Månedens spiloplevelse - Oktober 2010

Kommentarer, spørgsmål og husregler.
Post Reply
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14621
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 460 times
Been thanked: 654 times
Contact:

Månedens spiloplevelse - Oktober 2010

Post by Frouvne »

Hvad blev månedens spiloplevelse i oktober 2010 for dit vedkommende? :)
frouvne, administrator

Image
User avatar
glorn
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 330
Joined: Sat Sep 18, 2010 1:32 am
Favoritspil: Glenn Drovers: The Age of Discovery er nok mit favoritspil.

men genre jeg holder meget af går lige fra Action placements til dungeon crawls. Fælles for de spil jeg holder af er nok at jeg nyder en hvis længde på spillene. Alt denne fokus på at man skal være hurtigt overstået for at komme igang med et nyt er bull-shit i mine øjne. Det tager noget tid at få noget stemning ind i et spil og når stemningen er der, begynder spillet at fortælle sin historie.
Location: donaugade 2, 4tv. 2300 kbh s

Re: Månedens spiloplevelse - Oktober 2010

Post by glorn »

helt klart Space Alert til viking con.

ja det hjalp at mit hold vandt gule T-shirts, men jeg syntes også det er et superfedt spil. et reelt simulations-spil.

det er helt klart et spil som jeg vil foretrække at spille under conner og lignende, men det er mest på grund at det niveau af adrenalin man kommer op på. det er også sjovt at se at reelt team-samarbejde er et must! ikke bare en der diktere hvad andre skal gøre. (et problem som nogle coop-spil kan løbe lidt ind i)

jeg har set der kommer en udvidelse der primært tilføjer et "xp"-element. det kunne jeg godt tænke mig at se hvordan kommer til at virke. især fordi spillet tager under 1 time, så det er i høj grad muligt at tage flere i træk.
David.
User avatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3642
Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Location: København Nørrebro
Contact:

Re: Månedens spiloplevelse - Oktober 2010

Post by Mik »

glorn wrote:helt klart Space Alert til viking con.

jeg har set der kommer en udvidelse der primært tilføjer et "xp"-element.
Udkom faktisk lige efter Viking-Con.
Og nej, jeg købte den ikke.
Image
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9179
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Månedens spiloplevelse - Oktober 2010

Post by Stony »

For mit vedkommende må det nok gå til Navegador, som var en positiv overraskelse fra årets messe.
Sidst spillet:
Image
User avatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3642
Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Location: København Nørrebro
Contact:

Re: Månedens spiloplevelse - Oktober 2010

Post by Mik »

Tja, det var en lidt sløv måned med kun 48 spillede spil - 16 forskellige.

Mine favoritspil er nok dem jeg allerede kendte:
7 Wonders
Tikal II
Hey Waiter
Dominion Prosperity
RoboRally


så da jeg har svært ved at vælge imellem dem vil jeg istedet pege på Die Säulen der Erde - Das Kartenspiel som var langt bedre end jeg havde turde håbe på. Javist, det er godt nok kun et stikspil, men temaet er til stede, og det er ikke helt nemt at samle de nødvendige resourcer til at bygge kathedralen.
Kan man lide stikspil og temaet, er det en fin variant!
Image
User avatar
Brichs
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1126
Joined: Mon Jun 16, 2008 1:47 pm

Re: Månedens spiloplevelse - Oktober 2010

Post by Brichs »

glorn wrote:Helt klart Space Alert til viking con.

ja det hjalp at mit hold vandt gule T-shirts, men jeg syntes også det er et superfedt spil. et reelt simulations-spil.

det er helt klart et spil som jeg vil foretrække at spille under conner og lignende, men det er mest på grund at det niveau af adrenalin man kommer op på. det er også sjovt at se at reelt team-samarbejde er et must! ikke bare en der diktere hvad andre skal gøre. (et problem som nogle coop-spil kan løbe lidt ind i)
Jeg er selv i syv sind...der er tre oplevelser i Oktober, der kæmper om pladsen.

