Månedens spiloplevelse - Januar 2013

Kommentarer, spørgsmål og husregler.
Post Reply
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14614
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 457 times
Been thanked: 651 times
Contact:

Månedens spiloplevelse - Januar 2013

Post by Frouvne »

Hvad blev for dit vedkommende månedens spiloplevelse i januar 2013? :D
frouvne, administrator

Image
User avatar
Brichs
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1126
Joined: Mon Jun 16, 2008 1:47 pm

Re: Månedens spiloplevelse - Januar 2013

Post by Brichs »

I Januar fik jeg spillet en god håndfuld spil.

No Thanks! x 3
Quarriors! ( med Quarmageddon, Quest of the Qladiator, Rise of the Demons og en masse promos) x 3
Eclipse (medRise of the Ancients og Supernova) x 2
Gauntlet of Fools x 2
Wiraqocha x 2
Ave Caesar x 1
Infiltration x 1
Lords of Waterdeep x 1
Love Letter x 1
Police Precinct x 1
Power Grid (med The New Power Plant Cards og The Robots) x 1
The Resistance: Avalon x 1
Sentinels of the Multiverse: Enhanced Edition (med Rook City) x 1
Small World Underground x 1

Månedens oplevelse må være gensynet med Eclipse, der et en af mine favoritter, men som jeg desværre får spillet alt for lidt.

Månedens æv-oplevelse er Gauntlet of Fools, der ikke indeholder særlig meget spil - det holder i hvert fald ikke til særlig mange gennemspilninger i træk.
Image
http://peter.brichs.net - brætspilsblog
User avatar
jondifool
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 434
Joined: Tue Apr 08, 2008 1:49 pm
Location: Nørrebro
Been thanked: 1 time

Re: Månedens spiloplevelse - Januar 2013

Post by jondifool »

Månedens spil oplevelse må blive "lords of waterdeep", stærkt forfulgt af "ora et labora" og med eclipse på 3 pladsen
Image
User avatar
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3743
Joined: Mon May 01, 2006 9:11 am
Location: Frederiksberg
Has thanked: 20 times
Been thanked: 83 times

Re: Månedens spiloplevelse - Januar 2013

Post by Jens_Hoppe »

Well, doh, Legends of Andor selvfølgelig... :)

Andre højdepunkter: Terra Mystica og Claustrophobia.

Legends of Andor x14
Escape: The Curse of the Temple x3
Friday x3
Terra Mystica x3
Claustrophobia x2
King of Tokyo: Power Up! x2
Love Letter x2
Ra x2
High Frontier x1
Paris Connection x1
Pickomino x1
Race for the Galaxy x1
What are you, like 80?
Senest købt: Prey Another Day, MLEM: Space Agency
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14614
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 457 times
Been thanked: 651 times
Contact:

Re: Månedens spiloplevelse - Januar 2013

Post by Frouvne »

For mit vedkommende blev det til sølle 13 spil fordelt på 7 titler i januar måned:

Timeline: Historical Events (4)
Love Letter (2)
Agricola
Fleet
Le Havre: The Inland Port
Nieuw Amsterdam
Qwirkle


Fleet, Le Havre: The Inland Port og Nieuw Amsterdam var alle rigtigt interessante første møder, som jeg bestemt håber at gentage. Månedens spiloplevelse syntes jeg dog alligevel må gå til Agricola, der efter at have stået på hylderne i årevis kom ned og på bordet og som jo er et rigtig godt spil, det kunne være sjovt at dyrke i en periode.
frouvne, administrator

Image
User avatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3642
Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Location: København Nørrebro
Contact:

Re: Månedens spiloplevelse - Januar 2013

Post by Mik »

Brichs wrote:Månedens æv-oplevelse er Gauntlet of Fools, der ikke indeholder særlig meget spil - det holder i hvert fald ikke til særlig mange gennemspilninger i træk.
Efter at have læst reglerne og kigget på kortene, kom jeg til den konklusion at det ikke engang holdt til en enkelt gennemspilning - heller ikke i læ...
Image
User avatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3642
Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Location: København Nørrebro
Contact:

Re: Månedens spiloplevelse - Januar 2013

Post by Mik »

20 spil blev det i årets første måned. Hvilket svarer til ca. 7 spil om ugen, da jeg intet fik spillet i den første uge!

