Hvad har du spillet i dag? Juni 2012

Kommentarer, spørgsmål og husregler.
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14619
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 460 times
Been thanked: 654 times
Contact:

Hvad har du spillet i dag? Juni 2012

Post by Frouvne »

På tærsklen til en ny måned stiller jeg endnu en gang spørgsmålet: "Hvad har du spillet i dag?" :D
frouvne, administrator

Image
User avatar
Brichs
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1126
Joined: Mon Jun 16, 2008 1:47 pm

Re: Hvad har du spillet i dag? Juni 2012

Post by Brichs »

Frouvne wrote: "Hvad har du spillet i dag?"

Smart 8)
Image
http://peter.brichs.net - brætspilsblog
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Re: Hvad har du spillet i dag? Juni 2012

Post by Helle »

I går havde vi besøg til tysk valgkamp - Die Macher - og endnu en gang, selvom det gik mig helt unormalt dårligt, må jeg sande, at det er et udmærket spil. Jeg havde slet slet ikke held med at få mine politikere til at tale befolkningen efter munden (eller lytte til befolkningen???) - så partiprogrammet, trods mange skift og radikale ændringer gav ikke rigtigt de store gevinster, hverken i delstatsvalgene eller i landet om helhed. I sandhed et nederlag for PDS. Men men men, det kan ikke vare længe før spillet igen skal på bordet ...
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: Hvad har du spillet i dag? Juni 2012

Post by Larsine »

Fredag kom Rune og Morten på besøg i "Første-fredag-i-måneden-spilleklubben". Da Lilli var hjemme som den eneste fik hun lov til at spille med. Jeg advarede dog de andre om at i så fald skulle vi overveje at spille 3 mod 1, da hun ellers ville tryne os. Det lo de meget af :lol: .

Vi valgte at spille 7 Wonders incl. Leaders. Lilli viste først hvordan man vandt med en grøn strategi med sammenlagt 55 point (36 fra grønne kort), vi andre fik 48 (mig), 47 (med flest penge, Morten) og 47 (Rune).

Dernæste viste Lilli at man også kunne vinde med en kombination af blå (24) og grønne (32), med sammenlagt 64, vi andre fik 60 (mig), 51 (Rune) og 30 (Morten).

I tredie spil fik jeg så endelig vist at man godt kunne vinde med en blanding af flere forskellige strategier (rød: 16, blå: 17, lilla: 10 & grøn: 26), hvor jeg sammenlagt fik 83 point, mod 63 (Lilli), 56 (Morten med flest penge) og 56 (Rune).

Så blev Lilli sendt i seng, og vi tre andre snuppede endu et spil som jeg vandt med 63 point, mod Mortens 54 point og Runes 52 point.
User avatar
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3956
Joined: Fri Sep 01, 2006 11:51 am
Location: Roskilde
Has thanked: 138 times
Been thanked: 130 times

Re: Hvad har du spillet i dag? Juni 2012

Post by Andrea »

Vi (Jens og jeg) havde fornøjelsen af Helles og cutes selskab i dag, og som de ultraseriøse personer, vi alle fire er, dannede hele spilsessionen en god ramme for alvorlige snakke og dyb koncentration.

... who am I kidding!?

Nå, men vi fik spillet to omgange The City samt to omgange Ghost Stories inkl. White Moon-udvidelsen. Igen-igen tog GS måsen på os, og vi tabte begge gange. Jeg synes godt nok, at det spil er svært at vinde i - gad vide, hvad vi gør forkert...
Cassius
50+ indlæg
50+ indlæg
Posts: 68
Joined: Sun May 13, 2012 8:44 pm
Location: Århus

Re: Hvad har du spillet i dag? Juni 2012

Post by Cassius »

I går blev det til 3 hurtige omgange Timeline Inventions med en veninde og et spil Ticket to Ride Europe.

Det er første gang jeg prøver det lille kortspil, Timeline, og må indrømme at det er ganske underholdende. Det tager ca 30 sekunder at forklare reglerne og et spil tager nok maks. 15 min. Alle kan nemt være med og man kan måske også lære en ting eller to. :)
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14619
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 460 times
Been thanked: 654 times
Contact:

Re: Hvad har du spillet i dag? Juni 2012

Post by Frouvne »

De seneste dage har min søn puslet med at lave et terningspil, han for tiden kalder Dragon Dice. Som den gode far man naturligvis er, har jeg deltaget i en række prøvespil af spillet imens han udvikler det. I går gav jeg ham Reiner Knizias bog Dice Games Properly Explained, så han kunne få lidt inspiration. I løbet af dagen har jeg følgelig været udsat for at skulle prøve flere af spillene fra bogen, som han gerne har villet introducere mig til.

