Månedens spiloplevelse - Marts 2013

Kommentarer, spørgsmål og husregler.
User avatar
Bostrup
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 197
Joined: Tue Mar 24, 2009 4:16 pm

Re: Månedens spiloplevelse - Marts 2013

Post by Bostrup »

Android: Netrunner 3
Memoir '44 2
Through the Ages: A Story of Civilization 2
Battlestar Galactica: Exodus Expansion 1
Bora Bora 1
Britannia 1
The Bucket King 1
Caylus 1
A Game of Thrones: The Board Game (Second Edition) 1
Glen More 1
Glory to Rome 1
Hoity Toity 1
In the Year of the Dragon 1
Infiltration 1
Mission: Red Planet 1
Myrmes 1
Peloponnes 1
Red November 1
Terra Mystica 1
Tobago 1
Tzolk'in: The Mayan Calendar 1

Blev erindret om hvor godt et spil Through the Ages er og fik desuden spillet det fire gange online.
Til gengæld kan jeg finde på en hel del jeg hellere vil bruge tre timer på end at spille Red November med otte deltagere igen.
User avatar
Sveinmain
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 162
Joined: Sun Nov 21, 2010 11:11 pm
Location: Jørpeland, ikke langt fra Stavanger-Norway
Contact:

Re: Månedens spiloplevelse - Marts 2013

Post by Sveinmain »

43 spillsesjoner glør mars til en brukbar måned! Mye familiespilling i tillegg til å være en av de første i Norge som fikk testet 50 shades of grey :D Et spill som sto til karakteren sex, selvsagt :wink:

Mord im Arosa x5
10 Days in the Americas x4
Connect Four x4
10 Days in Africa x2
10 Days in Asia x2
10 Days in Europe x2
Mow x2
Santa Cruz x2
Times Square x2
Basilica x1
Bison: Thunder on the Prairie x1
Brainstorm x1
Dixit x1
Domaine x1
Dominion x1
Fifty Shades of Grey Party Game x1
Finca x1
Hab & Gut x1
Mr. Jack Pocket x1
Ouga Bouga x1
Piece o' Cake x1
Saboteur x1
Sewer Pirats x1
Thebes x1
Tiki Topple x1
Trans Europa x1
Utopia x1

Beste spillopplevelser i mars var 2 spill som jeg liker svært godt: Domaine og Bison. Nye spill for meg var Finca, St. cruz og Mr. Jack pocket som alle var kjekke uten å bli noen toppspill.
På 43 plass ligger Sewer Pirats. Flotte komponenter, men uten innhold og uten spilleglede, selv om jeg vant :shock:
Danacup 23-28 juli 2018 - Hvem blir med å spiller brætspill???
User avatar
Brichs
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1126
Joined: Mon Jun 16, 2008 1:47 pm

Re: Månedens spiloplevelse - Marts 2013

Post by Brichs »

Med to store spilledage + det løse, blev Marts til en god måned

No Thanks! x 16
Blood Bowl: Team Manager - The Card Game med Sudden Death x 3
Ca$h 'n Gun$ x 3
Alea Iacta Estx 2
King of Tokyo x 2
King of Tokyo: Power Up! x 1
Belfort x 1
City of Horror x 1
Cold War: CIA vs KGB x 1
Dragonheart x 2
The Dwarf King x 1
Mystery of the Abbey x 1
Riff Raff x 1
Saint Malo x 1
Smash Up (inkl. Awesome Level 9000) x 1

Derudover har jeg spillet alle spillene fra Fastavals brætspilskonkurrence, hvor jeg var jurymedlem. Dvs. Stock Bubbles, Dunkelwald, Heirs, Kroket, 1244: Fall of Montsegur, Planet Run, Adventures in the Old West, Collegia Magnissima, Monsterland, Windrose Island og Last Stand. Grundet min rolle, vil jeg ikke lige nævne hvor mange gange de blev spillet, og holder dem udenfor min vurdering af vinderen af brætspils-ottoen.