3x Among the Stars = 7/10
2x The City = 7/10
2X Asgard = 9/10
2x The Cave = 7/10

Al Rashid = 8/10
Around the World in 80 Days = 8/10
Carcassonne m/ Røvere = 8/10
Borgene i Bourgogne m/bonusbrikker = 9/10
La Cittá = 8/10
HomeStretch = 7/10
Knatsch (Knights) = 6/10
Noblemen = 8/10
P.I. = 8/10
Snowdonia = 9/10

Asgard er helt klart månedens spil, for mit vedkommende. Men Al Rashid er tæt på. Jeg glæder mig til at prøve det med fuld besætning, som muligvis vil give det det sidste pif.

En fantastisk måned!
Image
User avatar
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3956
Joined: Fri Sep 01, 2006 11:51 am
Location: Roskilde
Has thanked: 138 times
Been thanked: 130 times

Re: Månedens spiloplevelse - Januar 2013

Post by Andrea »

D-Day Dice. Et af de få spil, som jeg har fået gemalen til at spille flere gange (på tomandshånd vel at mærke - det er han ikke så meget til).
User avatar
JoelP
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 682
Joined: Sun May 27, 2012 2:50 pm
Location: København

Re: Månedens spiloplevelse - Januar 2013

Post by JoelP »

Har egentlig kun luret lidt her indtil videre, men tænkte jeg ville bidrage lidt. Har ikke skrevet hvad jeg har spillet i den anden tråd, så jeg tillader mig at fylde lidt på om nogen af de forskellige spil

Ting som jeg har spillet i januar:

Game of Thrones (HBO ed): 2 spiller udgave af GoT LCG spillet med pænere grafik og billeder fra tv serien. Har været interesseret i spillet et stykke tid, var nysgerrig efter hvordan det fungerede og tænkte at det var nemmere at starte med den her version. Så slipper jeg også for at føle mig nødsaget til at købe udvidelser :) Fungerer ganske udemærket, lugter selvfølgelig af LCG, men kan godt li det spil, der ligger i plotkortene, som betyder hvor mange resourcer man har i en runde. I første spil fik min modstander 'The Iron Throne' ud relativt hurtigt, hvilket gjorde kampen om dominance røvkedeligt (hvis man er den eneste der har den ude vinder man automatisk dominans, så overvejelser omkring at lade karakterer og guld stå tilbage bliver ligegyldige og min Iron Throne lå blandt de nederste 5 kort). I andet spil tog jeg dem ud, og det gjorde spillet meget mere interessant i forhold til beslutninger. 7/10, fint kortspil som ikke er for langt til hvad det er. Bliver sikkert bedre med plotkortsdrafting.

Star Wars the Card Game: Det andet nye LCG jeg spillede i januar. Var ret nysgerrig hvordan det spillede, der var en del brok på BGG over manglende tema, men det synes jeg nu ikke jeg mærkede. Det føles som et traditionelt duel-kortspil, bortset fra at det har nogen ret fine (for mig) nye mekanismer. Der er selvfølgelig det sædvanlige 'brug resourcer for at få kort på bordet, som man angriber modstanderen med', men i den genre synes jeg faktisk at det er det mest velfungerende jeg har spillet. Der kommer nogen interessante beslutninger i forhold til om man vil spille gode kort på bordet eller om man vil bruge dem til at vinde 'the edge' over modstanderen når man enten angriber eller forsvarer, og det kan betyde ret meget for slagets gang. Første gang virkede det lidt tilfældigt, men efter et par spil begyndte lampen at lyse. Synes det er noget bedre end både Magic og Warhammer: Invasion. Der er rigtig meget taktik og bluff i spillet og de forskellige fraktioner føles forskelligt. 8/10 Skiller mig dog stadig af med det, da jeg føler mig pot commited (hvad hedder det på dansk?) til Android Netrunner og LOTR LCG i forvejen og er bange for at jeg vil komme til at læsse penge i Star Wars også hvis jeg ikke passer på :D

Rune Age + Expansion: Fik spillet det jeg klart mener er den bedste deckbuilder (nr 2 er Friday og nummer 3 er Eaten By Zombies) med den nye expansion som tilføjer nogen rigtig gode ting, det føles mere som et 'færdigt' spil nu 8/10.

