Hvad har du spillet i dag? Januar 2012

Kommentarer, spørgsmål og husregler.
Mikkel Basse
10+ indlæg
10+ indlæg
Posts: 19
Joined: Sun May 29, 2011 11:15 am
Location: Hellerup

Re: Hvad har du spillet i dag? Januar 2012

Post by Mikkel Basse »

Fredag fik jeg prøvet Race for the Galaxy for første gang. Tog lige noget tid at fange reglerne, men da jeg prøvede det 3 gange til lørdag (har prøvet 2 4-mandsspil og 2 2-mandsspil, blev det klart, at det ikke var så kompliceret endda. Turene glider ikke helt lige så nemt som i Dominion, da de foretages simultant, men jeg har fået et rigtigt godt førstehåndsindtryk, og det lader til at fungere som både to- og firemandsspil. Der lader til at være en god dybde i det i, og jeg glæder mig til at prøve det igen.

Har ladet mig anbefale de første to udvidelser, når jeg bliver træt af grundspillet. Et spil jeg overvejer selv at anskaffe eller se om foreningen ikke vil investere i det.

7/10


Eaten by Zombies er endnu et dæk-byggerspil, som jeg fik prøvet over weekenden. Det er anden gang jeg prøver det, og det fungerer klart anderledes end de to tidligere dækbygningsspil jeg har prøvet - Dominion og Race for the Galaxy - på godt og ondt. Der er lidt mere regnskabsføring, hvilket kan få spillet til at gå lidt langsomt, hvilket jeg først tror ændrer sig, når alle dem man spiller med, kender kortene. Det formår dog at skabe en meget god fornemmelse af eskalerende horder af zombier, og idet man tvinges til at gøre livet surt for andre spillere, er der også en udemærket "survival" følelse over det. Vil gerne lige prøve det er par gange mere, inden jeg fælder den endelige dom, men jeg tror det er et spil, der kan blive rigtigt godt, når dem man spiller med, har sat sig ind i dynamikken i spillet.

6/10


Fik lørdag også spillet Dungeon Lords en enkelt gang. Et hyggeligt lille spil, som jeg rigtigt godt kan lide - tror dog det ikke skal spilles for ofte. Velbalanceret i vejen til sejre, og har endnu ikke haft spil, der minder for meget om hinanden. Tematisk meget kært og jeg har lidt en forkærlighed for simultane, gemte træk, som spillet tildels har i stil med Revolution.

7/10

Sidste spil på listen over weekend-spil er Formula Dé. Hurtigt, nemt, hyggeligt. Mange år (omkring 7) siden jeg sidst prøvede det, men det fungerer som det skal, og alle fangede reglerne nemt.

6/10
Last edited by Mikkel Basse on Mon Jan 16, 2012 12:08 am, edited 1 time in total.
User avatar
Sveinmain
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 162
Joined: Sun Nov 21, 2010 11:11 pm
Location: Jørpeland, ikke langt fra Stavanger-Norway
Contact:

Re: Hvad har du spillet i dag? Januar 2012

Post by Sveinmain »

Frouvne wrote:
Vi startede med noget så sjældent som et vidunderligt aggressivt euro-game: Domaine..
Et fantastisk bra spill!!! Mye hard kjemping. Spilles alt for sjelden, men gir alltid en meget god spillopplevelse :D
Danacup 23-28 juli 2018 - Hvem blir med å spiller brætspill???
Caniggia
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 377
Joined: Tue Jun 30, 2009 1:20 pm
Location: Frederiksberg

Re: Hvad har du spillet i dag? Januar 2012

Post by Caniggia »

Jeg tænkte, at jeg ign ville prøve at knytte et par tanker til de spil, som der ellers ikke er de store beskrivelser af herinde. I går fik vi prøvet Risk: Star Wars Original Trilogy, som jeg har købt af Jens herinde. Jeg er ikke den store Risk fan, men fandt det interessant, da det var designet til 3 spillere og indeholder asymmetriske fraktioner. En spiller det onde Imperium, der vinder ved at udslette rebellerne. Imperiet har overtaget fra starten og har dødsstjernen til rådighed. Rebellerne er i mindretal, men de skal til gengæld kun finde og udslette den planet, hvor kejseren gemmer sig på. Til sidst er der "The Hutts", der går efter at indtage 10 såkaldte resourceplaneter på kortet. Derudover har hver fraktion sit eget sæt af kort, der kan bruges til at lave tropper som sædvanligt, men også kan spilles som forskellige events relateret til den enkelte fraktion.

