Hvordan mærker I jeres brætspil?

Kommentarer, spørgsmål og husregler.
Post Reply
Affenberg
50+ indlæg
50+ indlæg
Posts: 92
Joined: Tue Jan 10, 2012 1:36 am
Location: 2400 København NV

Hvordan mærker I jeres brætspil?

Post by Affenberg »

Hej folkens

I forbindelse med at jeg spiller hos KBK om tirsdagen vil jeg gerne tage mit Puerto Rico eksemplar med, hvor det kan få lov til at stå på en hylde hos KBK og rent faktisk blive spillet!

Jeg vil gerne have mit spil mærket på en eller anden smart måde. Så hvordan mærker I jeres spil?
Jeg har set, at Mik i hvert fald mærker sine spil med fine klistermærker med hans BGG logo og det hele.

Jeg har adgang til en labelprinter på mit arbejde, så det er nok fremgangsmåden.
Er der en speciel sådan-mærker-du-dit-spil-på-den-bedste-feng-shui-måde som I vil anbefale? :D
User avatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3642
Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Location: København Nørrebro
Contact:

Re: Hvordan mærker I jeres brætspil?

Post by Mik »

Mine gennemsigtige klistermærker bliver printet på min helt almindelige ink jet printer.
Avery har et gratis label printer program som kan downloades fra deres danske webside, og det tog ikke mange minutter at lave logoet.
Det blev i sin tid lavet til brug for de spil jeg medbringer på Alan Moon's Gathering of Friends, hvor det med flere hundrede deltagere (og mange af de samme spil) er praktisk for deltagerne at kunne se hvilken spilstak de lånte spillet fra.

Ulempen er at det gør det sværere at sælge sine spil.
Jeg troede aldrig at kunne finde på at sælge mine spil, men må erkende at jeg ikke længere har plads - og heller ikke er standhaftig nok til kun at købe spil, jeg ved jeg kan lide. Og så må der lidt varme, megen forsigtighed og omhu til for at trække mærket af igen. Så nu er jeg begyndt først at klistre mærket på efter et stykke tid, når spillet har bestået den første prøve.

Avery Design Pro
Jeg bruger også programmet til at designe kort på
Image
Post Reply