Månedens spiloplevelse - Juni 2011

Kommentarer, spørgsmål og husregler.
Post Reply
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14614
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 457 times
Been thanked: 651 times
Contact:

Månedens spiloplevelse - Juni 2011

Post by Frouvne »

Så er det endnu en gang blevet tid til at spørge ind til, hvad der blev månedens spiloplevelse og denne gang for juni måned 2011.

Jeg fik spillet følgende:

YINSH (4)
Archaeology: The Card Game (3)
The Battle for Hill 218 (3)
Chess (2)
CrackeD ICE (2)
Drip (2)
Fealty (2)
Star Trek: Expeditions (2)
TZAAR (2)
Volcano (2)
Yggdrasil (2)
Ascending Empires (1)
Backseat Drawing (1)
Black Stories: English Edition (1)
Burgen Land (1)
Dixit (1)
First Train to Nuremberg (1)
God's Playground (1)
Innovation (1)
Legions of Darkness (1)
Letters from Whitechapel (1)
Mansions of Madness (1)
Mystery Express (1)
Risk Express (1)
Small World Underground (1)
Tsuro (1)
Zendo (1)

Jeg syntes særligt det er værd at fremhæve:

Archaeology: The Card Game
- der helt sikkert vil komme på bordet mange gange. Det er en fin lille filler og et spil, der vil blive spillet med mange forskellige mennesker med større eller mindre interesse for brætspil.

Fealty
- der har potentiale til at være et af de dybe mellemklasses spil, der takket være kombinationen af at være lettilgængeligt, have kort spilletid men stor dybde og at være let transporterbart, kan komme til at blive et af de centrale spil i min samling.

Star Trek: Expeditions
- der er et seriøst bud på et solidt Knizia-spil med et tema, der er til at få øje på. Første spil var ikke nogen stor succes, men da der til det næste spil blev skruet lidt op for sværhedsgraden viste det sig at have større potentiale end først frygtet.

Ascending Empires
- spil hvor der skal knipses til træskiver tiltrækker sig altid min opmærksomhed. Da der her også er lidt mere strategi end i de fleste andre spil i genren, er der lagt op til nogle sjove spillesessioner.

Alt i alt tegner Fealty til at kunne blive månedens nyfundne perle og baseret på dette samt det faktum, at det er det spil, jeg har mest lyst til snart at få på bordet igen, er det det spil, der for mig leverede månedens spiloplevelse.
frouvne, administrator

Image
User avatar
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3956
Joined: Fri Sep 01, 2006 11:51 am
Location: Roskilde
Has thanked: 138 times
Been thanked: 130 times

Re: Månedens spiloplevelse - Juni 2011

Post by Andrea »

Bedste (nye) spiloplevelse i sidste måned var helt klart Merchants & Marauders - det spiller jeg gerne igen! Image
Oseali
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 510
Joined: Sun Feb 08, 2009 10:23 pm
Location: Hobro

Re: Månedens spiloplevelse - Juni 2011

Post by Oseali »

Game Qty
Ticket to Ride: Nordic Countries 4
The Settlers of Catan 2
High Frontier 1
Merchants & Marauders 1
Twilight Imperium (third edition) 2

Sakset fra BBG, det er totalt spillet i en hel måned efter jeg er flyttet til Hobro, har haft alt for travlt med flytning osv. Men er ret vild med M&M, eneste grund til at det ikke bliver High Frontier er at jeg syntes at ekspansion skulle have fulgt med fra starten!
Image
User avatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3642
Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Location: København Nørrebro
Contact:

Re: Månedens spiloplevelse - Juni 2011

Post by Mik »

6x 7 Wonders med Leaders og Stevie Wonder
4x Avanti - et usædvanligt racerløb
4x Dominion med Cornucopia osv.
2x Inca Empire
2x Pergamon

Ascending Empires - fingerfærdighed med civ. opbygning
Burgen von Burgund
K2 - bjergbestigerspillet
Olympus - endnu et af mange civ opbygningspil
Rallyman - interessant variant over racerløb, dog med visse problemer
Slate - det seneste spil fra M. Wallace
Struggle for Catan - sødt lille kortspil for 4 spillere.

Bedste nye oplevelse må siges at være Ascending Empires på trods af den negative "tæv den svage"-oplevelse jeg havde.
Image
User avatar
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3743
Joined: Mon May 01, 2006 9:11 am
Location: Frederiksberg
Has thanked: 20 times
Been thanked: 83 times

Re: Månedens spiloplevelse - Juni 2011

Post by Jens_Hoppe »

Hmm, jeg tror Letters from Whitechapel var månedens oplevelse for mig. Klassisk find-den-spiller-der-rykker-hemmeligt-rundt, men med nogle twists der gør det virkeligt interessant. Der er aldrig et roligt øjeblik i spillet, og som Jack kan man på ingen tid gå fra at politiet ikke ved noget som helst om ens position, til at de stort set kan rekonstruere hele ens rute - og når man når dertil, begynder man virkelig at få sved på panden! :)

Ellers var krigsspillet Fighting Formations en positiv oplevelse. Innovation: Echoes of the Past gav også et godt første indtryk. Og to spil High Frontier blev det selvfølgelig også til.
What are you, like 80?
Senest købt: Prey Another Day, MLEM: Space Agency
User avatar
Robert
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1579
Joined: Mon Apr 14, 2008 11:18 am
Location: Slangerup
Been thanked: 2 times

Re: Månedens spiloplevelse - Juni 2011

Post by Robert »

Jeg får stadig ikke spillet så meget som jeg ville, med det blev dog til:

Code: Select all

Innovation 	5 
No Thanks! 	3 
Avanti 	2 
Age of Industry 	1 
Die Burgen von Burgund 	1 
Defiant Russia: Operation Barbarossa, 1941 	1 
Dominion 	1 
God's Playground 	1
i løbet af juni.
Det eneste på listen der springer i øjnene nu er Avanti, som var forfriskende, anderledes og havde malede metalbiler :D
Sidst spillet:Image
Min profil på BGG
User avatar
akwlinka
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 838
Joined: Tue Apr 22, 2008 9:29 am
Favoritspil: Agricola, Age of Steam, Agricola, Railroad Tycoon, Agricola, Race for the Galaxy, Agricola, Bohnröchen(Bohnanza), Agricola, Le Havre og Dominion
Location: 3600 Frederikssund

Re: Månedens spiloplevelse - Juni 2011

Post by akwlinka »

Sakset fra BBG

Alien Frontiers 1
Carcassonne: The Castle 1
Dominion: Cornucopia 1
Geizen 1
It Happens.. 1
Troyes 1

Ikke mange spil, men det skal dog lige nævnes at jeg ikke logger de guldbrik spil jeg spiller. (lidt hemmeligt skal der være, og en pæn del af spillene er ikke registreret på BGG. Det er efterhånden blevet så besværligt at det har jeg opgivet)

Flere nye terningspil fandt vej til bordet, og her bliver det Troyes der vinder slaget om det der skal fremhæves. Troyes er det spil jeg helst ser på bordet igen, SNART.
Image
Post Reply