Den officielle Kickstarter-tråd

Kommentarer, spørgsmål og husregler.
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5124
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 500 times
Been thanked: 548 times

Re: Den officielle Kickstarter-tråd

Post by Gunness »

Jeg har opdateret med Machina Arcana (som nu sender via EU, så ingen ekstra gebyrer!)

...og så vil jeg lige gøre opmærksom på mikrospillet Where Art Thou, Romeo. Et spil, hvor man skal gætte hemmelige identiteter (lidt a la Werewolf eller Love Letter, så vidt jeg kan greje). Spillet består af fem kort og nogle regler, så det er til at overskue, men til gengæld koster det kun $3 (eller mere, hvis man vil donere mere) inkl. forsendelse fra USA. Til den pris kan det vist ikke gå helt galt ;)
Image
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: Botany, 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal
DraX
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 184
Joined: Fri Feb 22, 2013 10:46 pm
Favoritspil: Seasons
Dominant Species
Descent
Mage Knight
Bang!
Location: Thorsager

Re: Den officielle Kickstarter-tråd

Post by DraX »

Hmm den prøver vi da lige... Kun 16 kr :D
netsapiens
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1595
Joined: Thu Feb 22, 2007 10:45 pm
Location: 3660

Re: Den officielle Kickstarter-tråd

Post by netsapiens »

Hah, hvor sjovt.
Jeg boede på Hotel med Patrick i Essen. Skide flink fætter. Han må gerne få nogen af mine penge.
Sjov > regler .... HVER gang
Formel for behov for brætspilsindkøb = N + 1, hvor N = antal uåbnede brætspil i samling
Logos32
50+ indlæg
50+ indlæg
Posts: 87
Joined: Sun Sep 15, 2013 2:20 pm

Re: Den officielle Kickstarter-tråd

Post by Logos32 »

Det er for billigt :D Afsted med 3 penge :D
AnniSøren
25+ indlæg
25+ indlæg
Posts: 33
Joined: Tue Aug 28, 2012 10:31 pm
Location: Ølstykke

Re: Den officielle Kickstarter-tråd

Post by AnniSøren »

Det blev lige lidt for fristende. 3$ og kort leveringstid - det er svært at slå...

I kategorien for billige Kickstarters med international shipping kan også nævnes Coin Age. Igen drejer det sig om et ultrabilligt spil og i dette tilfælde ser det også ud til at være et sjovt forsøg på et godt rejsespil. Jeg blev ihvertfald fristet.
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5124
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 500 times
Been thanked: 548 times

Re: Den officielle Kickstarter-tråd

Post by Gunness »

Jeg har ikke kigget ret meget på Coin Age, men kan man ikke bare tage en håndfuld mønter og sætte et par streger på et papir? Ikke at WATR har vildt komplicerede komponenter, men det virker som om man får en smule mere dér.
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: Botany, 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal
AnniSøren
25+ indlæg
25+ indlæg
Posts: 33
Joined: Tue Aug 28, 2012 10:31 pm
Location: Ølstykke

Re: Den officielle Kickstarter-tråd

Post by AnniSøren »

Gunness wrote:Jeg har ikke kigget ret meget på Coin Age, men kan man ikke bare tage en håndfuld mønter og sætte et par streger på et papir? Ikke at WATR har vildt komplicerede komponenter, men det virker som om man får en smule mere dér.
Enig! Men det følger et lille lamineret dankortsstørrelseskort med. Det giver givetvist stor blæreeffekt ved mine friluftsmindede brætspilsvenner. Og så slår prisen jo ikke nogen ihjel.

Kampagnen havde dog et setback i nat. Der var et support-tier, hvor man havde mulighed for at købe spillet og samtidig donere en udgave til nogle soldater. Dette var imod Kickstarter-reglerne så en stor mængde pledges blev annulleret. Jeg er personligt ligeglad med støtte til amerikanske soldater, men det undrer mig at Kickstarter ikke tillader "sekundær" støtte til andre projekter/grupper.
Overser jeg et godt argument for, at Kickstarter ikke vil have deres kampagner blandet med donationer til grupper?
User avatar
jondifool
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 434
Joined: Tue Apr 08, 2008 1:49 pm
Location: Nørrebro
Been thanked: 1 time