Alt i alt fandt vi alle tre, at denne ugave af Risk var absolut den bedste, vi havde prøvet. For det første er spillet så strømlinet, så spillet var ovre indenfor 8 ture (det tog os lige under to timer). Og alle kunne vinde indenfor den samme runde. Og asymmetrien gør, at spillet fungerer med kun 3 spillere. Risk bliver aldrig et go-to spil, men hvis det skal være. vil jeg til enhver tid foretrække denne udgave.
User avatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3642
Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Location: København Nørrebro
Contact:

Re: Hvad har du spillet i dag? Januar 2012

Post by Mik »

Mandag aften begyndte med en 3-mands udgave af Tournay, som er genialt i al sin simpelhed og alligevel med masser af taktiske og strategiske overvejelser. Glæder mig til mit næste spil og brug af udvidelseskortene. 9/10

Og Hawaii er populært i øjeblikket, så vi var 5 mand som kastede udi opbygningen af nogle landsbyer. Spillet virker markant strammere når man er 5 mand på brættet. Der er ikke plads svinkeærinder, og fejlkøb straffes hårdt. Jeg førte igennem hele spillet, men havde oversatset. Og de to Tikis jeg havde satset på at købe blev dyrere og dyrere, hvis de overhovedet var til salg. Så det endte med at jeg kun havde råd til færdigbygge en af mine tre landsbyer, hvilket betød at jeg røg ned i bunden af feltet. Hmpfr! :evil: 9/10
Image
User avatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3642
Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Location: København Nørrebro
Contact:

Re: Hvad har du spillet i dag? Januar 2012

Post by Mik »

Jesper havde valgt at foretage sig noget andet i dag, så Martin, Eivind og jeg blev enige om at gemme de nye spil til en anden aften. I stedet kastede vi os over et par nyklassikere:

Vi lagde ud med 3x Tournay, hvor vi dels prøvede udvidelsesbygningerne og dels de avancerede regler, hvor man kun starter med 1 mand i hver farve og hvor man kan købe sig til nye mænd uden af skulle aktivere bestemte bygninger. De virkede rigtig godt, og fremover vil jeg kun spille det fulde avancerede spil.

Eivind vandt det første spil overlegent ved at bruge sin sædvanlige strategi med at få mange folk, og kort der giver penge.

I andet spil besluttede jeg mig udelukkende at gå efter de hvide kort, hvilket gjorde at jeg fik lavet en kombo hvor jeg fik gratis kort og penge oven i hatten, og jeg kunne lukke spillet lynhurtigt - hvis det altså ikke lige var fordi at jeg havde overset at der kun var vendt 4 Town Criers. Så jeg måtte pænt vente endnu en runde før jeg kunne fremtvinge den femte, og dermed lukke spillet med en pæn sejr.

I tredie spil sad Eivind med så ufattelig mange penge, at jeg følte mig nødsaget til at snuppe Katedralkortet for næsen af ham, selvom ikke havde råd til at bygge det. Men de 8 point skulle han i hvert fald ikke have!
Men jeg kunne dog ikke forhindre ham i at vinde. Dette spil bliver bedre og bedre for hver gang vi spiller det, efterhånden som vi lærer kortkombinationerne at kende! 9/10

Vi sluttede aftenen af med 2x Quarriors med det hele. Evind og jeg fortsatte med at skiftes til at vinde, og Martin måtte konstatere at han sad på baghjulet hele aftenen igennem. Så det var godt at Jesper ikke var der til at forpurre mine to sejre :wink: 7/10
Image
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: Hvad har du spillet i dag? Januar 2012

Post by Larsine »

Sidste onsdag trak jeg et relativt gammelt spil frem fra kældern, nemlig Andreas Seyfarths Thurn & Taxis. Jens havde ikke spillet det før, og det var flere år siden Eik og jeg sidste havde spillet det, så reglerne skulle lige gennemgås.

