Hvad har du spillet idag? Juni 2013

Kommentarer, spørgsmål og husregler.
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Re: Hvad har du spillet idag? Juni 2013

Post by Helle »

Andrea wrote:I går var gemalen og jeg på besøg hos Allan og Helle ...

Aftenen sluttede af med en omgang Mamma Mia! Det var ikke lige min kop te, mens gemalen hævdede hårdnakket, at det var et hyggeligt lille spil.
Du mener, at det ikke lige var din pizza! Mon din mand vandt?
User avatar
Jonezy
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1474
Joined: Thu Mar 10, 2011 7:32 pm
Favoritspil: Castles of Burgundy, Hansa Teutonica, Orléans og Terraforming Mars er mine mere euro-orienteret favoritter, men Too Many Bones: Undertow er favorit SPILLET lige nu. Jeg er dog total omni-gamer og spiller stort set alle slags spil til stor fornøjelse. Holder blandt andet også meget af hyggelige fillers og CMoN terninge-fjol.
Location: Taastrup (København)
Has thanked: 306 times
Been thanked: 180 times

Re: Hvad har du spillet idag? Juni 2013

Post by Jonezy »

Var en tur forbi Hellerup til en omgang Summoner Wars igår aftes. Vi var fire mand og lavede en lille turnering, hvor vi spillede alle mod alle.

Mine Tundra Orcs startede ud mod Frouvne's Phoenix Elves, hvilket udviklede sig til en meget lige dyst, hvor vi begge lavede nogle fejl undervejs. Elverne trak desværre det længste strå, da Allan spillede giftigt i slutfasen. Jeg havde dog en Shaman, som kunne have afgjort sagen til orkernes fordel noget tidligere, men det krævede 2 ud af 2 hits og jeg rullede to 2'ere...:(

Derefter skulle mine frost orker op mod Mik's Guild Dwarves, som lige havde slået Bostrup's Jungle Elves. Jeg fik en rigtig god start og fik blokeret dværgenes walls, så de ikke kunne summone så mange units. Det gjorde at krigen blev ført på Mik's bane halvdel og han fik travlt med at bruge magic på at få commons ud, som kunne forsvare Oldin. Til sidst blev det for meget og jeg havde Krung, Blagog og en Smasher til at gøre det af med Oldin og give orkerne en sejr.

Så skulle Grognack og drengene op imod Thomas' Jungle Elves, som havde lidt to nederlag. De var derfor sure, meget sure... Jeg fik en skidt start med 3 champions på hånden, som gav en ufleksibilitet (kan man sige det?), som jeg ikke var dygtig nok til at manøvrere mig ud af. Istedet havde Thomas' efter to spil lært sine jungle spidsører godt at kende og han lavede flere giftige komboer, som gav hits på min summoner og en ensidig affære endte med at Grognack blev løve mad efter et meget hurtigt spil.

Imens nappede Allan's Phoenix Elves tredje sejr ud af tre og han kunne kåres som aftens bedste Summoner. En rigtig hyggelig aften, som gjorde det klart for mig, hvor godt et spil jeg egentlig synes Summoner Wars er. Jeg håber, at jeg kan få lov til at revanchere mig snarest eller ihvertfald få spillet endnu SW.
Image
User avatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3642
Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Location: København Nørrebro
Contact:

Re: Hvad har du spillet idag? Juni 2013

Post by Mik »

Ja, det var en rigtig god aften, selvom det blev til 2 nederlag for mine Guild Dwarves.
Mine enlige sejr over Bostrups Jungle Elves var dels held med terningerne, og dels Bostrups ukendskab til spillet. Han blev klart bedre i de efterfølgende runder.

Formatet med at spille en turnering med tre kampe på to borde virkede rigtig godt.
Der var ikke så megen ventetid imellem de to borde, og at prøve den samme faktion imod 3 forskellige racer og tre andre spilleres spillestil var både interessant og underholdene. 8/10
Image
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14614
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 457 times
Been thanked: 651 times
Contact:

Re: Hvad har du spillet idag? Juni 2013

Post by Frouvne »

Med til ovenstående historie hører så også, at jeg om formiddagen var i træningslejr med BlueSwan og gennem to spil fandt ud af, hvordan jeg i hvert tilfælde ikke skulle spille min faktion, da jeg begge gange led forsmædelige nederlag. Men et eller andet havde jeg åbenbart lært af nederlagene.
frouvne, administrator

Image
User avatar
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3956
Joined: Fri Sep 01, 2006 11:51 am
Location: Roskilde
Has thanked: 138 times
Been thanked: 130 times

