Månedens spiloplevelse - December 2011
- Frouvne
- 10.000+ indlæg
- Posts: 14614
- Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
- Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
- Location: 2900
- Has thanked: 457 times
- Been thanked: 651 times
- Contact:
Månedens spiloplevelse - December 2011
Da vi nu har lagt december bag os er det tid til endnu en gang at gøre status: Hvilken oplevelse blev månedens spiloplevelse for dig?
frouvne, administrator
- Frouvne
- 10.000+ indlæg
- Posts: 14614
- Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
- Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
- Location: 2900
- Has thanked: 457 times
- Been thanked: 651 times
- Contact:
Re: Månedens spiloplevelse - December 2011
December var en god brætspilsmåned for mit vedkommende dels med relativt mange spillede spil og dels en stor variation i disse spil; en god blanding af nye titler og gamle klassikere.
Timeline: Inventions (6)
Coloretto (5) - heraf de fire med to spillers varianten
Lava Dragon (5)
Quarriors! (5) - heraf de fire med udvidelsen: Quarriors! Rise of the Demons
Core Worlds (4)
Flash Point: Fire Rescue (4)
Mr. Jack (3)
Bakugan Battle Brawlers (2)
The Hollywood! Card Game (2)
Innovation (2)
King of Tokyo (2) - med King of Tokyo Promo Cards
Ora et Labora (2)
Archaeology: The Card Game (1)
Black Ice (1)
Castle Panic (1)
Dominion (1)
Flowerpower (1)
Forceball (1)
Kahuna (1)
Level X (1)
Mondo (1)
Mr. Jack Pocket (1)
Omen: A Reign of War (1)
Power Grid: The First Sparks (1)
Pyramid (1)
Saint Petersburg (1)
San Juan (1) - med udvidelsen fra Treasure Chest
StarCraft: The Board Game (1)
Ticket to Ride: The Card Game (1)
Travel Blokus (1)
I den kedelige end skuffede Ticket to Ride: The Card Game fælt - og det var såmænd ikke fordi der var de store forventninger, det skulle leve op til. Genopstandne fra en anden tid var Mr. Jack, Kahuna, Saint Petersburg, Innovation og San Juan, der alle viste, at de stadig er blandt de mest spil-værdige spil i samlingen. Timeline: Inventions er fortsat det mest populære spil blandt vores ikke-brætspillers bekendtskaber. Quarriors! blev støvet af takket være udvidelsen Quarriors! Rise of the Demons, der bestemt tilføjer nye aspekter til spillet. Core Worlds pressede sig ind som et af de mest spillede spil i måneden og er et af de mere interessant og samtidig lettilgængelige deckbuildingspil, jeg har prøvet. Forceball virker til at være et af de mere lovende kortspil, der endda kan være i en traditionel kortæske - jeps, endelig et spil, der ikke kommer i en forvokset boks. De to mest lovende spiloplevelser var nok Power Grid: The First Sparks, der var et lille men udmærket spil og endelig Ora et Labora, der i den grad leverede varen og blev månedens spiloplevelse for mig!