Det blev også til et gensyn med Suburbia, som jeg synes er et virkeligt solidt spil. fungerer bedst med 3, men det var faktisk også fint med 2, omend der kom mindre interaktion. 9/10

Og så Legends of Andor legende 1 og 2. Som Jens vist har skrevet rigeligt om :D Det er et rigtigt godt coop omend jeg spillede et enkelt spil med en spiller, der blev sur på terningerne og udsigten til at tabe. Det blev til en del rullen med øjnene, som ødelagde oplevelsen. Og det er netop en oplevelse man skal tage det som første gang man spiller en legende. Har nu bestilt større terninger til karakterene, da jeg virkelig er blevet træt af de fesne små træterninger der følger med. 8/10

Space Empires 4X købte jeg brugt gennem GG og efter jeg fik overvundet min afsky for 80'er looket på boardet var der rigtig meget godt at hente. Klart anderledes end Eclipe, så der er plads til begge ting i min samling. I forhold til Eclipse føles det lidt mere...rum-agtigt? I hvert fald noget mindre tight, men mere interessante taktiske rumkampe. Har nu også fået udvidelsen med dobbelt så tykke counters. Lækkert simpelt design. Det eneste problem jeg rigtigt kan se er, at spillet kan trække ud hvis spillerne ligger og lurpasser i stedet for at gå i flæsket på hinanden. 8/10

Saint Malo. Yatzhee-fortet. Spil a la Roll Through the Ages, og dog alligevel anderledes. I stedet for developments og monumenter er der her et rummeligt aspekt, hvor man skal tegne med dry erase penne på sit player board og dermed score point. Man slår terninger 3 gange (hvor innovativt!) og vælger så en kategori at score. Kasser gir lov at tegne kasser i sit fort. man kan også score 'personer' som bruges i forbindelse med andre resourcer, f.eks. gir en Merchant penge når man kombinerer ham med kasser. Kirker, som gir variable point, alt efter hvor mange man kan bygge. Walls giver en lov til at bygge sine fæstningsmure op, som hjælper mod pirater. Og endelig træ, som skal bruges til at bygge bygninger. Der kan også rulles pirater, som er der hvor interaktionen ligger mellem spillerne, og der var faktisk mere interaktion end jeg lige havde regnet med. En rigtig god oplevelse, hyggeligt familiespil for gamers. Kun spillet en enkelt gang, så ved ikke om det bliver ensformigt i længden eller om der er en dominerende strategi. Indtil videre er det sjovt, hurtigt (og billigt ;) ) 8/10 i den lette ende

Merchant of Venus En gammel genoplivet klassiker. 'Fuldrigger i rummet', som en af spillerne udtrykte det efter et par minutter. Fantastisk produktion, masser af god pap, strategi, taktik og engine building. Jeg er meget til falds for den slags økonomiske spil. Det tog os 3 timer at spille et 4 mands spil (classic game), så vi blev faktisk hurtigere færdige end den gruppe der spillede Blood Bowl. Team manager samtidigt :D 8.5/10

Sid Meyers Civ (FFG) (med og uden expansion). Rigtigt god civ oplevelse, kun spillet 2 player, så det er sikkert bedre med flere. Noget mindre 'tight' end Clash of Cultures, som jeg bedre kan li, men med et super godt kampsystem og bedre fornemmelse af progression af sin civilisation. 8.5/10