Re: Hvad har du spillet idag? Juni 2013

Post by Andrea »

Helle wrote: Du mener, at det ikke lige var din pizza! Mon din mand vandt?
Godt spørgsmål eftersom vi alle blev færdige i sidste runde.
User avatar
BlueSwan
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1005
Joined: Fri Feb 01, 2013 8:12 am
Favoritspil: Android: Netrunner, Dominion, Mage Knight Board Game, Nations, Skak, Twilight Struggle, det meste af Stefan Feld og de fleste halvtunge Eurogames med fokus på ressource management og optimering.
Location: Helsinge
Contact:

Re: Hvad har du spillet idag? Juni 2013

Post by BlueSwan »

Frouvne wrote:Med til ovenstående historie hører så også, at jeg om formiddagen var i træningslejr med BlueSwan og gennem to spil fandt ud af, hvordan jeg i hvert tilfælde ikke skulle spille min faktion, da jeg begge gange led forsmædelige nederlag. Men et eller andet havde jeg åbenbart lært af nederlagene.
Jeg stiller mig gerne til rådighed som coach en anden gang! :lol:
Sidst spillet:
Image
Min musik: http://www.soundcloud.com/blueswan
Culkasi
25+ indlæg
25+ indlæg
Posts: 37
Joined: Tue May 28, 2013 5:13 pm
Favoritspil: http://www.boardgamegeek.com/collection ... dgame&ff=1
Contact:

Re: Hvad har du spillet idag? Juni 2013

Post by Culkasi »

Idag blev det til et 9-og 8-spillers Resistance, efterfulgt af et spill Small world - alt sammen udenfor i et fantastisk vejr
Image
User avatar
Tallens
50+ indlæg
50+ indlæg
Posts: 82
Joined: Tue Apr 09, 2013 7:46 pm
Favoritspil: (Boardgames): Terra Mystica, Elder Sign, Battlestar Galactica, Pueto Rico, Pandemic, Gloom, Twilight Imperium 3.
(RPG): Call of Cthulhu, Ars Magica, World of Darkness (old).
(TCG): Vampire the Eternal Struggle, Magic the Gathering (+Online)
Location: Aarhus

Re: Hvad har du spillet idag? Juni 2013

Post by Tallens »

Spil spillet: Zombicide.

Det blev til 3 spil af Zombicide her til aften kun Kæresten og jeg, så ikke noget større arrangement.

Vi nåede 3 forskellige Scenarios (00, 01, og 03) hvor 00 var et intro scenario ganske godt til at lige at komme ind i spillet.

Scenario 00, hyggelig lille opgave, kom fra et rum til et andet, man når lige at lære de forskellige funktioner at kende, og hvordan man skal spille spillet, tog ca. 20min og så var vi klar til næste spil

01 Skulle efter sigende være en af de hårde, men vi havde misforstået et par regler (bla. Spawning af Zombies i kloaker, Hvor mange Hits man kan tage, og vi overså Abomination reglen - så der kom ikke nogen), som flere gange gjorde at vi måske overlevede trods hårde odds. Det var et fedt showdown, efter vi fik samlet det sidste til at løse vores objective, og så stormløb mod udgangen - vi vandt og var kun moderat presset, vi tjekkede lige op på FAQ'en herefter for at sikre at vi havde styr på de små detajler, da vi synes det virkede lidt for nemt..

03 var lidt mere speciel eftersom det handlede mest om at få så mange kills og xp som muligt. Vi havde mere styr på reglerne, hvilket så desværre også betød at vi fik en røvfuld mere klø, det hele spidsede t il imod enden da vi var omkring de 32 xp (skal ha 43 for at vinde) og vi mistede 2 i kampen med en Abomination, som desværre havde forvildet sig ind i hytte vi var i, det endte i en shootout i et hjørne af en bygning hvor vi fik kål på de sidste ting, imens vi fik samlet en Molotovcocktail til at tage sig af den meget aggressiv Abom, men en elegant manøvre fik vi sat zombies op til ordentligt xp slagtning. .

Alt i alt Underholdning 9 ud af 10, action 9 ud af 10, og spænding til det sidste i Scenario 03.

//T
Image
Cassius
50+ indlæg
50+ indlæg
Posts: 68
Joined: Sun May 13, 2012 8:44 pm
Location: Århus

Re: Hvad har du spillet idag? Juni 2013

Post by Cassius »

Tallens wrote:Spil spillet: Zombicide.

Det blev til 3 spil af Zombicide her til aften kun Kæresten og jeg, så ikke noget større arrangement.