Det blev til to spil, og i begge spil var jeg den første til at få posthuse i Beyern, men det tror jeg er en dårlig idé, for det betød at jeg ikke fik "Rundt om Beyern" bonusen, og heller ikke fik nogle af de høje point i de øvrige regioner. Selvom jeg plejer at spille efter en hurtig afslutning (først af med alle posthuse), lykkedes det ikke i disse to spil. Jeg lavede et par småfejl, og det betød at jeg måtte nøjes med 2 anden pladser. Jens tabte det første spil, men han havde tydeligvis lært lektien, for han vandt overlegent det andet spil.

Bagefter sluttede vi traditionen tro, af med et spil af samme designer, San Juan inkl. udvidelse.

Fredag aften udfordrede Larna mig i et spil Flowerpower. Flowerpower har aldrig været mit favoritspil i Kosmos' to-spiller serie, da jeg synes at der er alt for meget puslespil over det. Men jeg vandt med to point.

Lørdag formiddag fik vi gæster, og Lilli, Jane og jeg spillede Carcassonne. Da mit Carcassonne sidst havde været brugt på Viking-Con, var udviddelserne stadig ikke kommet på plads i æsken, så det blev helt almindeligt. Jan havde kun spillet den danske udgave, og uden marker, så hun fik lige forklaret disse regler. Det så ud til at hun havde rimeligt styr på det, men kom alligevel ikke med i kampen om den største mark. Jeg fik på nogle af de sidste brikker liste en ekstra meeple ind på den store mark, og vandt den helt for mig selv. Da vi havde talt alt op undtagen marker, stod vi stort set lige (50-60 point), men jeg scored ca. 30 for marker, Lilli scorede ca. 20 og Jane fik kun 6 point.

Lørdag eftermiddag og aften var jeg til fødselsdag, og efter et besøg på Hauchs Physiske Cabinet, fik vi chili con carne, og værten foreslog at vi skulle spille en gang Trivial Pursuit. Jeg troede ellers han kendte min holdning til TP og andre quizspil, og jeg ved at de ligger inde med mange andre gode spil, men Thomas insisterede på at Trivial Pursuit - Bet you know it var en forbedret udgave. Vi blev inddelt i tre hold, og fik forklaret reglerne, og jeg må give ham ret, de har forbedret spillet. I hver runde har man nu nemmere ved at få et ost, og spørgsmålene kommer stadig i de kendte 6 kategorier, men samtidig har man nu mulighed for at vælge et af fire emner. At der samtidig er point med i spillet, som man kan bruge til at købe oste med, eller til at satse på de andres svar, gør at det var udholdeligt. Men visse af spillerne mente ikke at man måtte spille alt for taktisk. F.eks. havde vi fået spørgsmålet om hvor mange kamre der er i det menneskelige hjerte. De andre havde satset mange point på at vi kunne svare, og vi overvejede at svare forkert med vilje, men med en læge på vores hold mente de andre at det ville være uretfærdigt at vi svarede forkert. Endelig en taktik der kan bruges til noget, og så synes de det er snyd :( Vores hold var det første til at få alle ostene, men blev overhalet på målstregen i det endelige spørgsmål.
User avatar
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3743
Joined: Mon May 01, 2006 9:11 am
Location: Frederiksberg
Has thanked: 19 times
Been thanked: 83 times

Re: Hvad har du spillet i dag? Januar 2012

Post by Jens_Hoppe »

I KBK forsøgte vi os igen med Mage Knight Board Game. Vi var fire spillere, og denne gang var det så ikke begynderscenariet, men derimod den korte "blitz" udgave af det almindelige "conquest scenario" vi spillede. Med en nødtørftig regelforklaring til den nye spiller var vi i gang ca. kl. 19, og vi nåede lige at blive færdig inden midnat.