Fridagen er ligeledes blevet brugt til at gennemspille det fine eksempel i regelbogen til 1989: Dawn of Freedom. Jeg ser nu frem til at kunne vende tilbage til regellæsningen, der jo gerne giver endnu mere mening efter at have prøvet nogle af spillets mekanismer.

Endelig bød eftermiddagen på et spil Dungeon Fighter, der virkelig har potentiale til at være en skæg oplevelse. Bestemt ikke et spil, der vil kunne hives frem til enhver lejlighed, men kan man matche lejlighed og folk, er der potentiale til en rigtig god og ikke mindst underholdende oplevelse!
frouvne, administrator

Image
User avatar
Sveinmain
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 162
Joined: Sun Nov 21, 2010 11:11 pm
Location: Jørpeland, ikke langt fra Stavanger-Norway
Contact:

Re: Hvad har du spillet i dag? Juni 2012

Post by Sveinmain »

Tikal II score 10/10
Sunken city score 6,5/10
Pickomino(Heck meck) 8/10

Fullt referat med bilder kan du se her: http://preikestolengamers.no/2012/06/04 ... pickomino/
Danacup 23-28 juli 2018 - Hvem blir med å spiller brætspill???
User avatar
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3743
Joined: Mon May 01, 2006 9:11 am
Location: Frederiksberg
Has thanked: 20 times
Been thanked: 83 times

Re: Hvad har du spillet i dag? Juni 2012

Post by Jens_Hoppe »

I KBK startede vi med et tre-personers Hawaii, denne gang med den lille Spielbox-udvidelse. Kort fortalt erstatter den alle 5 og 6'er prisbrikkerne med nogle nye, som i stedet for én fisk på bagsiden har 2 røgede fisk. Ender en sådan røget fisk-prisbrik i bugten, kan den fiskes som normalt, men modsat de normale fisk får man lov til at beholde den resten af spillet (i posen med prisbrikker erstattes den så derefter med en tilsvarende, almindelig prisbrik). Udover prisbrikkerne er der en ny gud (2 brikker) som giver points til slut for at have røgede fisk, og et par nye øer som giver 1 fod - 1 musling - 1 frugt - 1 point. En udmærket lille udvidelse, som vel hverken gør spillet bedre eller værre, men som i hvert fald tilføjer det nogle nye aspekter. Et par små fiddly ting trækker ned: Dels bliver setup lidt mere bøvlet, da man skal have de almindelige 5 og 6'er brikker ud af posen inden start. Dels skal man i løbet af spillet huske at erstatte de røgede fisk-brikker man tager. Og endelig har Spielbox af uransagelige årsager trykt de nye prisbrikker med pristallet på bagsiden og fiskene på forsiden, modsat de almindelige brikker. Så hvis man, som jeg, har for vane at vende de trukne brikker rigtigt i hånden inden man lægger dem på pladen, vil man lægge alle de nye brikker med den forkerte side opad. Men bortset fra det virker det som en rigtig interessant lille udvidelse.


Efter Hawaii blev det til to spil af mit nye Cold War: CIA vs KGB, som FFG for nyligt har genoptrykt (originalen er fra 2007). CW:CvK er et lille to-personers kortspil med koldkrigstema, som mekanisk minder mest om en slags blanding af Blackjack og Magic: The Gathering. Spillet forløber i runder, og i hver runde kæmper man om et objective, som oftest er et land (Vietnam, Angola, osv.), men som også kan være en begivenhed (De Olympiske Lege, Space Race). Udover kort til at repræsentere objectives, indeholder spillet et deck af gruppekort: Kort i fire farver (økonomi, militær, politik, medier) med talværdi fra 1-6. Hvert objektiv specificerer hvor mange gruppekort hver spiller maksimalt må trække, samt et stabilitetstal, som den samlede talværdi af ens gruppekort ikke må overstige. Spillerne skiftes til at have tur, og i hver tur kan man 1) trække og spille et nyt gruppekort, 2) aktivere et af ens allerede spillede gruppekort, eller 3) passe. Mht. 2) har alle gruppekort nemlig en speciel evne (alle kort i en farve har den samme evne); militærkort kan tappes for at eliminere et andet gruppekort, økonomikort kan tappes for at tappe eller untappe et andet kort, osv.

Passer begge spillere i træk er turen ovre, og man checker hvilken spiller der kom tættest på objektivets stabilitetstal uden at gå over. Spilleren vinder objektivet (som er 5-20 points værd), og medmindre en spiller har nået 100 points og dermed har vundet, fortsætter man med en runde mere.