Vi nåede 3 forskellige Scenarios (00, 01, og 03) hvor 00 var et intro scenario ganske godt til at lige at komme ind i spillet.

Scenario 00, hyggelig lille opgave, kom fra et rum til et andet, man når lige at lære de forskellige funktioner at kende, og hvordan man skal spille spillet, tog ca. 20min og så var vi klar til næste spil

01 Skulle efter sigende være en af de hårde, men vi havde misforstået et par regler (bla. Spawning af Zombies i kloaker, Hvor mange Hits man kan tage, og vi overså Abomination reglen - så der kom ikke nogen), som flere gange gjorde at vi måske overlevede trods hårde odds. Det var et fedt showdown, efter vi fik samlet det sidste til at løse vores objective, og så stormløb mod udgangen - vi vandt og var kun moderat presset, vi tjekkede lige op på FAQ'en herefter for at sikre at vi havde styr på de små detajler, da vi synes det virkede lidt for nemt..

03 var lidt mere speciel eftersom det handlede mest om at få så mange kills og xp som muligt. Vi havde mere styr på reglerne, hvilket så desværre også betød at vi fik en røvfuld mere klø, det hele spidsede t il imod enden da vi var omkring de 32 xp (skal ha 43 for at vinde) og vi mistede 2 i kampen med en Abomination, som desværre havde forvildet sig ind i hytte vi var i, det endte i en shootout i et hjørne af en bygning hvor vi fik kål på de sidste ting, imens vi fik samlet en Molotovcocktail til at tage sig af den meget aggressiv Abom, men en elegant manøvre fik vi sat zombies op til ordentligt xp slagtning. .

Alt i alt Underholdning 9 ud af 10, action 9 ud af 10, og spænding til det sidste i Scenario 03.

//T
Jeg tror aldrig at vi nåede at få vores survivors ud af start-bygningen, før vi var helt omringet i scenarie 01. Zombierne kom endda med knive og gafler - der var serveret! :D

Jeg har ikke spillet så mange scenarier endnu, men indtil videre så er 03 den bedste jeg har spillet. Det er ret "åbent" da man "bare" skal have en character i maks level. Det endte vist også med at alle survivors var i den øverste bygning, med arsenalet sigtet mod den eneste åbne dør, indtil Abomination kom ind sammen med alt for mange walkers. Det var på et hængende hår.
User avatar
Tallens
50+ indlæg
50+ indlæg
Posts: 82
Joined: Tue Apr 09, 2013 7:46 pm
Favoritspil: (Boardgames): Terra Mystica, Elder Sign, Battlestar Galactica, Pueto Rico, Pandemic, Gloom, Twilight Imperium 3.
(RPG): Call of Cthulhu, Ars Magica, World of Darkness (old).
(TCG): Vampire the Eternal Struggle, Magic the Gathering (+Online)
Location: Aarhus

Re: Hvad har du spillet idag? Juni 2013

Post by Tallens »

Cassius wrote:
Tallens wrote:Spil spillet: Zombicide.

Det blev til 3 spil af Zombicide her til aften kun Kæresten og jeg, så ikke noget større arrangement.

Vi nåede 3 forskellige Scenarios (00, 01, og 03) hvor 00 var et intro scenario ganske godt til at lige at komme ind i spillet.

//T
Jeg tror aldrig at vi nåede at få vores survivors ud af start-bygningen, før vi var helt omringet i scenarie 01. Zombierne kom endda med knive og gafler - der var serveret! :D

Jeg har ikke spillet så mange scenarier endnu, men indtil videre så er 03 den bedste jeg har spillet. Det er ret "åbent" da man "bare" skal have en character i maks level. Det endte vist også med at alle survivors var i den øverste bygning, med arsenalet sigtet mod den eneste åbne dør, indtil Abomination kom ind sammen med alt for mange walkers. Det var på et hængende hår.
Lidt skummelt at det var sådan det gik i jeres 03 da det også var sådan det gik i vores, men fedt. Vi var lidt "skuffet" over at vi aldrig rigtig nåede ned på den anden halvdel af byen, men stort set kæmpede en brav kamp for at rydde de øverste bygninger, vi turde ikke udfordre Zombie spawn limit og trigger en "Activation"-af walkers ved at ha for mange zombier på brættet.
Så vi ville ikke sparke flere døre ind lige med det samme, vi tømte alt i den øverste bygning - og blev der. og så gik jagten på motorsave, meget spændende afslutning.:)

//T
Image
User avatar
JoelP
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 682
Joined: Sun May 27, 2012 2:50 pm
Location: København

