Skak, Twilight Struggle, det meste af Stefan Feld og de fleste halvtunge Eurogames med fokus på ressource management og optimering.
Location: Helsinge
Contact:

Re: Månedens spiloplevelse april 2014

Post by BlueSwan »

Spil markeret med blåt var nye for mig.

15x For Sale
6x Mage Knight Board Game
3x Black Stories
3x Rat Hot
2x The City
2x Love Letter
2x Tigris & Euphrates
Carcassonne
Hanabi
Morels
Nations
No Thanks!
Thunderstone Advance: Towers of Ruin
Troyes
Ubongo

Måneden var præget af to ting. Dels solospil, dels spil med elever. Ift solospillene har jeg beskrevet andetsteds hvordan jeg ville afprøve forskellige spil solo. Både Nations, Caverna og Thunderstone var OK solo, men ingen af dem kommer tæt på Mage Knight Board Game hvad det angår.

Ift spil med elever var jeg i Bruxelles med 7 af mine superelever (de går i 3.g. og er 18-19 år, mest piger). Jeg havde taget en række fillerspil med som jeg ville introducere for dem - For Sale, No Thanks, Love Letter, Hanabi og Resistance: Avalon. Sidstnævnte kom desværre aldrig på bordet. Hanabi fik vi kun et halvt spil af inden togturen sluttede. Love Letter synes de var OK, men fangede vist ikke rigtigt. Det samme kan siges om No Thanks. Til gengæld var For Sale et kæmpe hit. De var vilde med det. Jeg må sige at det spil til dato aldrig har fejlet for mig. ALLE non-gamere jeg har introduceret det for synes det er godt. Baseret på mine erfaringer det bedste spil overhovedet at spille med non-gamere. Hele 15 spil For Sale blev det til og de blev ikke engang irriterede over at jeg vandt de fleste omgange. Black Stories var også et kæmpehit, men noget brætspil synes jeg ikke man kan kalde det. Det er mordmysterier o.l. - jeg har noteret 3 spil, men i praksis var vi igennem mindst 20 af kortene, jeg har bare noteret hvor mange forskellige "spil-sessioner" vi havde.

Jeg opdagede til min positive overraskelse også at en af pigerne på holdet selv er meget glad for brætspil. Hun og kæresten begyndte sidste sommer at spille brætspil, efter de fandt BGG. De har flere af de sædvanlige gateway spil men havde også spillet intet mindre end Through The Ages flere gange.

Månedens spiloplevelse må være selve det at spille med mine elever. Det var en stor fornøjelse. Hvad selve spillene angår var jeg meget glad for Troyes og Tigris & Euphrates - to nye bekendtskaber efter min smag!
Sidst spillet:
Image
Min musik: http://www.soundcloud.com/blueswan
User avatar
digter
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 936
Joined: Sat Aug 13, 2011 10:27 pm
Location: Odense
Has thanked: 8 times
Been thanked: 12 times

Re: Månedens spiloplevelse april 2014

Post by digter »

The Resistance 8
Crokinole 5
BattleLore (Second Edition) 2
One Night Ultimate Werewolf 2
Ave Caesar 1
Carcassonne 1
Castaways 1
Caverna: The Cave Farmers 1
Eight-Minute Empire: Legends 1
For Sale 1
Imperial 1
Legends of Andor 1
Merchant of Venus (second edition) 1
Das Motorsportspiel 1

Pandemic 1
Quantum 1
Quarriors! 1
Robinson Crusoe: Adventure on the Cursed Island 1
Russian Railroads 1
Two Rooms and a Boom 1
Flamme Rouge 1
Walk the Plank! 1


Mange spil og MANGE nye, takket være Djengis Con. De bedste nye spil må være Merchant of Venus, Legends of Andor, Crokinole og Quantum. Merchant of venus er lidt langt i spyttet, men ellers er der mange gode takter i spillet. Jeg syntes, i modsætning til visse andre ved bordet, at det var fantastisk da spillet blev afgjort ved sidste terningeslag, i stedet for at der er en spiller der sikkert cruiser i mål. Legends of Andor skal jeg helt sikkert have anskaffet til familien. Jeg synes historiefortællingen fungerer fuldstændig fremragende. Quantum skuffede heller ikke omend det frembragte ret meget AP hos undertegnede. Derudover virkede aspektet med at placere sin cubes på forskellige planeter for at vinde, lidt for abstrakt til min smag.

