Månedens spiloplevelse - November 2010

Kommentarer, spørgsmål og husregler.
Post Reply
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14621
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 460 times
Been thanked: 654 times
Contact:

Månedens spiloplevelse - November 2010

Post by Frouvne »

Hvad var månedens spiloplevelse for dit vedkommende i november måned? :)
frouvne, administrator

Image
User avatar
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3957
Joined: Fri Sep 01, 2006 11:51 am
Location: Roskilde
Has thanked: 139 times
Been thanked: 133 times

Re: Månedens spiloplevelse - November 2010

Post by Andrea »

Hm... vi fik spillet Battlestar Galactica inkl. udvidelse, og jeg må sige, at det klart overgik Pandemic-udvidelsen, som ikke imponerede mig synderligt. Jeg synes stadig, at Pandemics tema er fantastisk, men at selve spillet er for simpelt.
User avatar
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3743
Joined: Mon May 01, 2006 9:11 am
Location: Frederiksberg
Has thanked: 20 times
Been thanked: 83 times

Re: Månedens spiloplevelse - November 2010

Post by Jens_Hoppe »

For mit vedkommende dominerede Navegador, Innovation og First Train to Nürnberg i november måned. Af de tre må Navegador få prisen.

Blandt spil jeg først stiftede bekendtskab med i november vinder 7 Wonders: Det gav et positivt nok første indtryk til at jeg selv efterfølgende har bestilt det. Også Mr. Jack Pocket var rigtig godt.
What are you, like 80?
Senest købt: Prey Another Day, MLEM: Space Agency
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9179
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Månedens spiloplevelse - November 2010

Post by Stony »

Grand Cru. Det smagte i hvert fald af mere.
Sidst spillet:
Image
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14621
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 460 times
Been thanked: 654 times
Contact:

Re: Månedens spiloplevelse - November 2010

Post by Frouvne »

November blev for mit vedkommende en måned, hvor der ikke var én spiloplevelse, der i særlig grad markerede sig. Innovation var nok også det spil, jeg havde de største fornøjelser med men der var også flere spil, som jeg stødt på for første gang og som jeg tror, der er stort potentiale i. Troyes var absolut interessant. Et par detaljer trak dog ned i mit førstehåndsindtryk bl.a. det faktum, at hver spiller trækker et kort med betingelser, der udløser sejrspoint ved spillets afslutning. London var et friskt pust. Desværre syntes dem jeg spillede det med ikke om spillet og det ødelagde til dels førstehåndsindtrykket. Det skal prøves af i andre sammenhænge og så skal det nok få lov at folde sig lidt mere ud. 51st State er potentielt nok det mest interessant spil, jeg fik prøvet i denne måned. Reglerne er dog så elendige og så er der nok et eller andet i det spil, der ikke er helt intuitivt for mig, hvilket har givet mig en spiloplevelse lidt i retning af den jeg tidligere har haft, når jeg spillede Race for the Galaxy; der foregår noget rigtig interessant, men jeg mangler kontrol - sikkert grundet manglende indsigt. Endelig var det sjovt igen at prøve gymnaietidens Meyer. Alt i alt må Innovation nok igen betegnes som månedens spiloplevelse - men flere spil lurer i kulissen og kan folde sig ud i den kommende tid.
frouvne, administrator

Image
User avatar
akwlinka
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 838
Joined: Tue Apr 22, 2008 9:29 am
Favoritspil: Agricola, Age of Steam, Agricola, Railroad Tycoon, Agricola, Race for the Galaxy, Agricola, Bohnröchen(Bohnanza), Agricola, Le Havre og Dominion
Location: 3600 Frederikssund

Re: Månedens spiloplevelse - November 2010

Post by akwlinka »

Jeg fik afprøvet to Essen spil som virkede for mig. Merkator og Grand Cru. Begge spil hvor det er godt at have det store overblik.
Image
User avatar
Robert
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1579
Joined: Mon Apr 14, 2008 11:18 am
Location: Slangerup
Been thanked: 2 times

Re: Månedens spiloplevelse - November 2010

Post by Robert »

Jeg fik ikke spillet vildt meget ftf i november, men Troyes var et opsigtsvækkende møde. Jeg havde ikke spillet den type "terningspil" før. Spillet fungerer rigtig godt og temaet er gennemført (omend en smule svært tilgængeligt pga sproget og de mange symboler).

Online er Saint Petersburg helt klart det mest interessante møde. Et rigtigt "tænke så det knager" spil. "Hvis jeg køber det kort nu har jeg ikke råd til XX i næste omgang. På den anden side får jeg 2 VP, og formentlig tæller de med 5 gange. Men jeg kan jo også tage det på hånden og spille det senere. Men så er der ikke plads til flere kort på hånden. Hmmm..............". Det er en smule tørt, men gør det det gør rigtig godt.
Sidst spillet:Image
Min profil på BGG
User avatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3642
Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Location: København Nørrebro
Contact:

Re: Månedens spiloplevelse - November 2010

Post by Mik »

18x Dominion Prosperity blev det mest spillede spil, og det som jeg helst ser komme på bordet.

Af de mange nye spil som jeg kun har prøvet en enkelt gang bliver Navegador vinderen, som det eneste jeg forventer at blive taget på bordet jævnligt (når jeg engang er kommet igennem min spilpukkel.
Image
Post Reply