Den officielle Kickstarter-tråd

Kommentarer, spørgsmål og husregler.
Anders H. Pedersen
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 186
Joined: Sat Sep 22, 2012 12:49 pm
Location: København N
Has thanked: 1 time

Re: Den officielle Kickstarter-tråd

Post by Anders H. Pedersen »

Jeg har snakket med en kammerat om at købe Santorini.
Så hvis der er 3 andre i KBH som er interesserede, vil jeg gerne stå for et samkøb.
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5110
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 487 times
Been thanked: 524 times

Re: Den officielle Kickstarter-tråd

Post by Gunness »

Battle For Souls: 2nd Edition - 1-4P spil om kampen mellem himmel og helvede. Kampagnen lukker i morgen.
Der er både en Kbh- og en Århus-gruppe, der prøver at etablere noget samkøb.
Mere info på Facebook: https://www.facebook.com/groups/519260398256440
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal, Sleeping Gods 2
User avatar
Jonezy
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1472
Joined: Thu Mar 10, 2011 7:32 pm
Favoritspil: Castles of Burgundy, Hansa Teutonica, Orléans og Terraforming Mars er mine mere euro-orienteret favoritter, men Too Many Bones: Undertow er favorit SPILLET lige nu. Jeg er dog total omni-gamer og spiller stort set alle slags spil til stor fornøjelse. Holder blandt andet også meget af hyggelige fillers og CMoN terninge-fjol.
Location: Taastrup (København)
Has thanked: 288 times
Been thanked: 177 times

Re: Den officielle Kickstarter-tråd

Post by Jonezy »

Så røg jeg lige på Dale of Merchants 2, da jeg også kickstartede originalen og det har vist sig som en lille hidden gem af en lidt anderledes deckbuilder.
Image
User avatar
Taibi
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 946
Joined: Fri Dec 26, 2008 10:50 pm
Favoritspil: Ark Nova
Location: Ebeltoft
Has thanked: 227 times
Been thanked: 104 times

Re: Den officielle Kickstarter-tråd

Post by Taibi »

Jonezy wrote:Så røg jeg lige på Dale of Merchants 2, da jeg også kickstartede originalen og det har vist sig som en lille hidden gem af en lidt anderledes deckbuilder.
Den sidste del er jeg glad for at høre, for jeg backede den i går.
Sidst spillet:
Image

Min profil på BGG
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5110
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 487 times
Been thanked: 524 times

Re: Den officielle Kickstarter-tråd

Post by Gunness »

Jeg har ikke selv spillet computerspillet, men This War of Mine lyder som en spændende hybrid mellem Dead of Winter og noget Robinson Crusoe-agtigt.

Og så var jeg jo mere end godt tilfreds med Trickerion, så jeg kigger også grundigt på Anachrony, som kom på KS i går.

Så mange projekter at bruge penge på.... ;)
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal, Sleeping Gods 2
User avatar
Mikkel
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 891
Joined: Tue Apr 17, 2007 3:51 pm
Favoritspil: Bl.a. Saint Petersburg, Euphoria, In the Year of the Dragon, Kingsburg.
Location: Græsted
Has thanked: 4 times
Been thanked: 23 times

Re: Den officielle Kickstarter-tråd

Post by Mikkel »

Gunness wrote:Jeg har ikke selv spillet computerspillet, men This War of Mine lyder som en spændende hybrid mellem Dead of Winter og noget Robinson Crusoe-agtigt.
Av-av....det ser jo vildt lækkert ud! Nogen ide om hvad fragten vil kunne ende på?
Image
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5110
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 487 times
Been thanked: 524 times

Re: Den officielle Kickstarter-tråd

Post by Gunness »

Ca. otte pund. Jeg er hoppet på et samkøb via Facebook - det gør udgifterne lidt mere spiselige.
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal, Sleeping Gods 2
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 448 times
Been thanked: 628 times
Contact:

Re: Den officielle Kickstarter-tråd

Post by Frouvne »

Gunness wrote:Jeg har ikke selv spillet computerspillet, men This War of Mine lyder som en spændende hybrid mellem Dead of Winter og noget Robinson Crusoe-agtigt. [...]
... og så måske endda også en anelse Agents of SMERSH! :D Det lyder som et rigtigt oplevelsesspil, så nogen af os vil elske det og andre hade det! Jeg får svært ved at modstå fristelsen! :D
frouvne, administrator

Image
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5110
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 487 times
Been thanked: 524 times

Re: Den officielle Kickstarter-tråd

Post by Gunness »

