Månedens spiloplevelse - December 2009

Kommentarer, spørgsmål og husregler.
Post Reply
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14614
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 457 times
Been thanked: 651 times
Contact:

Månedens spiloplevelse - December 2009

Post by Frouvne »

Så gør vi langsomt klar til at evaluere årets sidste måneds spilbegivenheder. Selv håber jeg, at få spillet endnu et par spil inden året er omme, men hvis man allerede nu ved, at aftenen kommer til at dreje sig om noget andet end gode brætspil, skal man være velkommen til at gøre måneden op allerede nu! Under alle omstændigheder håber jeg, at alle må få en god aften! :D
frouvne, administrator

Image
User avatar
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3956
Joined: Fri Sep 01, 2006 11:51 am
Location: Roskilde
Has thanked: 138 times
Been thanked: 130 times

Re: Månedens spiloplevelse - December 2009

Post by Andrea »

Det har været så som så med at prøve nye spil i denne måned - til gengæld er der flere spil, der er prøvet for anden gang, og det er jo næææsten det samme ;)

Vi prøvede at spille Stronghold efter at have fået et par drilske regler på plads, og det viste sig at være bedre ved anden gennemspilning. Desuden fik vi endelig, endelig, endelig spillet Doom og Agricola igen (nej, ikke på samme tid, selvom jeg har tænkt på, at det kunne være en interessant kombo ;)).
User avatar
jondifool
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 434
Joined: Tue Apr 08, 2008 1:49 pm
Location: Nørrebro
Been thanked: 1 time

Re: Månedens spiloplevelse - December 2009

Post by jondifool »

Andrea wrote:Desuden fik vi endelig, endelig, endelig spillet Doom og Agricola igen (nej, ikke på samme tid, selvom jeg har tænkt på, at det kunne være en interessant kombo ;)).
Ok det vil jeg gerne opleve! Mit første bud bragte det hen i nærheden af det gamle computerspil redneck rampage!
Image
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14614
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 457 times
Been thanked: 651 times
Contact:

Re: Månedens spiloplevelse - December 2009

Post by Frouvne »

I december er jeg registreret for at spille:

2 de Mayo (5)
At the Gates of Loyang (4)
Bakugan Battle Brawlers (2)
Pandemic (1)
Race for the Galaxy (1)
Steam Barons (1)
Stronghold (1)
War of the Ring (1)

Selvom det ikke blev til så mange spil i denne oplevelse blev det dog til nogle udmærkede spiloplevelser. For mig var den helt store positive overraskelse: At the Gates of Loyang. Jeg skal gerne indrømme, at mine forventninger ikke var højre efter den modtagelse spillet har fået. Og selvom jeg godt kan se nogle svagheder i designet må jeg sige, at jeg har været overordentlig godt underhold de gange jeg har prøvet At the Gates of Loyang. Endvidere kan jeg ikke erindre noget spil, jeg har haft lyst til at spille solo. Det har jeg allerede gjort med At the Gates of Loyang og det tror jeg også, jeg kommer til i fremtiden.
frouvne, administrator

Image
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: Månedens spiloplevelse - December 2009

Post by Larsine »

Den bedste spiloplevelse i december måned var mine to gaver fra mine Secret Santas på bgg og rpgg.

Fra min bgg Santa fik jeg Small World, som er blevet spillet flittigt, 11 af mine 21 spil i december, og som jeg forventer vil blive spillet flittigt fremover.

Fra min ex-rpgg Santa fik jeg to Shadowrun-terninger, noget jeg har været på jagt efter i adskillige år. Ikke fordi jeg forventer de skal bruges, men for at gøre samlingen af Shadowrun relaterede genstande mere komplet.

Lars
User avatar
Foppwin
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 677
Joined: Sun Aug 09, 2009 2:59 pm
Favoritspil: Pandemic, Throu the ages, Agricola, Dominion, Twillight struggle og mange flere
Location: Ølstykke
Contact:

Re: Månedens spiloplevelse - December 2009

Post by Foppwin »

Min datter på 5 år fik "Rat-A-tat-cat" af nissen og det var et stort hit. ifølge min far er det en variant af kortspillet 31 - men det kender jeg ikke noget til.

At se sin datter have fornemmelse for hvilke kort hun har, og hvornår hun skal slutte spillet, er et hit. Godt spil hvis man forsøger at gøre en brætspiller (selv om det er et kortspil) ud af sine børn. spillet koster inkl. fragt fra USA 100 (ingen moms, told eller post danmark afgift) da selve spillet koster under 70 kr.
Danny

Image
User avatar
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3743
Joined: Mon May 01, 2006 9:11 am
Location: Frederiksberg
Has thanked: 20 times
Been thanked: 83 times

Re: Månedens spiloplevelse - December 2009

Post by Jens_Hoppe »

Suk, spilmæssigt var december så fuldstændigt intetsigende at jeg ikke kan nævne en eneste spiloplevelse der skiller sig ud. Jo, det blev til gensyn med Blue Moon, Egizia og Stone Age, og de var alle OK. Derudover var det mere en "anti-oplevelsesmåned", idet både Dominion: Seaside og Phalanx' Emira blev prøvet, og begge oplevelser var aldeles rædselsfulde. I Seaside's tilfælde var det dog Pirate Ship-kortet, snarere end spillet selv, der var det ødelæggende element...
What are you, like 80?
Senest købt: Prey Another Day, MLEM: Space Agency
Post Reply