Den officielle Kickstarter-tråd

Kommentarer, spørgsmål og husregler.
User avatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3642
Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Location: København Nørrebro
Contact:

Re: Den officielle Kickstarter-tråd

Post by Mik »

Larsine wrote:Tror du på ratings? I så fald er der nok ikke meget jeg kan gøre for dig. Personligt har jeg nemlig aldrig skævet til ratings på BGG, eller nogen andre steder, for så skulle jeg jo have købt My Litte Pony Hide & Seek dengang det havde en rating på 8,359 på BGG.
Jeg tror i høj grad på BGG ratings fra mine 230 Geekbuddies. Før jeg beslutter mig om et køb foretager jeg altid en Geekbuddy analyse, og ser hvad du, Jens Hoppe, eller en lang række andre spillere hvis smag jeg kender, synes om spillet. Et check på My Little Pony Hide & Seek gav to "ratings": begge på "0": Jens Hoppe og Melissa Rogerson. Så baseret på denne viden vil jeg naturligvis undgå spillet 8)
Image
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: Den officielle Kickstarter-tråd

Post by Larsine »

:( Small World 2 - 10.04.2013 - Fantasy/Ipad/Android/PC/brætspil - 2-6 - 80 minutter - BGG
User avatar
Goblen
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1381
Joined: Mon Nov 26, 2012 4:48 pm
Favoritspil: Castles of Burgundy, Terra Mystica, Battlestar Galactica, Dead of Winter, Kingsburg, The Gallerist, The Resistance, Shakespeare
Location: Lundby
Has thanked: 17 times
Been thanked: 45 times
Contact:

Re: Den officielle Kickstarter-tråd

Post by Goblen »

:D Machine of Death - 19 marts 2013

Spillet har fået en sindsyg mængde backers, og rigtig mange penge. Tror det er sjovt nok hvis der er øl involveret. Der er kun 7 dage tilbage til at få det backed, men hvad synes I umiddelbart?

/Brian
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14613
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 457 times
Been thanked: 650 times
Contact:

Re: Den officielle Kickstarter-tråd

Post by Frouvne »

Goblen wrote::D Machine of Death - 19 marts 2013

Spillet har fået en sindsyg mængde backers, og rigtig mange penge. Tror det er sjovt nok hvis der er øl involveret. Der er kun 7 dage tilbage til at få det backed, men hvad synes I umiddelbart?

/Brian
Den har jeg også undret mig lidt over. Umiddelbart kan jeg ikke forstå hvad det er der lokker folk med på de relativt dyre niveauer. Men måske er der også noget, der er gået min næse forbi. Så jeg er også nysgerrig på, om der er nogen, der har fået øje på et eller andet ekstremt interessant eller originalt i spillet, der gør at man burde eje det.
frouvne, administrator

Image
User avatar
digter
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 936
Joined: Sat Aug 13, 2011 10:27 pm
Location: Odense
Has thanked: 8 times
Been thanked: 12 times

Re: Den officielle Kickstarter-tråd

Post by digter »

En del af årsagen er vist de store navne inden for webcomics som står bag projektet. Personligt kender jeg ikke noget til det.
Image
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14613
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 457 times
Been thanked: 650 times
Contact:

Re: Den officielle Kickstarter-tråd

Post by Frouvne »

Skobbolop wrote:En del af årsagen er vist de store navne inden for webcomics som står bag projektet. Personligt kender jeg ikke noget til det.
... ja, der er man jo svær at imponere, hvis man er en som mig, der ikke ved, at de er store navne indenfor denne genre ... :roll:
frouvne, administrator

Image
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5123
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 499 times
Been thanked: 548 times

Re: Den officielle Kickstarter-tråd

Post by Gunness »

Under alle omstændigheder bliver det hurtigt lidt dyrt...

Lige et par spørgsmål...
- Vil I gerne have slettet projekterne efterhånden som deadlinen er overskredet, eller skal de blive hængenge en periode endnu, så man har et link til projekter, man ikke nåede at backe, men evt. gerne vil læse mere om?
- Hvilke projekter skal vi medtage? Larsine har linket til Small World 2, som (så vidt jeg kan se) er rent elektronisk, men det er selvfølgelig stadig en slags brætspil.
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal, Sleeping Gods 2
User avatar
digter
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 936
Joined: Sat Aug 13, 2011 10:27 pm
Location: Odense
Has thanked: 8 times
Been thanked: 12 times

Re: Den officielle Kickstarter-tråd

Post by digter »

Gunness wrote:Under alle omstændigheder bliver det hurtigt lidt dyrt...

Lige et par spørgsmål...
- Vil I gerne have slettet projekterne efterhånden som deadlinen er overskredet, eller skal de blive hængenge en periode endnu, så man har et link til projekter, man ikke nåede at backe, men evt. gerne vil læse mere om?
- Hvilke projekter skal vi medtage? Larsine har linket til Small World 2, som (så vidt jeg kan se) er rent elektronisk, men det er selvfølgelig stadig en slags brætspil.
Ang. Small world 2, så kan man også købe ekstra racer til det fysiske brætspil, så det har vel sin berettigelse?.