Re: Hvad har du spillet idag? Juni 2013

Post by JoelP »

Hmmn, ved ikke lige hvilket forum det her passer i, når der også er en SdJ tråd, men nu ryger den her: Fik spillet Augustus idag. Superlight, men alligevel både strategisk og taktisk. Spillet kan vel nærmest betegnes som en bingo-variant, dog med en del ekstra finesser. Man har nogen objectives, man prøver at udfylde ved hjælp af 7 legionær-meeples, som man får lov til at putte på ved hjælp af en træk-fra-posen mekanisme. Hvis man vil vide mere om, præcis hvordan det virker, kan jeg anbefale Richard Hams videogennemgang: http://www.youtube.com/watch?v=zHg3PEdW ... Ur0ivsPE5j

Jeg tror helt sikkert det vinder SdJ. Det var det sidste jeg manglede at spille af de 3 (som jeg alle har), og selv om det bedste stadig er Hanabi, så har Augustus meget mere et familiespils-feel. alle er involverede hele vejen igennem, reglerne er enkle og klare og alligevel er der forskellige strategier, man kan gå efter. En slags 7 wonders superlight feeling. Spillede kun 2 personer, og jeg tror klart det skinner ved 4 til 6 personer, så bliver der mere kamp om de forskellige objectives. Anbefales at prøve.
User avatar
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3743
Joined: Mon May 01, 2006 9:11 am
Location: Frederiksberg
Has thanked: 20 times
Been thanked: 83 times

Re: Hvad har du spillet idag? Juni 2013

Post by Jens_Hoppe »

Jeg har også spillet Augustus lidt herhjemme med sønnike. Min umiddelbare konklusion var, at det var ultra-light, og jeg har ikke helt fundet ud af om der er noget interessant i det. Sønnike sagde dog at han kedede sig, så det er nok tvivlsomt hvor meget mere vi får det spillet.
What are you, like 80?
Senest købt: Prey Another Day, MLEM: Space Agency
User avatar
Sveinmain
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 162
Joined: Sun Nov 21, 2010 11:11 pm
Location: Jørpeland, ikke langt fra Stavanger-Norway
Contact:

Re: Hvad har du spillet idag? Juni 2013

Post by Sveinmain »

Spilte Augustus i går, og tror nok det kan vinne SDJ prisen, selv om det var et lite spill i en stor eske. Vi var 4 som prøvde og spilletiden trekker opplevelse opp, selv om det var vanskelig å ha noen god strategi. 2 ganger er det prøvd i min gruppe og begge gangene vant en med strategien: bygg små enkle bygg som gir få poeng! Bygger du 7 av de på kort tid vinner du! 7/10

Fikk også prøvd K2 Broad Peak - kan anbefales til alle som liker K2! Spillet ble enda bedre! 9/10

Forbidden desert ble også prøvd for 1. gang. Mye knot med sandbrikkene og lengre spilletid gjør at jeg fortsatt synes Forbidden Island er det beste, selv om komponentene var flotte og storyen var god! Absolutt et spill å prøve for de som ikke har testet det ennå! 7/10

Last will- 2. Gangs prøving og opp en karakter fra 7 til 8!
Danacup 23-28 juli 2018 - Hvem blir med å spiller brætspill???
User avatar
Foppwin
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 677
Joined: Sun Aug 09, 2009 2:59 pm
Favoritspil: Pandemic, Throu the ages, Agricola, Dominion, Twillight struggle og mange flere
Location: Ølstykke
Contact:

Re: Hvad har du spillet idag? Juni 2013

Post by Foppwin »

For 4 gang i træk blev der spillet Nieuw Amsterdam, og det er bare et super fedt spil. Dette er helt klart et overset spil.
Danny

Image
User avatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3642
Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Location: København Nørrebro
Contact:

Re: Hvad har du spillet idag? Juni 2013

Post by Mik »

Foppwin wrote:For 4 gang i træk blev der spillet Nieuw Amsterdam, og det er bare et super fedt spil. Dette er helt klart et overset spil.
Ja - sammen med Asgard.
Sammen med Terra Mystica, de tre mest interessante og nyskabende spil fra Spiel '12.

Sidstnævnte blev spillet i mandags med tre spillere: Eivind tog Konstruktørerne, Torben Polack tog Sværmlingene og jeg tog Nomaderne. Det blev en meget tæt kamp, som jeg dog vandt med lethed. De har for nemt ved at brede sig med deres ørkenfelter når der kun er to modstandere, så de burde næsten være forbudte i 3-spiller spil. 9/10
Image
Post Reply