Boblere: Caverna, 8 Minute Empire: Legends ogRussian Railroads. Caverna er Agricola på steroider, men også mindre strømlinet. Umiddelbart synes jeg Agricola er et mere fokuseret og helstøbt spil, men skal have prøvet Caverna noget mere. Russian Railroads er et ganske fint spil, men nok ikke noget jeg behøver at eje. Jeg er, som andre også har skrevet, lidt skeptisk omkring hvor mange spil det kan holde til im længden. Dog må jeg nok indrømme at jeg er begyndt at blive mere positivt stemt overfor de "tørre eurogames".

Skuffelser: Imperial. Ligesom Airlines Europe fungerer det bare ikke tematisk for mit vedkommende, at man ikke kan sælge sine aktier. Når man først har investeret i et land/flyselskab, så bliver man ofte også nødt til at følge det til dørs, hvilket jeg synes gør spillet mindre i interresant. Jeg synes dog liiige at jeg har brug for prøve det mindst én gang mere ved lejlighed.

Robinson Crusoe 1:1 Castaways. Jeg bliver nok aldrig den helt store fan af coop spil, men hvis historiefortællingen er stærk og hvis spillet giver mulighed for lidt rollespil, så er jeg 100% om bord. Som tidligere nævnt, så er historiefortællingen meget vellykket i Legends of Andor. I RC havde vi det alt for nemt og det gjorde egentlig spillet lidt kedeligt. I modsætning til Castaways, så harRC dog langt flere scenarier man kan give sig i kast med, hvilket nok er en ret stort fordel på længere sigt. Castways' fordel ligger i dynamikken mellem spillerne, hvor der kun kan være én vinder: Det gav i vores tilfælde et mere interessant spil end vi havde med RC. Det må blive uafgjort!

Das Motorsportspiel skal prøves med flere end fire, inden jeg kommer med en endegyldig bedømmelse.
Image
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: Månedens spiloplevelse april 2014

Post by Larsine »

digter wrote:Das Motorsportspiel skal prøves med flere end fire, inden jeg kommer med en endegyldig bedømmelse.
Det fungere efter min mening bedst med 6-8 spillere, og helst nogen som er på nogenlunde samme niveau. Det er skuffende at blive sat langt bagud, og det er heller ikke særligt udfordrende at ligger en omgang foran de andre.
User avatar
digter
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 936
Joined: Sat Aug 13, 2011 10:27 pm
Location: Odense
Has thanked: 8 times
Been thanked: 12 times

Re: Månedens spiloplevelse april 2014

Post by digter »

Larsine wrote:
digter wrote:Das Motorsportspiel skal prøves med flere end fire, inden jeg kommer med en endegyldig bedømmelse.
Det fungere efter min mening bedst med 6-8 spillere, og helst nogen som er på nogenlunde samme niveau. Det er skuffende at blive sat langt bagud, og det er heller ikke særligt udfordrende at ligger en omgang foran de andre.
Yes. I vores 4-personers spil var vi alle langt fra hinanden 95% af tiden
Image
User avatar
Stunke
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 424
Joined: Thu Jan 18, 2007 12:16 am
Location: Mørkhøj