Jeg kom hurtigt fra start og indtog et par keeps, hvilket gav mig en del fame (XP). Jeg var i starten også den der havde bedst plads på brættet, mens de andre gik i samme retning og endte med at kæmpe om de samme ressourcer. Det varede dog ikke ved: I spillets anden halvdel fik jeg malet mig ind i et hjørne, og mit spil avancerede stort set ikke derefter. En anden spiller derimod købte en masse spells fra et mage tower, hyrede nogle hjælpere, og gik i gang med at smadre alt hvad der var inden for rækkevidde. I denne spillers sidste tur i spillet fik han endda indtaget en af de store byer - det er så første gang vi har set det gjort i spillet - og han endte da også med over dobbelt så mange points som dem af os der lå dårligst. :)

Anyway, det var og er et rigtigt sjovt spil, og jeg glæder mig til at spille det igen. Men mand, hvor er det langt - ikke mindst når man spiller med så mange spillere...
What are you, like 80?
Senest købt: Prey Another Day, MLEM: Space Agency
Slapz
50+ indlæg
50+ indlæg
Posts: 78
Joined: Sun Jan 15, 2012 6:05 pm
Location: Aarhus, Denmark

Re: Hvad har du spillet i dag? Januar 2012

Post by Slapz »

Hej : ) Jeg er ret ny i dette miljø - Både på dette site, men også i brætspilsverdenen.

Igår spurgte min roomy om vi ikke skulle få prøvet at spille Carcasonne for første gang, og det endte I at vi skaffede 2 venner mere og derefter stod hele aftenen ellers i spillenes tegn.

Vi startede med at læse reglerne til Carcasonne, som var meget lige til og derefter stod den ellers på 3 rigtig gode spil. Vi havde et par expansions til rådighed, the River II og Cult, Siege and Creativity. Men fandt ikke disse videre spændende, så derfor spillede vi bare vanilla versionen. Spillet var nemt at gå til og her fløj der da hurtigt 2-3 timer væk med det spil - Skal da lige tilføje at jeg vandt 2 ud af 3 spil :) Næste gang må vi hellere forsøge med en expansion måske...

Derefter fandt vi mit Small World frem, som jeg fik i julegave. Jeg har desværre ikke fået det spillet så meget som jeg gerne vil, men det er nok også fordi jeg synes regelbogen er lidt hullet, fx. Sorcerers - Hvornår må man bruge abilitien, så dem hev vi ud.
Her nåede vi kun et enkelt spil og jeg tabte desværre med et enkelt point!

Tilsidst kom Bohnanza på bordet, hvilket jeg er vild med! :) Da vi havde afsluttet spillet, og grint færdigt var aftenen slut.

Lige nu går jeg og overvejer om jeg skal ud og købe Agricola, Cyclades, Ninjato eller Shogun.

Nyder meget min nye hobby

Rasmus
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5110
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 487 times
Been thanked: 524 times

Re: Hvad har du spillet i dag? Januar 2012

Post by Gunness »

Hej Rasmus, og velkommen til :)

Hvilket af de foreslåede spil, du skal vælge, skal jeg ikke kunne sige. Agricola har rigtig mange fortalere (jeg er dog ikke en af dem). Shogun kunne være et godt bud. God fornøjelse!
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal, Sleeping Gods 2
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: Hvad har du spillet i dag? Januar 2012

Post by Larsine »

Slapz wrote:Hej : ) Jeg er ret ny i dette miljø - Både på dette site, men også i brætspilsverdenen.
Velkomme til.
Igår spurgte min roomy om vi ikke skulle få prøvet at spille Carcasonne for første gang, og det endte I at vi skaffede 2 venner mere og derefter stod hele aftenen ellers i spillenes tegn.