Og som den eneste fesne brætspilsoplevelse på en rigtig god spilmåned: Ringenes Herre. Meget abstrakt coop. Kan godt mærke at det indeholder nogen fine ting, men men men!. Ok, for det første er det på dansk, hvilket betyder danske regler, som er noget sværere at decifrere end engelske. Man skal hele tiden sidde og forsøge at 'tilbageoversætte' til nogen begreber man kender. Og de er som regel noget mere 'løse' i det, har på fornemmelsen, at dem, der har oversat, ikke selv har prøvet at spille spillet. Og så er alle lokationerne på dansk. For en som mig, som kun har læst Tolkien på engelsk betyder det at jeg ikke har det samme forhold til karakterene og lokaliteterne fordi jeg igen skal sidde og gætte på hvad det mon er oversat fra. Ikke at det ikke sagtens kan lade sig gøre, men det skaber bare afstand til temaet. Skal prøves igen, nu hvor jeg ved hvad jeg går ind til, måske med flere spillere. Kunne godt li at man kommer igennem flere forskellige scenarie-boards, det hjælper på fornemmelsen af en rejse gennem Middle Earth, men samtidig føles det også tit som om det ikke er helt balanceret, det kommer vist meget an på hvilke brikker man trækker. indtil videre 6/10, så må vi se hvilken vej det trækker :)

Derudover spillet:
Age of Industry exp
Steam
Space Mission
Battletech


EDIT: Hov, glemte helt det vigtigste. Månedens oplevelse. Må gå til Merchant of Venus fordi det var et virkeligt godt og flydende multiplayer spil. Vidste ikke helt hvad jeg skulle forvente inden jeg fik det spillet, men oplevelsen løftede sig over regler, terninger og pap og gik op i en højere enhed. Kan levende forestille mig at det blir endnu bedre, jo mere man spiller det. Steam kommer på andenpladsen og Legends of Andor/Star Wars LG som en delt nummer 3. Men der var virkelig mange gode bud i januar.

Håber på at få Polis, Timber Peak og Pax Porifiana på bordet i februar
User avatar
BlueSwan
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1005
Joined: Fri Feb 01, 2013 8:12 am
Favoritspil: Android: Netrunner, Dominion, Mage Knight Board Game, Nations, Skak, Twilight Struggle, det meste af Stefan Feld og de fleste halvtunge Eurogames med fokus på ressource management og optimering.
Location: Helsinge
Contact:

Re: Månedens spiloplevelse - Januar 2013

Post by BlueSwan »

Er helt ny her. "Genopdagede" brætspil sent sidste år efter en "pause" på mere end 20 år siden jeg spillede en del af de klassiske brætspil som ung knægt på 8-15 år.

Fik Settlers Of Catan og Small World i julegave og har siden købt Small World Tales & Legends expansion, King Of Tokyo og Dominion og fået Ubongo i fødselsdagsgave. Har en lang række spil på en indkøbsliste og monitorerer priserne rundt omkring for at undgå at gå helt amok i indkøbsrus. Højst på min indkøbsliste står Ticket To Ride (ved dog stadigvæk ikke hvilken udgave), 7 Wonders (har ikke prøvet det, men jeg tror det er noget for mig), udvidelserne til Dominion og udvidelserne til Small World. Android: Netrunner ser også interessant ud.

Til gengæld er det ikke blevet til mange spil. Er så småt ved at komme igang med at etablere en spillegruppe på min arbejdsplads. Følgende har jeg fået spillet i januar:

Settlers Of Catan - 1
Spillede det med min kone, min bror og hans kæreste. Ingen af dem havde prøvet spillet før. Jeg begik den fejl ikke at lave en standardopstilling og fik ikke helt forklaret reglerne godt nok, så bl.a. min kone - der i forvejen hader spil - blev "låst" i en elendig position. Ikke godt. Ellers er det et spil jeg rigtig godt kan lide. Har ikke prøvet nogen af udvidelserne endnu.

Sequence - 2
Spillede det med ovenstående. Ikke mit eget spil. Ganske sjovt simpelt spil for familier.