Timeline: Inventions (6)
Coloretto (5) - heraf de fire med to spillers varianten
Lava Dragon (5)
Quarriors! (5) - heraf de fire med udvidelsen: Quarriors! Rise of the Demons
Core Worlds (4)
Flash Point: Fire Rescue (4)
Mr. Jack (3)
Bakugan Battle Brawlers (2)
The Hollywood! Card Game (2)
Innovation (2)
King of Tokyo (2) - med King of Tokyo Promo Cards
Ora et Labora (2)
Archaeology: The Card Game (1)
Black Ice (1)
Castle Panic (1)
Dominion (1)
Flowerpower (1)
Forceball (1)
Kahuna (1)
Level X (1)
Mondo (1)
Mr. Jack Pocket (1)
Omen: A Reign of War (1)
Power Grid: The First Sparks (1)
Pyramid (1)
Saint Petersburg (1)
San Juan (1) - med udvidelsen fra Treasure Chest
StarCraft: The Board Game (1)
Ticket to Ride: The Card Game (1)
Travel Blokus (1)
I den kedelige end skuffede Ticket to Ride: The Card Game fælt - og det var såmænd ikke fordi der var de store forventninger, det skulle leve op til. Genopstandne fra en anden tid var Mr. Jack, Kahuna, Saint Petersburg, Innovation og San Juan, der alle viste, at de stadig er blandt de mest spil-værdige spil i samlingen. Timeline: Inventions er fortsat det mest populære spil blandt vores ikke-brætspillers bekendtskaber. Quarriors! blev støvet af takket være udvidelsen Quarriors! Rise of the Demons, der bestemt tilføjer nye aspekter til spillet. Core Worlds pressede sig ind som et af de mest spillede spil i måneden og er et af de mere interessant og samtidig lettilgængelige deckbuildingspil, jeg har prøvet. Forceball virker til at være et af de mere lovende kortspil, der endda kan være i en traditionel kortæske - jeps, endelig et spil, der ikke kommer i en forvokset boks. De to mest lovende spiloplevelser var nok Power Grid: The First Sparks, der var et lille men udmærket spil og endelig Ora et Labora, der i den grad leverede varen og blev månedens spiloplevelse for mig!
frouvne, administrator
- Andrea
- 2500+ indlæg
- Posts: 3956
- Joined: Fri Sep 01, 2006 11:51 am
- Location: Roskilde
- Has thanked: 138 times
- Been thanked: 130 times
Re: Månedens spiloplevelse - December 2011
He, jeg fik faktisk kun spillet brætspil den 30. december, hvor der blandt andet var et glædeligt gensyn med Battlestar Galactica. Jeg skulle dog bruge en del tid i køkkenet, så oplevelsen var ikke helt så intens, som den ellers kan være.
- Mik
- 2500+ indlæg
- Posts: 3642
- Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
- Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
- Location: København Nørrebro
- Contact:
Re: Månedens spiloplevelse - December 2011
For mit vedkommende blev det 26 spil i december måned:
5x Last Will
4x Nefarious
4x Power Grid: The First Sparks
3x Quarriors
2x The City
011
Eminent Domain
Fall of the Roman Empire (spielbox)
Great Western: Harz (spielbox)
King of Tokyo
Paperclip Railways
Space Mission
Zeitalter der Vernunft
Min favorit var helt klart Last Will, medens Paperclip Railways får æren af at være månedens positive overraskelse.
5x Last Will
4x Nefarious
4x Power Grid: The First Sparks
3x Quarriors
2x The City
011
Eminent Domain
Fall of the Roman Empire (spielbox)
Great Western: Harz (spielbox)
King of Tokyo
Paperclip Railways
Space Mission
Zeitalter der Vernunft
Min favorit var helt klart Last Will, medens Paperclip Railways får æren af at være månedens positive overraskelse.
- Larsine
- 2500+ indlæg
- Posts: 3327
- Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
- Location: Sorø
- Has thanked: 1 time
Re: Månedens spiloplevelse - December 2011
Jeg fik spillet 30 spil i løbet af december, fordelt på følgende:
Ticket to Ride Map Collection: Volume 1 - Legendary Asia: 5 gange
San Juan (inkl. udviddelse fra Treasure Chest): 5
King of Tokyo: 4
Drum Roll (inkl. Essen 2011 promo og Performer promo): 4
Present Drop!: 3
Ticket to Ride Map Collection: Volume 1 - Team Asia: 2 gange
Bohnanza (inkl. udviddelse til 6-7 spillere): 2
Settlers (inkl. Catan: Event Cards): 1
Colosseum: 1
Five Crowns: 1
Small World: Tunnels (inkl. Small World og Small World Underground): 1
Zooloretto: 1
Drum Roll er stadig mit foretrukne spil blandt disse, selvom jeg stadig synes at spiltiden er lidt for lang.
De to kort til T2R er også interessante, selvom jeg synes at kommunikationsreglen i Team Asia er mere til besvær end nyttig, og så har det vist sig at jeg havde fejllæst reglerne til Legendary Asia, så vi spillede med alternative regler.