Vi startede med at læse reglerne til Carcasonne, som var meget lige til og derefter stod den ellers på 3 rigtig gode spil. Vi havde et par expansions til rådighed, the River II og Cult, Siege and Creativity. Men fandt ikke disse videre spændende, så derfor spillede vi bare vanilla versionen. Spillet var nemt at gå til og her fløj der da hurtigt 2-3 timer væk med det spil - Skal da lige tilføje at jeg vandt 2 ud af 3 spil :) Næste gang må vi hellere forsøge med en expansion måske...
River II ændre kun starten en smule, og jeg spiller stort set altid med den. Der er nogle symboler på nogle af brikkerne der kun han betydning hvis man også har andre udvidelser (Inns & Cathedrals, Traders & Builders, Princess & Dragon), og hvis man ikke spiller med disse ignorere man dem bare.

Cult, Siege & Creativity har jeg ikke hørt meget godt om, men til gengæld en del dårligt. Jeg har dog ikek selv spillet den, så jeg kan ikke selv udtale mig om den.

Jeg spiller stort set altid med Inns & Cathedrals, men helst ikke på grund af den 6 spiller. Carcassonne er IMO bedst 3-4 spillere.
Derefter fandt vi mit Small World frem, som jeg fik i julegave. Jeg har desværre ikke fået det spillet så meget som jeg gerne vil, men det er nok også fordi jeg synes regelbogen er lidt hullet, fx. Sorcerers - Hvornår må man bruge abilitien, så dem hev vi ud.
Det er ellers meget simpelt:
Once per turn per opponent, your Sorcerers can conquer a Region by substituting one of your opponent's Active tokens with one of your own taken from the storage tray. If there are no more tokens in the storage tray, then you cannot conquer a new Region in this way. The token your Sorcerers replaces must be the only race token in its Region (A single Troll token with its Troll's Lair is considered alone for this purpose; likewise for a Race token in a Fortress or on a Mountain, these markers provide no protection to a lone Race token) and that Region must be adjacent to one of your Sorcerers'. Place the substituted opponent's Race token back into the storage tray. If an Elf is converted by a Sorcerer, the Elf does lose his token.
Så den kan bruges en gang per tur mod hver spiller. Modstanderens brik skal være i et felt alene (Troll Lairs, Mountains & Fortresses tæller ikke), og feltet skal være ved sidfen af et af dine felter. Du kan gøre det hvornår det passer dig i din tur, altså før, under eller efter conquest.

Sorcerer lyder rigtig gode, men det er sjældent man får udnyttet dem rigt godt, for det er nemt at beskytte sig: 2 brikker i samme felt, eller bare holde sig langt væk fra dem. Husk også at de ikke kan omtrylle brikker i decline.

Vi ser ofte at når nogen tager sorcerer, går alle andre i decline, og kommer så med en helt frisk race og banker sorcerers.
Nyder meget min nye hobby
Det skal man da også.
User avatar
glorn
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 330
Joined: Sat Sep 18, 2010 1:32 am
Favoritspil: Glenn Drovers: The Age of Discovery er nok mit favoritspil.

men genre jeg holder meget af går lige fra Action placements til dungeon crawls. Fælles for de spil jeg holder af er nok at jeg nyder en hvis længde på spillene. Alt denne fokus på at man skal være hurtigt overstået for at komme igang med et nyt er bull-shit i mine øjne. Det tager noget tid at få noget stemning ind i et spil og når stemningen er der, begynder spillet at fortælle sin historie.
Location: donaugade 2, 4tv. 2300 kbh s

Re: Hvad har du spillet i dag? Januar 2012

Post by glorn »

jeg havde også problemer med sorceress i starten og det var dem der åbnede mine øjne for et generelt problem: Danskere er for grammatisk bevidste. jeg støder jævnligt på problemer i andre spil og min generelle regel er efterhånden, at man skal læse reglerne mere light og regne med at den dårligst mulige fortolkning er den rigtige.
David.
Mikkel Basse
10+ indlæg
10+ indlæg
Posts: 19
Joined: Sun May 29, 2011 11:15 am
Location: Hellerup