Ego (både det grønne og røde spil) - 4
Har spillet det med ovenstående gruppe og alene med min kone. OK hyggespil.

Bezzerwizzer+ - 1
Prøvede det på skiferie med min kone. Hyggeligt nok som nemt familiespil, men jeg foretrækker klart den originale version af bezzerwizzer, der er et rigtig godt quizspil.

King Of Tokyo - 2
Sjovt og simpelt spil strategispil spillet med kolleger på mit arbejde. Klart et hit at jeg fik det for 200 kr. hos Arnold Busck.

Månedens spiloplevelse: King Of Tokyo

Og så lige en afterthought. Jeg har opdaget Dominion (5 år efter alle andre). Jeg har købt spillet og er ved at dø for at prøve det. Har prøvet det online på goko.com og synes at det er rigtig sjovt. Vil dog generelt 1000 gange hellere spille brætspil imod levende mennesker IRL end mod AI spillere eller endda med rigtige mennesker online (som jeg synes er stressende). Har også brugt min ipad på at øve mig lidt på Ticket To Ride og Settlers Of Catan - begge dele er sjovt. Har også forsøgsvis prøvet Puerto Rico på ipad, men har ikke helt kunnet greje det endnu.
Sidst spillet:
Image
Min musik: http://www.soundcloud.com/blueswan
User avatar
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3743
Joined: Mon May 01, 2006 9:11 am
Location: Frederiksberg
Has thanked: 20 times
Been thanked: 83 times

Re: Månedens spiloplevelse - Januar 2013

Post by Jens_Hoppe »

JoelP wrote:Håber på at få Polis, Timber Peak og Pax Porifiana på bordet i februar
Hov, det samme kunne jeg faktisk sige! Alle tre er nyindkøbte spil som venter på at blive prøvet. :)
What are you, like 80?
Senest købt: Prey Another Day, MLEM: Space Agency
chr88
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 524
Joined: Sat Jun 18, 2011 7:36 am
Favoritspil: Agricola og Terra Mystica er mine to klare favoritspil! Andre favoritter er eurogames som Samurai, Ra, Hansa Teutonica, Caylus, Le Havre, El Grande, Puerto Rico, Goa, Ghost Stories, Taluva, Reef Encounter osv. - men også et partygame som Telestrations er genialt!
Tjek hellere end gerne min profil på BGG: http://boardgamegeek.com/user/ChrB
Location: 2100 Kbh Ø
Been thanked: 4 times

Re: Månedens spiloplevelse - Januar 2013

Post by chr88 »

Jeg fik slet ikke spillet så meget, som jeg plejer, da jeg havde en svær eksamen i januar, og fordi jeg p.t. sidder med en stor bacheloropgave... Den skal dog afleveres i starten af februar, så jeg satser på at få spillet en masse i den kommende måned!

Jeg fik spillet 45 spil, som fordelte sig således:

Tzolk'in: The Mayan Calendar 6
Kingdom Builder 4
Agricola 3
Cleopatra and the Society of Architects 3
Betrayal at House on the Hill 2
Escape: The Curse of the Temple 2
Glory to Rome 2
Le Havre: The Inland Port 2
Pandemic 2
Pergamon 2
Tricky Fingers 2
Agricola: All Creatures Big and Small 1
The Castles of Burgundy 1
Cyclades 1
Dungeon Petz 1
Firenze 1
For Sale 1
Hansa 1
Le Havre 1
No Thanks! 1
Noblemen 1
Oltre Mare 1
Puerto Rico 1
Santa Cruz 1
Souvlaki Wars 1
Terra Mystica 1

Hele 11 af disse var nye for mig, hvilket må være ny rekord, især da jeg kun har spillet så relativt få spil. Det er dog et bevidst valg, da jeg gerne vil spille og lære en masse nye spil, både mine egne og andres - dels så jeg kan overveje, om jeg selv vil købe det pågældende spil, dels så jeg kan overveje at sælge mit eget eksemplar, hvis jeg ikke synes, det var helt godt nok!