Den største overraskelse var Dragonheart som jeg har set mange gange på alt for gode tilbud, og derfor egentlig forventede var et dårligt spil. Spillet er ikke fantastisk, men er faktisk ganske udemærket. Hver gang du lækker kort på et bestemt felt på brættet, får du lov til at tage kort fra et andet felt. Nogle kort har højere værdi end andre, og du ender tit med at "lokke" din modspiller til at lægge et kort, ved selv at lægge kort - og derved miste point. Fin mekanik, til et simpelt spil.
Image
http://peter.brichs.net - brætspilsblog
chr88
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 524
Joined: Sat Jun 18, 2011 7:36 am
Favoritspil: Agricola og Terra Mystica er mine to klare favoritspil! Andre favoritter er eurogames som Samurai, Ra, Hansa Teutonica, Caylus, Le Havre, El Grande, Puerto Rico, Goa, Ghost Stories, Taluva, Reef Encounter osv. - men også et partygame som Telestrations er genialt!
Tjek hellere end gerne min profil på BGG: http://boardgamegeek.com/user/ChrB
Location: 2100 Kbh Ø
Been thanked: 4 times

Re: Månedens spiloplevelse - Marts 2013

Post by chr88 »

Marts blev den bedste måned for mig nogensinde med hele 112 spil fordelt på 49 forskellige spil! Jeg tvivler på, at den bliver overgået, men man kan jo altid håbe! ;)

Det blev til følgende spil:

Sleuth 6
Aton 5
The Castles of Burgundy 5
Ra 5
Bananagrams 4
The City 4
DVONN 4
Glory to Rome 4
Samurai 4
Summoner Wars: Master Set 4
Agricola: All Creatures Big and Small 3
Bora Bora 3
Chairs 3
Egizia 3
Emerald 3
Terra Mystica 3
TZAAR 3
Atlantis Rising 2
Clash of Cultures 2
Cleopatra and the Society of Architects 2
Dominion 2
Drum Roll 2
Glen More 2
Hawaii 2
No Thanks! 2
The Resistance: Avalon 2
Shadows over Camelot 2
Telestrations 2
Trajan 2
ZÈRTZ 2
Aeroplanes: Aviation Ascendant 1
Africana 1
Agricola 1
Asgard 1
Belfort 1
Blue Moon City 1
Caylus 1
For Sale 1
Ingenious 1
Kakerlakensalat 1
Kingdom Builder 1
Legends of Andor 1
Mamma Mia! 1
Mission: Red Planet 1
PÜNCT 1
Santa Cruz 1
Set 1
Ticket to Ride Map Collection: Volume 2 - India & Switzerland 1
Uchronia 1

Månedens spiloplevelse er svær at vælge, synes jeg. Generelt var kvaliteten af spillene ekstremt høj! Gensynet med Clash of Cultures befinder sig bestemt oppe omkring toppen, ligesom det også var lækkert at få genspillet nogle af mine favoritspil såsom Ra og Samurai - endda en god håndfuld gange. Egizia, Glory to Rome og Drum Roll var også spil, jeg kun havde prøvet en enkelt gang tidligere og ikke fandt dem voldsomt interessante, men efter et par nye gennemspilninger synes jeg, at det er ganske solide light/medium eurogames!

Så selvom marts bød på mange gamle spil, blev det også til en hel del nye, faktisk 15 i alt. Det var særligt underholdende at stifte bekendtskab med bl.a. Bora Bora, Asgard og de forskellige GIPF-spil (hvor jeg indtil videre bedst kan lide Dvonn, Yinsh og Tzaar). Selvom Bora Bora er et spil med et klassisk Feld-tema (dvs. mere eller mindre ikkeeksisterende), tror jeg, at det fortjener pladsen som månedens bedste spiloplevelse i et ekstremt tæt løb med Clash of Cultures (hvis jeg ikke havde prøvet Clash of Cultures før, havde det spil nok vundet prisen). To super gode spil i en fantastisk marts måned!
Post Reply