Jeg tænker at du kan farve de færdige projekter røde :)
Image
User avatar
Goblen
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1381
Joined: Mon Nov 26, 2012 4:48 pm
Favoritspil: Castles of Burgundy, Terra Mystica, Battlestar Galactica, Dead of Winter, Kingsburg, The Gallerist, The Resistance, Shakespeare
Location: Lundby
Has thanked: 17 times
Been thanked: 45 times
Contact:

Re: Den officielle Kickstarter-tråd

Post by Goblen »

:-D Walk the Plank 33 dage tilbage - midt april.

Selv synes jeg det ser mega sjovt ud - synes også Guillotine var sjovt, men jeg nægter at betale lige så meget som spillet er værd i forsendelse. Er der nogen herinde der plejer at planlægge en tur til Essen så jeg måske enten kan komme med, eller kan få til at tage evt. køb med hjem?
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: Den officielle Kickstarter-tråd

Post by Larsine »

Gunness wrote:- Hvilke projekter skal vi medtage? Larsine har linket til Small World 2, som (så vidt jeg kan se) er rent elektronisk, men det er selvfølgelig stadig en slags brætspil.
Man behøved slet ikke købe noget elektronisk i Small World 2, man kan nøjes med at give $1 i support, og derefter købe de tre nye racer/powers som fysiske tokens, og man kan købe den begrænsede Designer Edition af selve spillet, så på den måde bør det vel tælle med.

Personligt har jeg tænkt mig at smide $1 efter dem, og så købe de tre nye racer/powers oveni.
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5123
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 499 times
Been thanked: 548 times

Re: Den officielle Kickstarter-tråd

Post by Gunness »

Så har jeg opdateret tråden, og jeg har tilføjet GG-links til de spil, hvor der er en samkøbstråd herinde.
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal, Sleeping Gods 2
User avatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3642
Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Location: København Nørrebro
Contact:

Re: Den officielle Kickstarter-tråd

Post by Mik »

http://www.kickstarter.com/projects/195 ... thsphere-0
An epic steampunk/fantasy/monster-fighting game of aeronautical questing! Battle sky pirates or become one in the world of Teramyyd.
Heldigvis ikke min type spil - ellers havde jeg nok købt mig fattig. Det ser i alt fald flot ud.
Image
User avatar
Taibi
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 947
Joined: Fri Dec 26, 2008 10:50 pm
Favoritspil: Ark Nova
Location: Ebeltoft
Has thanked: 233 times
Been thanked: 104 times

Re: Den officielle Kickstarter-tråd

Post by Taibi »

Her er et spil fra en tysk crowdfunding side - Startnext - med mulighed for engelsk tekst på siden.

Steam Noir: Revolution - 12.05.2013 - steampunk/ bluffing/ kortspil - 3-5 - 60 min - BGG
Sidst spillet:
Image

Min profil på BGG
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9176
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Den officielle Kickstarter-tråd

Post by Stony »

Larsine wrote:Tror du på ratings? I så fald er der nok ikke meget jeg kan gøre for dig. Personligt har jeg nemlig aldrig skævet til ratings på BGG, eller nogen andre steder, for så skulle jeg jo have købt My Litte Pony Hide & Seek dengang det havde en rating på 8,359 på BGG.
Og nu var det jo ikke fordi den rating var en joke, hvilket forhåbentlig ikke er tilfældet med resten.
Du er skeptisk overfor ratings. Lad os lave et eksperiment. Kig på BGG ratings systemet. Find eksempelvis 20 spil du har prøvet, som har en dårlig rating. Så dårlig som mulig. Bliv ved til du har fundet 20. Tæl sammen hvor mange af disse spil du rent faktisk har lyst til at spille. Tag så de 20 øverst rangerede spil på på BGG som du rent faktisk har spillet. Hvor mange af disse har du lyst til at spille? Jeg vil godt lave et væddemål på at gruppen med høj rating rummer flere spil som du gerne vil spille end den anden gruppe. Der kan være hits and misses i begge ender af skalaen, men sandsynligheden for at det rent faktisk er godt og underholdende følges med spillets rating. Det er derfor det har en højere rating.
Sidst spillet:
Image
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5123
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 499 times
Been thanked: 548 times

Re: Den officielle Kickstarter-tråd

Post by Gunness »

Jeg har tilføjet de to nyeste spil, og to af de eksisterende - Deadwood og Small World 2 - er nu finansieret.

I øvrigt er jeg lettere mystificeret over succesen for Teramyyd, som Mik linkede til. Det er allerede i mål. Jeg skal gerne indrømme, at spillet ser vildt lækkert ud, og introvideoen er meget professionelt lavet. Men er der også et spil begravet under de lækre komponenter? Der er ingen regler og kun meget lidt info om, hvad spillet går ud på. Der er ikke engang noget så basalt som spillerantal eller spilletid. Der er åbenbart mange, der ikke går op i den slags bagateller ;)
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal, Sleeping Gods 2
Post Reply