Månedens spiloplevelse - Juni 2010

Kommentarer, spørgsmål og husregler.
Post Reply
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 448 times
Been thanked: 628 times
Contact:

Månedens spiloplevelse - Juni 2010

Post by Frouvne »

Med juni måned vel overstået er det tid til at evaluere hvilket spil, der kvalificerer sig som Månedens spiloplevelse. :)
frouvne, administrator

Image
User avatar
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3743
Joined: Mon May 01, 2006 9:11 am
Location: Frederiksberg
Has thanked: 19 times
Been thanked: 83 times

Re: Månedens spiloplevelse - Juni 2010

Post by Jens_Hoppe »

For mit vedkommende må det være Glen More. Simpelt og hurtigt, med masser af muligheder for at følge helt forskellige strategier. Og så er Skotlands-temaet lige mig! :)
What are you, like 80?
Senest købt: Prey Another Day, MLEM: Space Agency
User avatar
Brichs
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1126
Joined: Mon Jun 16, 2008 1:47 pm

Re: Månedens spiloplevelse - Juni 2010

Post by Brichs »

Sommeren er over os, hvilket giver et ynkeligt antal spildage i weekender og lignende. Derfor har jeg ikke fået spillet så meget, som jeg godt kunne ønske mig.

20 loggede spil er det blevet til.

Clue: The Card Game 2
Conhex 2
Connect Four 2
Forbidden Island 2
Last Night on Earth: The Zombie Game 2
(den ene gang med udvidelsen Last Night On Earth: Growing Hunger )
Unpublished Prototype 2
Bohnanza 1
Caylus 1
Citadels 1
Finca 1 (m udvidelsen Finca: El Razul)
Stormfulde Højder 1
Thurn and Taxis 1

Jeg tror at månedens spiloplevelse faktisk blev gensynet med Thurn & Taxis. Min forlovede og jeg købte det januar 2009 i Tyskland, og har kun formået at få spillet det 2 gange, hvilket er en kæmpe fejl. Efter selv at have fundet på det Yucata, tvang jeg det igennem sidste gang vi havde brætspilsvenner på besøg, hvor vi alle blev enige om at det skal spilles langt mere end det hidtil er blevet.

Har udover det begyndt at logge online spil med også - startede 30/6 - og det er derfor der er blevet spillet 4 på stribe :-P
Image
http://peter.brichs.net - brætspilsblog
User avatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3642
Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Location: København Nørrebro
Contact:

Re: Månedens spiloplevelse - Juni 2010

Post by Mik »

Det må også være Glen More for mig, selvom det efterhånden er blevet en gammel traver.
Image
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Re: Månedens spiloplevelse - Juni 2010

Post by Helle »

Glen more for mig også - selvom det ikke er en gammel traver her.
Det var hurtige ture, der var flere veje til points, og man skulle bygge op (imodsætning til at slå på de andre).

Månedens not spil for mig var til gengæld Street Soccer. Uha, det var ikke rigtigt værd at gense, bortset fra, at Allan blev glad for at skulle spille det.
User avatar
Brichs
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1126
Joined: Mon Jun 16, 2008 1:47 pm

Re: Månedens spiloplevelse - Juni 2010

Post by Brichs »

det lyder som om man burde prøve Glen More...
Image
http://peter.brichs.net - brætspilsblog
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: Månedens spiloplevelse - Juni 2010

Post by Larsine »

Ja det har været en ret sløv måned, men det har måske noget at gøre med at to af mine fast spilleaftner blev aflyst, så det blev kun til 22 spil i denne måned.

Men der var to store højdepunkter.

Det ene var Dominion: Alchemy, som jeg er blevet rigtig glad for. Ganske vidst blive spillet som regel lidt længere, men jeg synes at der er nogle rigtig sjove kort med.

Det andet var Fresco, som min kone bliver ved med at sige vi skal købe, så måske bliver det indkøbt til sommer ferie, som desværre stadig er 2 uger væk.

Lars
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 448 times
Been thanked: 628 times
Contact:

Re: Månedens spiloplevelse - Juni 2010

Post by Frouvne »

Denne måned har budt på følgende spil:

Forbidden Island - 4
Age of Industry - 3
Glen More - 2
Maria - 2
The Battle for Hill 218 - 1
Claustrophobia - 1
Dixit - 1
Fresco - 1
Imagination - 1
micropul - 1
Monstermaler - 1
Samarkand: Routes to Riches - 1
StreetSoccer - 1
Successors (3rd Edition) - 1

Claustrophobia og Samarkand: Routes to Riches fik jeg kun prøvet en enkelt gang og selvom der var tale om nogle rigtig gode introduktioner, der lover godt for fremtiden, var der ikke nogen af dem, der hev benene væk under mig. De kommende spil vil afsløre om det bliver et par store spil hos os. Age of Industry syntes jeg var en interessant videreudvikling af Brass. Jeg kan ikke sige, at jeg syntes, at det er bedre, men det er strømlinet så meget, at sandsynligheden for at Age of Industry kommer på bordet er langt større end Brass. Glen More lover godt - jeg tror dog, at det er et spil, der vil blive spillet en del i en periode og som så vil forsvinde - men også det kan kun fremtiden vise, om det er det, der sker. For mig blev månedens spiloplevelse Maria, som vi fik spillet 2 gange. Det var et meget interessant spil, som det kunne være interessant at vende tilbage til nogle gange.
frouvne, administrator

Image
User avatar
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3950
Joined: Fri Sep 01, 2006 11:51 am
Location: Roskilde
Has thanked: 130 times
Been thanked: 124 times

Re: Månedens spiloplevelse - Juni 2010

Post by Andrea »

Med et par travle uger i starten af måneden og dernæst et par uger med fantastisk vejr, så har det været ret begrænset, hvad jeg har nået at spille. Men jeg blev da introduceret til Piratbridge på en sommerhustur, og det var vældig hyggeligt - især da jeg på andendagen tævede svigerfamilien i det! :D

Jeg har indset, at jeg må arbejde på at få sneget nogle brætspil med ud på græsplænen, når vi slapper af der, men så skal vi nok holde os væk fra FFG-spillene de næste par måneder...
Post Reply