Den ene er - som David nævner her - Space Alert, hvor vi var på samme hold. Helt fantastisk oplevelse at "vinde over spillet" - selvom jeg aldrig ville anskaffe mig spillet selv var det fantasitisk.

Den anden ligger i mine spil Invasion from Outer Space, der retter op på de ting Last Night on Earth (min tidligere yndlingsspil) ikke gør så fantastisk. Det er helt klart en forbedring på alle kanter.

Den sidste er første "offline" forsøg på et spil Vikings på - godt gættet - Viking Con. Havde spillet det nogle gange online (på www.yucata.de) og synes det var godt, men da jeg spillede det analogt var der pludselig noget der sagde "klik". Helt igennem hyggeligt spil.
Image
http://peter.brichs.net - brætspilsblog
User avatar
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3743
Joined: Mon May 01, 2006 9:11 am
Location: Frederiksberg
Has thanked: 20 times
Been thanked: 83 times

Re: Månedens spiloplevelse - Oktober 2010

Post by Jens_Hoppe »

Stony wrote:For mit vedkommende må det nok gå til Navegador, som var en positiv overraskelse fra årets messe.
Jeg mener det samme som Steen. :)
What are you, like 80?
Senest købt: Prey Another Day, MLEM: Space Agency
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14621
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 460 times
Been thanked: 654 times
Contact:

Re: Månedens spiloplevelse - Oktober 2010

Post by Frouvne »

47 spillede spil blev det til fordelt på 24 forskellige titler. 3 skiller sig ud: American Rails var suverænt det mest interessante lidt tungere spil, jeg fik spillet i løbet af måneden. Det håber jeg, at få lejlighed til at dyrke en smule og i hvert tilfælde delte jeg begejstringen med dem, jeg havde spiloplevelsen med, så der skulle være håb for, at den forhåbning kan gå i opfyldelse. Mr. Jack Pocket viste sig at være et nyt interessant udspil i serien af Mr. Jack-spil, hvor der er gået nye veje og man har formået at skabe et lille spil, der absolut er værd at få fingrene i. Månedens spiloplevelse for mit vedkommende vil jeg dog tilskrive Innovation, som jeg fik spillet 9 spil af. Jeg har introduceret det for seks forskellige mennesker og kun to har umiddelbart været begejstrede. Spillet er interessant, fængende, frustrerende og rigtig sjovt. Så det skal bare spilles noget mere! :D
frouvne, administrator

Image
User avatar
akwlinka
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 838
Joined: Tue Apr 22, 2008 9:29 am
Favoritspil: Agricola, Age of Steam, Agricola, Railroad Tycoon, Agricola, Race for the Galaxy, Agricola, Bohnröchen(Bohnanza), Agricola, Le Havre og Dominion
Location: 3600 Frederikssund

Re: Månedens spiloplevelse - Oktober 2010

Post by akwlinka »

Min bedste spiloplevelser er nok - Grand Cru og Dominion:Prospherety.

Selvom Black Friday nu også kommer derop ad.
Image
User avatar
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3957
Joined: Fri Sep 01, 2006 11:51 am
Location: Roskilde
Has thanked: 139 times
Been thanked: 133 times

Re: Månedens spiloplevelse - Oktober 2010

Post by Andrea »

Det er lidt svært at vælge, for der har været en del gode spiloplevelser i denne måned, men af nye spil må jeg fremhæve Ascension, som jeg håber, jeg snart håber, at jeg får spillet igen. Desuden var der et dejligt gensyn med Battlestar Galactica + Pegasus for nylig, som også får mig til at mene, at det må jeg altså snart få spillet igen-igen!
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5126
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 504 times
Been thanked: 555 times

Re: Månedens spiloplevelse - Oktober 2010

Post by Gunness »

Jeg har kun fået prøvet Navegador en enkelt gang, men det smagte så afgjort efter mere :)


Last bumped by Frouvne on Mon Nov 22, 2010 1:57 pm.
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: Oak, Botany, 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal
Post Reply