Det var også årsagen til, at jeg fx spillede Cleopatra and the Society of Architects, men min kone og dem, jeg spillede med, synes, det var et rigtig godt spil, så det bliver i samlingen. Jeg synes egentlig også, det er helt fint; der er måske ikke så meget spil i selve spillet, hvor man enten tager kort eller spiller kort, men korruptionsmekanikken er ret genial og gør spillet unikt, synes jeg.

Månedens spiloplevelse må dog afgjort være Tzolk'in! Et virkelig godt spil, som jeg har ratet 9. Jeg synes i modsætning til BGG ikke, at det er bedst med 4, som 75 % synes, men derimod med 3, som blot 17 % synes. Det skyldes muligvis, at man kan planlægge lidt bedre med 3, og jeg synes, at dummy-spillerne fungerer upåklageligt! Det er også fint med 2. Månedens skuffelse var for mig Le Havre: The Inland Port, men jeg havde også enorme forventninger, da jeg elsker Le Havre (og Agricola:ACBAS). Alt i alt var det en måned, der blev domineret af kvalitet og ikke kvantitet, hvilket også afspejler sig i mine ratings af spillene på BGG.
User avatar
Sveinmain
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 162
Joined: Sun Nov 21, 2010 11:11 pm
Location: Jørpeland, ikke langt fra Stavanger-Norway
Contact:

Re: Månedens spiloplevelse - Januar 2013

Post by Sveinmain »

27 spillsesjoner i Januar er cirka en gjennomsnittsmåned:

10 Days in Africax 4
10 Days in Asia x 2
10 Days in Europe x 2
Liar's Dice x 2
Piece o' Cake x 2
Ascension: Chronicle of the Godslayer x 1
Category 5 x 1
Dominion x1
Dominion: Prosperity x 1
Egizia x1
Monopoly Deal Card Game x 1
Mr. Jackx 1
Pizarro & Co. x 1
Stone Agex 1
Tikal x 1
Tikal II: The Lost Temple x 1
Troyes x 1
Ventura x 1
Village x 1
Word Fight x1

Vinneren for Januar er: Tikal og Tikal II. Få slår de spillene, og jeg er en Kramer-elsker.
Beste nyhet for meg var: Ventura, et meget kjekt og interessant krigsspill+
Word Fight, et Wordfeudlignende spill hvor alle spiller mot alle samtidig. Kan minne om Escape, bare med bokstaver:-)
På 27. plass denne måned: Troyes. Sliter med å få et godt grep om dette spillet og synes det rett og slett er kjedelig så langt når jeg har spilt det...
Danacup 23-28 juli 2018 - Hvem blir med å spiller brætspill???
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: Månedens spiloplevelse - Januar 2013

Post by Larsine »

Januar måned blev en rigtig god spillemåned. 45 spil blev det til:

The City x18
Takenoko x7
Ticket to Ride Map Collection: Volume 2 - Switzerland x4
Ticket to Ride Map Collection: Volume 3 - The Heart of Africa x3
Ticket to Ride Map Collection: Volume 1 - Team Asia x2
Lords of Waterdeep x2
Ticket to Ride Map Collection: Volume 1 - Legendary Asia x1
Five Crowns x1
King of Chicago x1
Mapominoes: Europe x1
Memoir '44: Breakthrough x1
Sewer Pirats x1
San Juan (inkl. Treasure Chest udvidelser) x1
Village x1
Würfel Bohnanza x1

Man kan godt se at The City har overtager Würfel Bohnanzas rolle, som spillet man altid lige kan spille en gang til. Det er nu også et godt spil, som jeg stadig synes at jeg blive bedre og bedre til, både fordi jeg kender kortene lidt bedre, men også fordi jeg har ændret min strategi.

Men månedens spiloplevelse må alligevel blive Takenoko. Ikke et nyt spil, for jeg havde jo prøvet det to gange før jeg selv fik det. Umiddelbart efter ligger Sewer Pirats og Village som begge to fortjener at blive spillet mere, men det er svært i en periode hvor jeg har fået så mange nye spil.
Post Reply