Re: Den officielle Kickstarter-tråd

Post by jondifool »

AnniSøren wrote: Overser jeg et godt argument for, at Kickstarter ikke vil have deres kampagner blandet med donationer til grupper?
Politik ! er mit gæt
Image
User avatar
Goblen
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1381
Joined: Mon Nov 26, 2012 4:48 pm
Favoritspil: Castles of Burgundy, Terra Mystica, Battlestar Galactica, Dead of Winter, Kingsburg, The Gallerist, The Resistance, Shakespeare
Location: Lundby
Has thanked: 17 times
Been thanked: 45 times
Contact:

Re: Den officielle Kickstarter-tråd

Post by Goblen »

Overser jeg et godt argument for, at Kickstarter ikke vil have deres kampagner blandet med donationer til grupper?
Tror de vil holde sig helt ude af at tage stilling til sådanne ting, og samtidig ikke provokere andre der måske ikke er enige i den gruppe der støttes (om det er soldater, minoriteter, politiske grupper osv.), så alle skæres over en kam.
User avatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3642
Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Location: København Nørrebro
Contact:

Re: Den officielle Kickstarter-tråd

Post by Mik »

Kombinationen af Kickstarter og Diplomacy-type spil er nok til at skræmme mig væk, men på den anden side har jeg stor respekt for Uwe Eickert og hans Academy Games forlag. Så derfor tillader jeg mig at henlede opmærksomheden på dette projekt:

http://www.kickstarter.com/projects/617 ... rance-1429
Last edited by Mik on Thu Jan 09, 2014 12:28 pm, edited 1 time in total.
Image
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: Den officielle Kickstarter-tråd

Post by Larsine »

Endnu et microspil, med Pay-What-You-Want ($5 foreslået):

Burgo, lav suppe, 2-5 spillere, 25 januar :D
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14614
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 457 times
Been thanked: 651 times
Contact:

Re: Den officielle Kickstarter-tråd

Post by Frouvne »

Danskeren Ole Steiness er igen på banen med et Kickstarter-projekt: Spurs: A Tale in the Old West. Der er et pledge-level, der tillader lokal opsamling i København og da spillet afsendes indenfor EU skulle der ikke være plads til så mange ubehagelige overraskelser. P.t. er der desværre ikke flere ledige pladser på det pledge-level, der tillader lokal opsamling i København, men det kan der jo nå at komme igen.
frouvne, administrator

Image
EmilJJ
Posts: 9
Joined: Wed Dec 04, 2013 1:12 am

Re: Den officielle Kickstarter-tråd

Post by EmilJJ »

I samme tema som ovenstående ser det ud til at co-op spillet Westerly næsten lige et åbnet på kickstarter, ser umiddelbart godt ud :) Flavor'en fejler bestemt ikke noget.
Image
User avatar
Taibi
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 947
Joined: Fri Dec 26, 2008 10:50 pm
Favoritspil: Ark Nova
Location: Ebeltoft
Has thanked: 233 times
Been thanked: 104 times

Re: Den officielle Kickstarter-tråd

Post by Taibi »

Et par spændende spil som alle sendes fra EU.

Draco Magi - 21.02.14 - Dragekamp for 2 magikere (area control) - 2 spillere - 30 min - BGG

oddball Aeronauts - 03.03.14 - Avanceret bilspil - 2 spillere - 15 min - BGG

Det passer ikke helt, men tjek anmeldelserne, det er ultra mobilt og dybere end umiddelbart set.

Convicted - 10.03.14 - Byg en by og forsvar den mod monstre (co-op) - 1-4 spillere - 90 min - BGG

Forsendelse er $15 - $40 ved køb af 10 stk så her er der også mulighed for besparelse, hvis ikke der skal indenrigs fragt oveni. :)
Sidst spillet:
Image

Min profil på BGG
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14614
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 457 times
Been thanked: 651 times
Contact:

Re: Den officielle Kickstarter-tråd

Post by Frouvne »

Taibi wrote:[...] oddball Aeronauts - 03.03.14 - Avanceret bilspil - 2 spillere - 15 min - BGG [...]
Det ligner et spil som er yderst transportabelt og som har en passende dybde i forhold til spiltiden, så det er da en kandidat til at blive støttet.
frouvne, administrator

Image
Post Reply