Dominion - tolkning af kort og regler

Kommentarer, spørgsmål og husregler.
User avatar
qute
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1018
Joined: Tue Sep 19, 2006 9:40 am
Location: Taastrup
Contact:

Re: Dominion - tolkning af kort og regler

Post by qute »

Brichs wrote:Spørgsmål:

Er det meningen at Curse cards skal ligge fremme hele tiden (også når der ikke er kort, der går at man kan få curses), og at man så kan købe dem, for at få spillet afsluttet hurtigt, hvis man kan se at man er ved at vinde stort?
Ja. Curses er altid tilgængelige.
Du skal dog føre med en del hvis det ligefrem kan betale sig at frivilligt købe 10 curses.
Image
User avatar
Brichs
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1126
Joined: Mon Jun 16, 2008 1:47 pm

Re: Dominion - tolkning af kort og regler

Post by Brichs »

Jeg har haft spil, hvor jeg har vundet 51 mod 18....(okay, kun en enkelt grotesk heldig gang...) og ikke bare mod n00bs ;-)

Mine spillekammerater fjerner bare curses, så snart heksen ikke er i spil, og de er nogle regelryttere af rang... så det var egentlig mest derfor ;-)
Image
http://peter.brichs.net - brætspilsblog
User avatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3642
Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Location: København Nørrebro
Contact:

Re: Dominion - tolkning af kort og regler

Post by Mik »

Curses var ikke oprindeligt en del af de faste kort. Men man besluttede sig for at forenkle reglerne så meget som muligt, og det var lettere at fortælle nye spillere at bunken altid er til rådighed, end at skulle minde dem om at den potentielt kan være til rådighed når folk kan blive givet dårlige kort.
Image
User avatar
Carsten
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 139
Joined: Sun Nov 30, 2008 4:32 pm
Favoritspil: Puerto Rico, Hannibal: Rome vs. Carthage, Colosseum, Android, Perikles, Caylus, Struggle of Empires, Power Grid, Shadows over Camelot
Location: Sorø

Re: Dominion - tolkning af kort og regler

Post by Carsten »

Jeg tillader mig at kåre denne tråd til ugens "ordkløvertråd" :lol:
Senest spillet:

Image
Kiversen
Posts: 1
Joined: Thu Jan 02, 2014 12:28 am

Re: Dominion - tolkning af kort og regler

Post by Kiversen »

Kan jeg få en forklaring på kortet conspirator?
Man får +2 i mønter, men hvad er forklaringen under hvis der er spillet 3 action kort?
DraX
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 184
Joined: Fri Feb 22, 2013 10:46 pm
Favoritspil: Seasons
Dominant Species
Descent
Mage Knight
Bang!
Location: Thorsager

Re: Dominion - tolkning af kort og regler

Post by DraX »

Kiversen wrote:Kan jeg få en forklaring på kortet conspirator?
Man får +2 i mønter, men hvad er forklaringen under hvis der er spillet 3 action kort?
Du får +2 mønter som du selv skriver. Derudover, hvis du har spillet 3 eller flere action kort (gold og victory points kort er IKKE aktion kort), så må du trække 1 kort fra dit deck. Conspirator er inkluderet i disse 3 kort. Dvs, hvis du har kastet 2 aktion kort, og conspirator er dit 3 aktion kort, så må du trække 1 kort fra bunken.
Gav det en bedre mening?
User avatar
BlueSwan
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1005
Joined: Fri Feb 01, 2013 8:12 am
Favoritspil: Android: Netrunner, Dominion, Mage Knight Board Game, Nations, Skak, Twilight Struggle, det meste af Stefan Feld og de fleste halvtunge Eurogames med fokus på ressource management og optimering.
Location: Helsinge
Contact:

Re: Dominion - tolkning af kort og regler

Post by BlueSwan »

DraX wrote:
Kiversen wrote:Kan jeg få en forklaring på kortet conspirator?
Man får +2 i mønter, men hvad er forklaringen under hvis der er spillet 3 action kort?
Du får +2 mønter som du selv skriver. Derudover, hvis du har spillet 3 eller flere action kort (gold og victory points kort er IKKE aktion kort), så må du trække 1 kort fra dit deck. Conspirator er inkluderet i disse 3 kort. Dvs, hvis du har kastet 2 aktion kort, og conspirator er dit 3 aktion kort, så må du trække 1 kort fra bunken.
Gav det en bedre mening?
...og mere end bare det, du får også en ekstra action, hvilket muliggør en "conspirator"-chain hvor du spiller en hules masse conspirators i samme tur. Men det kræver selvfølgelig at:

1) Du har de første +actions, der tillader dig overhovedet at spille en conpirator efter mindst to andre actions.

2) Du har et godt tunet deck uden en masse fyld. Glem conspirator-chains, hvis ikke du kan trashe kort eller der i det mindste er gode kort at spille med +actions.

3) Pointen med den slags chains, der tager tid at sætte op, er at nå op på at købe flere provinces i samme tur. Derfor har du også brug for et kort der giver +buys.
Sidst spillet:
Image
Min musik: http://www.soundcloud.com/blueswan
User avatar
glorn
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 330
Joined: Sat Sep 18, 2010 1:32 am
Favoritspil: Glenn Drovers: The Age of Discovery er nok mit favoritspil.

men genre jeg holder meget af går lige fra Action placements til dungeon crawls. Fælles for de spil jeg holder af er nok at jeg nyder en hvis længde på spillene. Alt denne fokus på at man skal være hurtigt overstået for at komme igang med et nyt er bull-shit i mine øjne. Det tager noget tid at få noget stemning ind i et spil og når stemningen er der, begynder spillet at fortælle sin historie.
Location: donaugade 2, 4tv. 2300 kbh s

Re: Dominion - tolkning af kort og regler

Post by glorn »

Der kan være en ide i at lave selvmål i fodbold. måske ikke for kampen, men hvis man ønsker at lave en statement.

Selvmål
David.
Post Reply