Hvad er det optimale antal spillere i Caylus?

Kommentarer, spørgsmål og husregler.
Post Reply
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14619
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 460 times
Been thanked: 654 times
Contact:

Hvad er det optimale antal spillere i Caylus?

Post by Frouvne »

Er der nogen, der tør give et godt bud på det optimale antal spillere i Caylus?

Spillet har ry for at trække ud - men det betyder jo ikke nødvendigvis, at det er lige så godt eller bedre med færre spillere?!

Det lyder som om, det har fået en god modtagelse som to-spillers spil - er der nogen, der har erfaringer hermed og som vil dele dem med os andre?

På forhånd tak!
frouvne, administrator

Image
Anders
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 495
Joined: Mon May 01, 2006 12:01 am
Location: Kbh Ø

Post by Anders »

Mit møde med Caylus har foreløbig været en ubehagelig og ydmygende oplevelse. Jeg købte spillet for et par uger siden og fik hurtigt overbevist min kæreste om, at det var værd at bruge en fredag aften på. Vores spilleaftner har hidtil været domineret af Lost Cities, Fjorde, Hellas, Carcassonne og andre ”kæreste-venlige spil”. Siden da har Caylus ramt bordet 8 gange og samtlige gange har det været med min kæreste som den knusende sejrsherre. Seneste spil resulterede i en syngende lussing på 121-87 og en tildelt dummepræmie på en uges opvask!!! Trods søvnløse nætter, hvor geniale strategier har været udtænkt, ender Caylus altid med at jeg står uforstående tilbage og tænker, hvordan kunne det lade sig gøre? Den umiddelbare forklaring, undskyldning om man vil, skal sandsynligvis findes i at Caylus appellere fantastisk godt til min kærestes ”shoppegen” (muligheden for at købe tøj, guld osv..), hendes evner til at multitaske og ikke mindst hendes evne til at sætte 6 stakkels workers i gang (jeg antager at disse worker pawns er mænd!).

Hvorom alting er, må jeg erkende at Caylus er et fantastisk spil og som i særdeleshed kan anbefales som et to-spillers spil. Vores spil har typisk en varighed af 1-1½ time. Jeg har endnu ikke haft fornøjelsen af at spille med mere end 2 spillere og kan derfor ikke komme med et kvalificeret bud på det optimale antal spillere til Caylus, men som to-spillers spil fungerer det fremragende.
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14619
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 460 times
Been thanked: 654 times
Contact:

Post by Frouvne »

Anders wrote:Siden da har Caylus ramt bordet 8 gange og samtlige gange har det været med min kæreste som den knusende sejrsherre.
Kan jeg dermed konkludere, at to-spillers varianten ikke fungerer?! :lol:
frouvne, administrator

Image
Post Reply