Re: Hvad har du spillet i dag? Januar 2012

Post by Mikkel Basse »

glorn wrote:jeg havde også problemer med sorceress i starten og det var dem der åbnede mine øjne for et generelt problem: Danskere er for grammatisk bevidste. jeg støder jævnligt på problemer i andre spil og min generelle regel er efterhånden, at man skal læse reglerne mere light og regne med at den dårligst mulige fortolkning er den rigtige.
Det er også muligt han sidder inde med de danske regler. Læser man de engelske og danske side om side, er det ofte som om man spiller to forskellige spil.
User avatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3642
Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Location: København Nørrebro
Contact:

Re: Hvad har du spillet i dag? Januar 2012

Post by Mik »

Jens_Hoppe wrote:I KBK forsøgte vi os igen med Mage Knight Board Game.
Anyway, det var og er et rigtigt sjovt spil, og jeg glæder mig til at spille det igen. Men mand, hvor er det langt - ikke mindst når man spiller med så mange spillere...
Ja, denne slags adventurespil gør sig i virkeligheden bedst på computer.
Glæder mig nu alligevel til at få det prøvet, men var allerede før købet fast besluttet på aldrig at spille det med mere end 3 spillere
Image
User avatar
Sir William
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1986
Joined: Tue Sep 01, 2009 11:49 am
Location: Skævinge

Re: Hvad har du spillet i dag? Januar 2012

Post by Sir William »

Var på besøg hos Robert i går, hvor også Tobias var dukket op. Kom lidt senere, da børnene lige skulle puttes for natten, men så var der også sat op til en gang Thunderstone med udvidelser.

Vi fik spillet 2 spil Thunderstone. Det første spil er nok et af de længere spil Thunderstone jeg nogensinde har prøvet, vi brugte ca. 1½ time på at komme igennem. Vi havde egentlig et generelt problem, vi løb tør for heroes. Vi havde et setup, hvor de monstre (4 sæt) vi skulle bekæmpe, som regel havde den egenskab at man mistede en Hero, næsten hver gang vi gik i clinch med dem. Da vi så samtidig i starten fik fjernet vores militia, var der reelt kun vores heores at ofre.

Vi spillede så også med den regel, at det kun var tilladt at købe lvl 1 helte, mens man kun kunne erhverve sig lvl 2 og 3 ved opgradering.

Endte med et stort nederlag til mig.

Næste spil, skulle vi op mod drager af forskellige afskygninger og de er altså sjovere, da de ikke er så kompliceret at slås imod.

Fik en god starthånd og kunne hurtigt få bygget et stærkt deck og dermed få et forspring. Så tog gevaldig revanche fra det første spil.

Thunderstone er en dejligt spil og giver lidt mere interaktion end f.eks. Dominion - synes jeg -, da man skal være opmærksom på hvad modstanderen gør og spiller. Elsker nu også Dominion, men det har så nogle andre fordele.

Med udvidelserne til Thunderstone, så får man også lidt mere end bare i grundspillet.
Slapz
50+ indlæg
50+ indlæg
Posts: 78
Joined: Sun Jan 15, 2012 6:05 pm
Location: Aarhus, Denmark

Re: Hvad har du spillet i dag? Januar 2012

Post by Slapz »

Mikkel Basse wrote:
glorn wrote:jeg havde også problemer med sorceress i starten og det var dem der åbnede mine øjne for et generelt problem: Danskere er for grammatisk bevidste. jeg støder jævnligt på problemer i andre spil og min generelle regel er efterhånden, at man skal læse reglerne mere light og regne med at den dårligst mulige fortolkning er den rigtige.
Det er også muligt han sidder inde med de danske regler. Læser man de engelske og danske side om side, er det ofte som om man spiller to forskellige spil.
Sidder nemlig med de danske regler, og er ikke vildt imponeret over dem :)
For mig virker det bare som om der kan komme en del kaos ud af det, hvor modstanderen flytter rundt på sine brikker, og imens han gør det, skynder man sig at bruge Sorceress'ne ability... Men jeg må hellere forsøge at spille med dem en dag, også se hvordan det egentlig virker i praksis.

En anden ting med Small World er at Dwarfs virker utrolig underpowered, da man ikke får udleveret så mange af dem - Har I gjort jer nogen tanker om dem?
Post Reply