Månedens spiloplevelse - September 2011

Kommentarer, spørgsmål og husregler.
Post Reply
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14584
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 448 times
Been thanked: 630 times
Contact:

Månedens spiloplevelse - September 2011

Post by Frouvne »

Vel inde i oktober er det tid til at kigge tilbage på, hvilken spiloplevelse der blev månedens spiloplevelse i september måned 2011. :)
frouvne, administrator

Image
User avatar
jondifool
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 434
Joined: Tue Apr 08, 2008 1:49 pm
Location: Nørrebro
Been thanked: 1 time

Re: Månedens spiloplevelse - September 2011

Post by jondifool »

Har vi egentligt en årets spiloplevelse tråd , ellers vil jeg foreslå at vi laver en , hvor man kan evaluere og beslutte årets spiloplevelse på basis af de 12 måneders tråde!

Anyway september stod fortsat i "glory to romes" tegn , "at the gates of loyang" virkede fint, men "through the ages"som 2 personers spil må helt klart tage prisen!
Image
User avatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3642
Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Location: København Nørrebro
Contact:

Re: Månedens spiloplevelse - September 2011

Post by Mik »

21 spil ialt:

6x Dominion + udvidelser inkl. den nye Walled Village
3x San Juan + udvidelse
3x Thunderstone + udvidelser
2x Rune Age

7 Wonders + Leaders
Atlantic Star
Cadwallon: City of Thieves
Cutthroat Caverns
Livingstone
Pergamon


samt Steam, som næsten altid vil være månedens spil for mig, da ikke får det spillet nær nok!
Image
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14584
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 448 times
Been thanked: 630 times
Contact:

Re: Månedens spiloplevelse - September 2011

Post by Frouvne »

jondifool wrote:Har vi egentligt en årets spiloplevelse tråd , ellers vil jeg foreslå at vi laver en , hvor man kan evaluere og beslutte årets spiloplevelse på basis af de 12 måneders tråde! [...]
Det var da en udmærket idé. Hvis du har lyst, skal du være meget velkommen til at starte en sådan tråd op og man kunne vel passende starte en op for sidste år, der linker til de tolv indlæg med månedens spil for 2010.
frouvne, administrator

Image
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14584
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 448 times
Been thanked: 630 times
Contact:

Re: Månedens spiloplevelse - September 2011

Post by Frouvne »

September måned blev der spillet alt, alt for lidt. Det mest interessante møde har nok været med Evolution: The Origin of Species og det på trods af, at de første par spil ikke entydigt har været velfungerede. Spillets tema er dog helt i top for mig og da mekanikker og tema i store træk er vævet godt sammen, er der potentiale til noget stort. Som sagt har de første par spil dog afsløret nogle potentielle problemer, men da jeg til dels tror, de kan imødekommes ved en mere fornuftig spillestil og der dels eksisterer nogle varianter, hvor man løbende scorer point i stedet for kun afslutningsvis, ser jeg gode muligheder for at oplevelsen kan bedres betragteligt. Og jeg har såmænd været fint underholdt ved de første spil på trods af problemerne.

Flix Mix (4)
Quarriors! (3)
Evolution: The Origin of Species (2)
King of Tokyo (2)
PitchCar med PitchCar Extension (2)
Bakugan Battle Brawlers (1)
Barons (1)
GiftTRAP (1)
Hanabi (1)
Pandemic med Pandemic: On the Brink (1)
Samurai (1)
Summy (1)
frouvne, administrator

Image
User avatar
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3950
Joined: Fri Sep 01, 2006 11:51 am
Location: Roskilde
Has thanked: 130 times
Been thanked: 124 times

Re: Månedens spiloplevelse - September 2011

Post by Andrea »

Det eneste 'nye' spil, som jeg fik prøvet i september, var Twister - som viste sig at være et meget simpelt spil, der alligevel fik samtlige deltagere til at grine højlydt. Det levede fint op til forventningerne.

Og ellers var der blandt andet glædeligt gensyn med 7 Wonders, som stadig er et fantastisk spil, og BANG! - The Bullet, som jeg håber, jeg snart får spillet igen, for jeg opdagede en regel, vi nok har misforstået førhen.
User avatar
Robert
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1579
Joined: Mon Apr 14, 2008 11:18 am
Location: Slangerup
Been thanked: 2 times

Re: Månedens spiloplevelse - September 2011

Post by Robert »

Commands & Colors 4
Forbidden Island 2
Troyes 2
7 Wonders med Leaders 1
Memoir '44 1
Railways of the World: The Card Game 1
The Settlers of Catan 1

Command & Colors er sådan set det spil der har overrasket mest. Der er mere taktik i det end man skulle tro.
Sidst spillet:Image
Min profil på BGG
Post Reply