Re: Månedens spiloplevelse april 2014

Post by Stunke »

digter wrote:...
Skuffelser: Imperial. Ligesom Airlines Europe fungerer det bare ikke tematisk for mit vedkommende, at man ikke kan sælge sine aktier. Når man først har investeret i et land/flyselskab, så bliver man ofte også nødt til at følge det til dørs, hvilket jeg synes gør spillet mindre i interresant. Jeg synes dog liiige at jeg har brug for prøve det mindst én gang mere ved lejlighed.
Hvis du spiller Imperial med 18xx i tankerne og gerne vil spille det som et investeringsspil, saa giver det mening. Jeg kan personligt godt lide at 'faelden klapper' i Imperial naar foerst man har punget ud. Man er noedt til at overveje sine indkoeb grundigt fordi det kan vaere et aldeles lost cause at proeve at tjene penge/lave victory points paa et land som du er den eneste der er interesseret i, uanset hvor mange penge man saa har postet i landet.

Desuden findes der en variant hvor man spiller uden investorkortet men alle spillere maa investere naar som helst en nation har haft sin tur, hvor den siddende regering er den spiller som er foerstevaelger paa hvad han/hun vil koebe. Det betyder ikke alene at alle kan koebe meget oftere, saa man undgaar det der irriterende timingspoergsmaal med hvem der sidder med investorbrikken. Man undgaar ogsaa den kunstige tilfoersel af kapital som investorbrikken giver. Man er udelukkende noedt til at leve af dividends.

Det er ikke sikkert at man synes varianten er bedre, men det kan vaere at det kan give nyt liv til spillet hvis man synes at grundformen af spillet er lidt tam mht. koeb af statsobligationer.
It's about playing games, not owning games.
User avatar
digter
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 936
Joined: Sat Aug 13, 2011 10:27 pm
Location: Odense
Has thanked: 8 times
Been thanked: 12 times

Re: Månedens spiloplevelse april 2014

Post by digter »

Det kunne godt være varianten skulle prøves. Spillet burde måske også have indgået i samme kategori som Das Motorsportspiel: Uden for bedømmelse. Jeg havde i starten ret svært ved at finde ud af hvordan de enkelte mekanismer hang sammen og så var der også fejl i regelforklaringen, så jeg kunne som sagt godt tænke mig at prøve det igen.
Image
User avatar
JoelP
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 682
Joined: Sun May 27, 2012 2:50 pm
Location: København

Re: Månedens spiloplevelse april 2014

Post by JoelP »

digter wrote:Ligesom Airlines Europe fungerer det bare ikke tematisk for mit vedkommende, at man ikke kan sælge sine aktier. Når man først har investeret i et land/flyselskab, så bliver man ofte også nødt til at følge det til dørs, hvilket jeg synes gør spillet mindre i interresant.
I Airlines Europe kan du discarde aktier fra dit tableu, som en del af den action, der gir dig de 'røde' (air abacus?) aktier. Men nej, penge kan du ikke få (hvis det var det du mente)
User avatar
digter
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 936
Joined: Sat Aug 13, 2011 10:27 pm
Location: Odense
Has thanked: 8 times
Been thanked: 12 times

Re: Månedens spiloplevelse april 2014

Post by digter »

JoelP wrote:
digter wrote:Ligesom Airlines Europe fungerer det bare ikke tematisk for mit vedkommende, at man ikke kan sælge sine aktier. Når man først har investeret i et land/flyselskab, så bliver man ofte også nødt til at følge det til dørs, hvilket jeg synes gør spillet mindre i interresant.
I Airlines Europe kan du discarde aktier fra dit tableu, som en del af den action, der gir dig de 'røde' (air abacus?) aktier. Men nej, penge kan du ikke få (hvis det var det du mente)
Hmm.. så spillede vi forkert. Troede kortene skulle komme fra hånden. Der kan man bare se :) Så må jeg jo prøve begge spil igen. Og dog, Airlines var sgu et ret tamt spil nu hvor jeg tænker over det. Måske det er bedre med flere end 3. Det finder måske aldrig ud af ;)
Image
Post Reply