Af bundskrabere er Present Drop! og King of Tokyo lige ved at være ens, selvom Present Drops formildende omstændighed er at man jo primært køber chokoladen, og så følger spillet gratis med.
Ticket to Ride Map Collection: Volume 1 - Legendary Asia: 5 gange
San Juan (inkl. udviddelse fra Treasure Chest): 5
King of Tokyo: 4
Drum Roll (inkl. Essen 2011 promo og Performer promo): 4
Present Drop!: 3
Ticket to Ride Map Collection: Volume 1 - Team Asia: 2 gange
Bohnanza (inkl. udviddelse til 6-7 spillere): 2
Settlers (inkl. Catan: Event Cards): 1
Colosseum: 1
Five Crowns: 1
Small World: Tunnels (inkl. Small World og Small World Underground): 1
Zooloretto: 1
Drum Roll er stadig mit foretrukne spil blandt disse, selvom jeg stadig synes at spiltiden er lidt for lang.
De to kort til T2R er også interessante, selvom jeg synes at kommunikationsreglen i Team Asia er mere til besvær end nyttig, og så har det vist sig at jeg havde fejllæst reglerne til Legendary Asia, så vi spillede med alternative regler.
Af bundskrabere er Present Drop! og King of Tokyo lige ved at være ens, selvom Present Drops formildende omstændighed er at man jo primært køber chokoladen, og så følger spillet gratis med.
- Jens_Hoppe
- 2500+ indlæg
- Posts: 3743
- Joined: Mon May 01, 2006 9:11 am
- Location: Frederiksberg
- Has thanked: 20 times
- Been thanked: 83 times
Re: Månedens spiloplevelse - December 2011
King of Tokyo var det spil jeg spillede flest gange i december, og jeg synes det er aldeles underholdende.
Månedens spil - baseret blot på et enkelt forsøg med introscenariet, bevares - må dog være Mage Knight Board Game, som gav et rigtigt godt førstehåndsindtryk. Det har lidt den samme fascinerende man-kan-så-mange-forskelige-ting følelse som Magic Realm, men det ser pænere ud og reglerne er noget mere håndterlige. Det der så umiddelbart mangler i forhold til Magic Realm er primært variationen mellem karaktererne (MKBG har 4 forskellige karakterer og de er alle stort set identiske fra start, mens MR har 16 forskellige karakterer med vidt forskellige styrker og svagheder).
Månedens spil - baseret blot på et enkelt forsøg med introscenariet, bevares - må dog være Mage Knight Board Game, som gav et rigtigt godt førstehåndsindtryk. Det har lidt den samme fascinerende man-kan-så-mange-forskelige-ting følelse som Magic Realm, men det ser pænere ud og reglerne er noget mere håndterlige. Det der så umiddelbart mangler i forhold til Magic Realm er primært variationen mellem karaktererne (MKBG har 4 forskellige karakterer og de er alle stort set identiske fra start, mens MR har 16 forskellige karakterer med vidt forskellige styrker og svagheder).
What are you, like 80?
Senest købt: Prey Another Day, MLEM: Space Agency
Senest købt: Prey Another Day, MLEM: Space Agency
- Robert
- 1000+ indlæg
- Posts: 1579
- Joined: Mon Apr 14, 2008 11:18 am
- Location: Slangerup
- Been thanked: 2 times
Re: Månedens spiloplevelse - December 2011
Her er min liste fra december
Dominion 6
Nefarious 4
Battle Cry: 150th Civil War Anniversary Edition 3
Carcassonne: Hunters and Gatherers 3
Pandemic 3
Runebound (Second Edition) 2
The Settlers of Catan 2
Claustrophobia: De Profundis 1
Endeavor 1
Go 1
King of Tokyo 1
Memoir '44: Overlord 1
Powerboats 1
Red November 1
San Juan 1
Shogun 1
Space Mission 1
Through the Ages: A Story of Civilization 1
samt en hel del online, først og fremmest:
A Few Acres of Snow
Through the Ages
Nefarious har nok gjort det største indtryk, men det var fint at få samlet TtA op igen og lære A Few Acres of Snow at kende.