Give yourself to the Dark Side!
Selvfølgelig skal du da have det :) I første omgang havde jeg afskrevet det som en Dead of Winter-klon, men jeg synes, at settingen og realismen lyder tiltalende, sammen med historiefortællings-elementet.
Lige nu konkurrerer det lidt om opmærksomheden med Outlive, der også er et "overlev apokalypsen"-spil. Der selvfølgelig ser hamrende lækkert ud; der er virkelig sket noget med "production value" på de her projekter efterhånden. Synes dog, at det ser en smule mere generisk ud mht. spilmekanismer.
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal, Sleeping Gods 2
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 448 times
Been thanked: 628 times
Contact:

Re: Den officielle Kickstarter-tråd

Post by Frouvne »

Frouvne wrote:
Gunness wrote:Jeg har ikke selv spillet computerspillet, men This War of Mine lyder som en spændende hybrid mellem Dead of Winter og noget Robinson Crusoe-agtigt. [...]
... og så måske endda også en anelse Agents of SMERSH! :D Det lyder som et rigtigt oplevelsesspil, så nogen af os vil elske det og andre hade det! Jeg får svært ved at modstå fristelsen! :D

... og så er der jo også lige den detalje, at der bag designet bl.a. befinder sig Oracz (Neuroshima Hex m.m.)...
frouvne, administrator

Image
User avatar
Fod
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 116
Joined: Mon Jul 11, 2011 10:42 pm
Favoritspil: Tash-Kalar
Location: København
Contact:

Re: Den officielle Kickstarter-tråd

Post by Fod »

Gunness wrote:Og så var jeg jo mere end godt tilfreds med Trickerion, så jeg kigger også grundigt på Anachrony, som kom på KS i går.
Jeg er helt med på Anachrony. Der er tidsrejser og exo-suits, hvad kan man ellers ønske sig? (Ud over et par zombier)
- Nick
Image
User avatar
Foppwin
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 677
Joined: Sun Aug 09, 2009 2:59 pm
Favoritspil: Pandemic, Throu the ages, Agricola, Dominion, Twillight struggle og mange flere
Location: Ølstykke
Contact:

Re: Den officielle Kickstarter-tråd

Post by Foppwin »

Gunness wrote:Jeg har ikke selv spillet computerspillet, men This War of Mine lyder som en spændende hybrid mellem Dead of Winter og noget Robinson Crusoe-agtigt.

Og så var jeg jo mere end godt tilfreds med Trickerion, så jeg kigger også grundigt på Anachrony, som kom på KS i går.

Så mange projekter at bruge penge på.... ;)
Jeg har spillet "This war of mine" og det er en fed spiloplevelse. Jeg har endnu ikke helt besluttet om jeg skal have brætspillet.
Danny

Image
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5110
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 487 times
Been thanked: 524 times

Re: Den officielle Kickstarter-tråd

Post by Gunness »

Sig endelig for og imod - det er altid rart at høre nogle flere holdninger :)
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal, Sleeping Gods 2
User avatar
Foppwin
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 677
Joined: Sun Aug 09, 2009 2:59 pm
Favoritspil: Pandemic, Throu the ages, Agricola, Dominion, Twillight struggle og mange flere
Location: Ølstykke
Contact:

Re: Den officielle Kickstarter-tråd

Post by Foppwin »

Jeg må hellere uddybe, at det er computerspillet jeg har spillet. Konen er ikke så hooked på temaet, så det er nok ikke et spil jeg køber, men et jeg meget gerne vil spille.

Jeg har ikke noget dårligt at sige om computerspillet. Temaet om at man er disse civilister der er fanget midt i en krig fungere helt optimalt. Hver dag er en kamp for overlevelse. Der er den klassiske "winter is comming", så man har ikke tid til at tage det hele stille og rolig. Det gælder om hele tiden tage chancer.

Det er klart, at når man har spillet lokationerne flere gange, så husker man hvilket udstyr der er godt at tage med, samt hvor sniperne kan ramme en.

For mig er spillet et af de bedste survival spil hvor "the long dark" tager den absolutte 1. plads.

Hvis de kan fange temaet og tilsætte en god spilmekanisme, så kan det blive et fedt brætspil.
Danny

Image
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5110
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 487 times
Been thanked: 524 times

Re: Den officielle Kickstarter-tråd

Post by Gunness »

Dér er jeg åbenbart mere heldig, for jeg viste det til min kone, og hun syntes det så mere end interessant ud :) Det er også godt at se, at brætspil efterhånden har bredt sig så meget ud, at der også kommer titler, der vil takle mere tunge emner som dette.

Jeg er mest spændt på, hvordan det kommer til at fungere som multiplayer. Om det bliver én stor omgang group think. Men det kan selvfølgelig også have sin charme.
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal, Sleeping Gods 2
Post Reply