Hjælp! Jeg har købt Agricola

Kommentarer, spørgsmål og husregler.
Post Reply
Slapz
50+ indlæg
50+ indlæg
Posts: 78
Joined: Sun Jan 15, 2012 6:05 pm
Location: Aarhus, Denmark

Hjælp! Jeg har købt Agricola

Post by Slapz »

Hai! :)
Jeg bukkede under igår, og fik købt Agricola - Og det har jeg egentlig været glad for, lige indtil jeg åbnede det i hvertfald :)

Da jeg så kom hjem og fik åbnet pakken, gennemgik jeg components. Under gameboards står der spillet skal indeholde:
5x Farmyards (with farmyard spaces as well as 1 example on the reverse side)
3x Game boards for the game actions (including one with an alternative reverse side for the Family game, as well as two examples)
1x Board for major improvements (with a summary of scoring on the reverse side)

Dette finder jeg bare ikke.
Her finder jeg 9 papplader, som alle blot er grå på bagsiden.
3 af dem er Rules explanation 1-3
Noget der kunne lige et score board
2 Farmyards
også 3 som jeg ikke rigtig ved hvad minder om...

Jeg mangler altså 3 Farmyards, også alt der som er på bagsiden af pladerne.

Har nogen af jer oplevet det sammen - eller har nogen ideer? Jeg har pt. taget kontakt til butikken, men fik besked på at sende dem en mail, hvilket jeg så har gjort.

Hvis der er behov for det, så kan jeg godt tage lidt billeder hvis det kan hjælpe :)

Hilsen
Rasmus
User avatar
Foppwin
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 677
Joined: Sun Aug 09, 2009 2:59 pm
Favoritspil: Pandemic, Throu the ages, Agricola, Dominion, Twillight struggle og mange flere
Location: Ølstykke
Contact:

Re: Hjælp! Jeg har købt Agricola

Post by Foppwin »

Jeg vil tage kontakt til Z-man games eller lookout games (som vist er tyske). De gange hvor jeg har haft komponent problemer, så har jeg fået nye tilsendt gangske gratis af producenten. (jeg har dog ikke haft problemer med Z-man, så jeg kan ikke svare på hvad deres procedure er.)
Last edited by Foppwin on Sat Jan 21, 2012 11:41 pm, edited 1 time in total.
Danny

Image
User avatar
mrbulow
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 120
Joined: Mon Nov 03, 2008 4:13 pm
Location: Ringkøbing

Re: Hjælp! Jeg har købt Agricola

Post by mrbulow »

Slapz wrote:Hai! :)
Jeg bukkede under igår, og fik købt Agricola - Og det har jeg egentlig været glad for, lige indtil jeg åbnede det i hvertfald :)

Da jeg så kom hjem og fik åbnet pakken, gennemgik jeg components. Under gameboards står der spillet skal indeholde:
5x Farmyards (with farmyard spaces as well as 1 example on the reverse side)
3x Game boards for the game actions (including one with an alternative reverse side for the Family game, as well as two examples)
1x Board for major improvements (with a summary of scoring on the reverse side)

Dette finder jeg bare ikke.
Her finder jeg 9 papplader, som alle blot er grå på bagsiden.
3 af dem er Rules explanation 1-3
Noget der kunne lige et score board
2 Farmyards
også 3 som jeg ikke rigtig ved hvad minder om...

Jeg mangler altså 3 Farmyards, også alt der som er på bagsiden af pladerne.

Har nogen af jer oplevet det sammen - eller har nogen ideer? Jeg har pt. taget kontakt til butikken, men fik besked på at sende dem en mail, hvilket jeg så har gjort.

Hvis der er behov for det, så kan jeg godt tage lidt billeder hvis det kan hjælpe :)

Hilsen
Rasmus

Lyder underligt.... Har næsten lige købt Agricola og har ikke nogle boards med grå baggrund ?
- Ja billeder ville hjælpe
Spilsamling (BGG)
Sidst spillet:
Image
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: Hjælp! Jeg har købt Agricola

Post by Larsine »

Hvis du har købt det i en dansk butik, er dine rettigheder at de skal udbedre skaden, og formentligt bare vil give dig et nyt eksemplar af spillet.

Alternativt kan du tage direkte kontakt til producenten. Jeg har endnu ikke oplevet at nogen spilproducent ikke blot har udbedre skaden, oftest ved at de sender det der er defekt/mangler.
User avatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3642
Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Location: København Nørrebro
Contact:

Re: Hjælp! Jeg har købt Agricola

Post by Mik »

Larsine wrote:Hvis du har købt det i en dansk butik, er dine rettigheder at de skal udbedre skaden, og formentligt bare vil give dig et nyt eksemplar af spillet.
Så må man blot håbe for ham at han ikke har købt spillet i Faraos Cigarer. De retter sig nemlig ikke efter Forbrugerloven...