Dominion 6
Nefarious 4
Battle Cry: 150th Civil War Anniversary Edition 3
Carcassonne: Hunters and Gatherers 3
Pandemic 3
Runebound (Second Edition) 2
The Settlers of Catan 2
Claustrophobia: De Profundis 1
Endeavor 1
Go 1
King of Tokyo 1
Memoir '44: Overlord 1
Powerboats 1
Red November 1
San Juan 1
Shogun 1
Space Mission 1
Through the Ages: A Story of Civilization 1
samt en hel del online, først og fremmest:
A Few Acres of Snow
Through the Ages
Nefarious har nok gjort det største indtryk, men det var fint at få samlet TtA op igen og lære A Few Acres of Snow at kende.
Sidst spillet:
Min profil på BGG
Min profil på BGG
Re: Månedens spiloplevelse - December 2011
Højdepunkt: Jeg fik omsider prøvet Twilight Struggle og kunne som forventet godt lide det.
Lavpunkt: German Railways.
Lavpunkt: German Railways.
Re: Månedens spiloplevelse - December 2011
De fleste spil jeg fik spillet i December tog sted over 3 dage, hvor jeg næsten blev flad for nye indtryk. Det blev dog alligevel til 36 spil, fordelt som følger:
Quarriors! x 8
Camp Roskilde x 6
Rattus x 4
Travel Blog x 3
Alcatraz: The Scapegoat x 2
Qwirkle x 2
Battlestar Galactica m begge udvidelser x 1
Dungeon Fighter x 1
Dungeon Petz x 1
Fortune and Glory: The Cliffhanger Game x 1
High Society x 1
Kill Doctor Lucky... and His Little Dog, Too! x 1
Paperclip Railways x 1
Power Grid x 1
Saboteur x 1
Space Maze x 1
StarCraft: The Board Game x 1
TieBreaker x 1
Jeg tror at månedens oplevelse må blive StarCraft: The Board Game, da det åbnede døren for de tunge 3-4 timers intense area control/aggressive spil, jeg ellers har gået i en lille bue udenom hidtil.
Quarriors! x 8
Camp Roskilde x 6
Rattus x 4
Travel Blog x 3
Alcatraz: The Scapegoat x 2
Qwirkle x 2
Battlestar Galactica m begge udvidelser x 1
Dungeon Fighter x 1
Dungeon Petz x 1
Fortune and Glory: The Cliffhanger Game x 1
High Society x 1
Kill Doctor Lucky... and His Little Dog, Too! x 1
Paperclip Railways x 1
Power Grid x 1
Saboteur x 1
Space Maze x 1
StarCraft: The Board Game x 1
TieBreaker x 1
Jeg tror at månedens oplevelse må blive StarCraft: The Board Game, da det åbnede døren for de tunge 3-4 timers intense area control/aggressive spil, jeg ellers har gået i en lille bue udenom hidtil.
http://peter.brichs.net - brætspilsblog
- glorn
- 250+ indlæg
- Posts: 330
- Joined: Sat Sep 18, 2010 1:32 am
- Favoritspil: Glenn Drovers: The Age of Discovery er nok mit favoritspil.
men genre jeg holder meget af går lige fra Action placements til dungeon crawls. Fælles for de spil jeg holder af er nok at jeg nyder en hvis længde på spillene. Alt denne fokus på at man skal være hurtigt overstået for at komme igang med et nyt er bull-shit i mine øjne. Det tager noget tid at få noget stemning ind i et spil og når stemningen er der, begynder spillet at fortælle sin historie. - Location: donaugade 2, 4tv. 2300 kbh s
Re: Månedens spiloplevelse - December 2011
jeg har ikke fine lister men jeg må nok være enig med peter i at starcraft the boardgame var månedens oplevelse.
selvom andre også udmærkede sig. Rattus er et spil jeg godt kan se mig selv spille mere og det samme er dungeon petz.
selvom andre også udmærkede sig. Rattus er et spil jeg godt kan se mig selv spille mere og det samme er dungeon petz.
David.