Hver spiller har i øvrigt seks agenter, og skal vælge en i starten af hver runde, efter objektivet er blevet afsløret. Efter man har afsluttet indflydelsesrunden, og i princippet fundet ud af hvem der har vundet objektivet, afslører man også sin agent, og da alle disse har en speciel evne af en slags, kan de påvirke resultatet: Har man f.eks. spillet sin assassin, myrder denne den anden spillers agent (som nu er helt ude af spillet), eller har man spillet sin master spy, vinder man objektivet, hvis man i virkeligheden stod til at tabe det (og omvendt)! Er en spiller gået over et objektivs stabilitetsrating, bliver hans agent også elimineret inden han kan nå at bruge sin evne.

Spillet er ret hurtigt, og indeholder en del ren trække-kort held, men iblandet rigelig mulighed for at spille godt (og dårligt!) Temaet er selvfølgelig i princippet ligegyldigt, men bidrager faktisk til at lave en god historie ud af det abstrakte kortspil: Min modstander sender sit infanteri til Congo, men jeg bruger mine forbindelser hos mafiaen til at sætte det ud af spillet! Men så bruger han sine fundamentalister til at overtage kontrollen med min milits, osv...

Objektiverne er også så snedigt indrettet, at de tematisk afspejler typen af konflikt: Krigszoner i den tredie verden er typisk objektiver med kortgrænse på 5, men med et stabilitetstal på kun 9. Man har med andre ord rigelig mulighed for at komme (langt) over stabiliteten hvis man trækker alle sine kort, og konflikten bliver oftest langtrukken og blodig (med masser af mulighed for at bruge kortenes evner på kreative måder - jeg bruger mit militær til at dræbe et af mine egne kort, bruger mit politikkort til at give modstanderen dette kort, osv.) Det er også almindeligt i denne type konflikter, at mindst en spiller går over stabilitetstallet og dermed mister sin agent, så det giver ofte mening ikke at committe sine bedste agenter dertil.

Nå, men var det så sjovt? Ja, det var det faktisk, rigtigt sjovt. Tag ikke fejl, det er et letbenet (sådan da) kortspil, men et rigtigt godt et af slagsen. Tilstedeværelsen af temaet gør desuden en stor forskel for mig, og er virkelig med til at puste liv i spillet. Som sagt nåede vi at spille to spil, med en sejr til hver.

Spillet er i sin nye udgave rigtigt billigt og fylder nærmest ingenting på hylden, og da det ligefrem også er sjovt at spille, får det en stor anbefaling herfra. :)


Til sidst blev det lige til et hurtigt fut-fut aka Paris Connection. Damn, det er godt, og damn hvor klarer jeg mig normalt dårligt! :)
Last edited by Jens_Hoppe on Wed Jun 06, 2012 1:02 pm, edited 1 time in total.
What are you, like 80?
Senest købt: Prey Another Day, MLEM: Space Agency
User avatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3642
Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Location: København Nørrebro
Contact:

Re: Hvad har du spillet i dag? Juni 2012

Post by Mik »

Jens_Hoppe wrote:Og endelig har Spielbox af uransagelige årsager trykt de nye prisbrikker med pristallet på bagsiden og fiskene på forsiden, modsat de almindelige brikker.
Det er ikke spielbox's fejl. De indlægger blot leveret reklamemateriale i bladet som det er. HiG eller deres trykkeri (Ludo-Fact) har begået fejlen. Vi trækker brikkerne op ad en pose, en af gangen, så generne er minimale. Til gengæld spiller jeg aldrig Hawaii igen uden disse fisk.


Jeg kan se at jeg bagud med mine spilledata:

Søndag var vi 5/6 mand til Consimmøde, så vi lagde ud med et par spil The City samt et Speicherstadt + Kaispeicher - denne gang med de rigtige regler (!). Da Børge kom fik vi spillet Power Grid: First Sparks, og endelig sluttede vi af med lidt mere The City. En fin dag, selvom jeg vist ikke vandt meget...

Mandag var vi kun den faste stab på 4 mand plus Martins søn Rasmus. Martin har en irriterende skarp hjerne, men heldigvis har sønnike en endnu skarpere hjerne, så for en gangs skyld vandt Martin ikke noget :wink:

Vi lagde ud med Ekspedition, og afsluttede med 4x Dominion Hinterlands.