Det lyder som om at den ene side af pladerne mangler dækpapiret.
skriv til help@heidelberger-spieleverlag.de
som er den tyske distributør for Lookout Games
eller csr@zmangames.com for den engelske udgave
Image
Slapz
50+ indlæg
50+ indlæg
Posts: 78
Joined: Sun Jan 15, 2012 6:05 pm
Location: Aarhus, Denmark

Re: Hjælp! Jeg har købt Agricola

Post by Slapz »

Mik wrote:
Larsine wrote:Hvis du har købt det i en dansk butik, er dine rettigheder at de skal udbedre skaden, og formentligt bare vil give dig et nyt eksemplar af spillet.
Så må man blot håbe for ham at han ikke har købt spillet i Faraos Cigarer. De retter sig nemlig ikke efter Forbrugerloven...

Det lyder som om at den ene side af pladerne mangler dækpapiret.
skriv til help@heidelberger-spieleverlag.de
som er den tyske distributør for Lookout Games
eller csr@zmangames.com for den engelske udgave
Købte det i GunZone i Århus, og fik hurtigt sendt en mail til dem... Har fået et svar fra dem, om han de har videre sendt mailen til importøren, også skulle de gerne skaffe de manglende dele hurtigst muligt - yay : /

Har fundet en del "Whats in the box"-videoer af spillet, og det ligner meget at de har "glemt" en side på mine plader... Men mon ikke jeg får et nyt sæt plader hurtigst muligt, også er jeg glad til at få spillet en masse Agricola... Det er håbet lige nu i hvert fald :)
Slapz
50+ indlæg
50+ indlæg
Posts: 78
Joined: Sun Jan 15, 2012 6:05 pm
Location: Aarhus, Denmark

Re: Hjælp! Jeg har købt Agricola

Post by Slapz »

SÅ fik jeg mine plader med print på begge sider... Hold op jeg glæder mig til at spille det nu =D
User avatar
akwlinka
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 838
Joined: Tue Apr 22, 2008 9:29 am
Favoritspil: Agricola, Age of Steam, Agricola, Railroad Tycoon, Agricola, Race for the Galaxy, Agricola, Bohnröchen(Bohnanza), Agricola, Le Havre og Dominion
Location: 3600 Frederikssund

Re: Hjælp! Jeg har købt Agricola

Post by akwlinka »

Du kan roligt glæde dig. Det er et fantastisk spil.
Image
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 448 times
Been thanked: 629 times
Contact:

Re: Hjælp! Jeg har købt Agricola

Post by Frouvne »

Mik wrote:
Larsine wrote:Hvis du har købt det i en dansk butik, er dine rettigheder at de skal udbedre skaden, og formentligt bare vil give dig et nyt eksemplar af spillet.
Så må man blot håbe for ham at han ikke har købt spillet i Faraos Cigarer. De retter sig nemlig ikke efter Forbrugerloven... [...]
Den passage gjorde mig en smule nysgerrig, da vi jo anbefaler Faraos Cigarer på forsiden. Kan du ikke lige udfolde udsagnet en smule?
frouvne, administrator

Image
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: Hjælp! Jeg har købt Agricola

Post by Larsine »

Mik wrote:
Larsine wrote:Hvis du har købt det i en dansk butik, er dine rettigheder at de skal udbedre skaden, og formentligt bare vil give dig et nyt eksemplar af spillet.
Så må man blot håbe for ham at han ikke har købt spillet i Faraos Cigarer. De retter sig nemlig ikke efter Forbrugerloven...
Da jeg for nogle år siden købte et spil af dem på Viking-Con, og det viste sig at spillet var defekt (brættet var trykt skævt), kunne jeg frit vælge mellem at få pengene tilbage, eller blot tage et andet spil til samme pris, eller vente til næste dag hvor de kunne fremskaffe et andet eksemplar.

Hvordan er det ikke at overholde Forbrugerloven?
User avatar
Brichs
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1126
Joined: Mon Jun 16, 2008 1:47 pm

Re: Hjælp! Jeg har købt Agricola

Post by Brichs »

Frouvne wrote:
Mik wrote:
Larsine wrote:Hvis du har købt det i en dansk butik, er dine rettigheder at de skal udbedre skaden, og formentligt bare vil give dig et nyt eksemplar af spillet.
Så må man blot håbe for ham at han ikke har købt spillet i Faraos Cigarer. De retter sig nemlig ikke efter Forbrugerloven... [...]
Den passage gjorde mig en smule nysgerrig, da vi jo anbefaler Faraos Cigarer på forsiden. Kan du ikke lige udfolde udsagnet en smule?

Ja, jeg undrede mig også lidt over den. Ved godt at de ikke havde det bedste ry tilbage i tiden, men med deres nye holdning til deres kunder kan jeg ikke forestille mig der skulle være problemer længere?
Image
http://peter.brichs.net - brætspilsblog
Post Reply