Tirsdag samledes vi først kl. 19, så vi havde kun tid til 2 spil. Vi lagde ud med moderen til alle worker placement-spil: Keydom for at checke hvordan dette tudsegamle spil fra 1998 har overlevet tidens tand - og ikke mindst for at kunne sammenligne med alle de efterfølgende brugere af denne mekanisme. Desværre kunne spillet ikke helt leve op til min gamle rating på 9/10, og i dag vil jeg kun give det 6/10. Håber på snart at kunne prøve HiG's forbedring af spillet (Aladdin's Dragons), i håbet om at det har klaret tidens tand bedre. Jesper vandt fordi vi andre holdt Martin nede, da han var ved at vinde.

ImageOg så fik vi lejlighed til at prøve Carcassonne mini-udvidelse nr. 3: Færgerne. 8 brikker med søer og veje, og små hvide træstykker til at forbinde vejene med over søen. Det sjove ved udvidelsen er at man må ændre på de nærliggende færgeforbindelser hver gang udvider vejen, så man har mulighed for at afskære vejen for andre spillere eller for at snylt sig ind på deres lange vej. Rigtig fin udvidelse! 9/10 (Jeg vandt, naturligvis :wink: )
Image
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14619
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 460 times
Been thanked: 654 times
Contact:

Re: Hvad har du spillet i dag? Juni 2012

Post by Frouvne »

Til den ugentlige spilaften onsdag fik jeg spillet Dungeon Run og Modern Art. Førstnævnte fungerede bedre i denne sammenhæng end jeg havde regnet med. Det er bestemt ikke noget stort spil men er lettilgængeligt og ganske underholdende. Og Modern Art er jo altid en behagelig oplevelse.

Fredag aften havde jeg gæster og det er efterhånden blevet en tradition, at der undervejs kommer nogle spil på bordet. Denne aften var der en, der havde medbragt det lille quiz-spil Pocket Geni. I de rette sammenhænge kan jeg stadig godt lide quiz-spil og Pocket Geni var et fint lille et af slagsen. Når quiz-spil fungerer, sætter de snak igang omkring bordet og passer som sådan godt til denne type selskabelig arrangementer. Over midnat blev Dungeon Fighter fundet frem. I første spil led vi hurtigt et ydmygende nederlag. I andet spil blev det til et noget mere langstrakt men ikke mindre ydmygende nederlag. Men sjovt var det!
frouvne, administrator

Image
User avatar
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3956
Joined: Fri Sep 01, 2006 11:51 am
Location: Roskilde
Has thanked: 138 times
Been thanked: 130 times

Re: Hvad har du spillet i dag? Juni 2012

Post by Andrea »

I går havde vi besøg af vores gamebuddies, der havde taget Mage Knight med. Kombinationen af deckbuilding og bræt, der skulle udforskes, var ret interessant. Desværre var der flere ting, som var unødigt komplicerede/omstændige i spillet, så det tog omkring 7-7½ timer at spille. Det var hyggeligt at nørde rundt med brikker, kort og figurer, men det kræver en del tålmodighed (og tid), og derfor tror jeg ikke, at det er et spil, jeg kommer til at spille mange gange. Der er ellers potentiale til et rigtig godt spil, men det kammer over i regelorgie.

Der var lige plads til et enkelt spil mere, så vi fandt Sherlock Holmes Consulting Detective frem og tog et enkelt scenarie (nr 7). Vi løste selvfølgelig ikke gåden lige så hurtigt som Sherlock selv, men vi fik næsten alle detaljer på plads.
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: Hvad har du spillet i dag? Juni 2012

Post by Larsine »

Onsdag kom Eik og Jens til en gang brætspil.

Jeg havde taget nogle forskellige ældre spil frem, og af dem blev det til Acquire. Eik havde spillet det før, medens det var første gang for Jens. Jens lagde hårdt ud med at starte en af de dyre hotelkæder, og Eik og jeg forsøgte at følge efter. Jeg startede dog en billig kæde, medens Eik fulgte efter Jens. det betød at Jens og Eik løb tør for penge medens jeg stadig havde penge, og kunen åbne nye hotelkæder og købe enkelte aktier i dem. Jens og jeg fik gevinst på de to første sammenlægninger, og fra da af var Eik sat bagud. Da jeg et par gang fik lov til at bytte aktier ind i de blivende kæder, endte det med at jeg kontrollered 3 af de blivende hotelkæder, og samtidig kunen følge med i små nystartede kæder. Det blev til en suveren sejr på ca. 57K, med Jens på ca. 48K og Eik på ca. 30K.

Vi sluttede med et spil San Juan inkl. udvidelser, som Jens desværre vandt med få point foran mig.

Fredag havde vi besøg af en kusine, og Lilli og jeg introducerede hende til Dominion. Første spil fattede hun stort set ikke hvad der foregik, og købte både i øst og vest, medens Lilli og jeg kæmpede om at snuppe alle provinserne. Desværre fik Lilli flest.

Andet spil gik bedre for kusinen, men hun endte stadig på en sidsteplads, medens det var mig der fik flest provinser, inden jeg stoppede spillet med at tømem tredie bunke kort.

Tredie spil blev et meget langt spil, idet der både var en heks, bureaukrat og en tyv, og ingen forsvarskort. Jeg fik uddelt de fleste forbandelser til Lilli og Sophie, og så sluttede jeg igen spillet med at tøme tre bunker og vinde (forholdsvis) langt foran de to andre.

Lørdag var vi til familiesammenkomst, og efter frokosten blev Shadows over Camelot, incl. Merlin's Company hevet frem. For en gangs skyld blev jeg forræder. Vi fik dog en dejlig dårlig start, i løbet af ingen tid havde vi tre Saxere og tre Pictere stående foran Camelot, og vi havde endnu ikke nået noget som helst. Arthur var draget i krig mod Lancelot, et par stykker ledte efter den hellige gral, jeg ledte efter Excalibur, en enkelt sloges med Picterne, og en stod stadig hjemme ved det runde bord. Så kom der endnu en Picter, og en Saxer, og et par katapulter, og pludselig var der 10 katapulter foran Camelot. Men min ene fætter synes at jeg havde spillet dårligt og anklagede mig for at være forræder, hvilket jeg ikke kunne tale ham fra, og måtte gå til bekendelse. Men det var alligevel ikke så dårligt, får derved kunen jeg sikre mig at der kom en katapult hver omgang, og sørge for at de bruget masser af kampkort på at nedkæmpe den, for blot at sætte en ny. Og da de var uheldige at trække et apr Excalibur kort, tabte de den quest, og det næste excalibur kort gav dem de sidste to katapulter, og vi så Camelots mure styrte sammen. En glædens dag for de onde, og tilmed et hurtigt spil, idet jeg kun tror det tog omkring en time.

Herefter var vi fire der spillede Dixit, som overraskede mig positivt. Første halvdel af spillet gættede vi alle det rigtige kort, men derefter blev vi bedre til at komem med kryptiske sætninger, og det gjorde spillet meget bedre. Desværre vandt Lilli overbevisende foran mig, og Lilli's to kusiner sidst.

I dag skulle vi have været på picknic, men den blev aflyst pga. vejret. I stedet tog vi til kaffe og kag hos en af Lillis veninder. Efter kagen var vi 5 der spillede Dixit, hvor Lilli igen vandt en stor sejr.

Larna ville også gerne prøve, så vi tog endnu et spil Dixit med 6 spillere, og efter min menig er spillet bedst med flere spillere. At jeg så vandt dette spil gør det ikek dårligere.

Det hjælper at have spillet det, idet man bliver bedre til at lave sætninger, som ikke er alt for tydelige, men dog tydelige nok til at nogle spillere gætter dem. F.eks. oplevede vi at en ring, blev til "Ring, ring, why don't you give me a call?" Jeg glæder mig ligefrem til at spille det igen.
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14619
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 460 times
Been thanked: 654 times
Contact:

Re: Hvad har du spillet i dag? Juni 2012

Post by Frouvne »

Indtil nu er det blevet til tre solo-spil af Alban Viards Town Center idag. Det bliver helt sikkert ikke de sidste! Man kan ikke komme udenom, at der er tale om et relativt abstrakt City Building-spil, men temaet kan dog skimtes. Jeg tror, jeg kommer til at spille det rigtig mange gange som et lille puzzle, men ser dog også frem til at få det prøvet med flere spillere. Inden jeg når så langt håber jeg dog at få lavet et godt hjælpeark, da jeg tror det vil kunne være en stor hjælp i forhold til at kunne huske de forskellige placeringsregler, hvad der skal have strømforsyning hvornår m.m.
frouvne, administrator

Image
User avatar
Sir William
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1986
Joined: Tue Sep 01, 2009 11:49 am
Location: Skævinge

Re: Hvad har du spillet i dag? Juni 2012

Post by Sir William »

Var til et hyggeligt arrangement hos Robert sammen med Peter, hvor vi fik spillet Runebound. Overrasket over, at det tog 5 timer, men syntes det var 5 sjove timer.

Helt sikkert et spil der skal spilles igen, og synes faktisk det er sjovere end Mage Knight. Så er det bare om det er fair at sammenligne de to spil.
Post Reply