Månedens spiloplevelse - Juli 2009

Kommentarer, spørgsmål og husregler.
Post Reply
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14621
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 460 times
Been thanked: 654 times
Contact:

Månedens spiloplevelse - Juli 2009

Post by Frouvne »

Hvad blev månedens spiloplevelse i juli for dig? :)
frouvne, administrator

Image
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14621
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 460 times
Been thanked: 654 times
Contact:

Re: Månedens spiloplevelse - Juli 2009

Post by Frouvne »

Juli var en udmærket spilmåned for mig, hvor der blev spillet såvel en del nye spil som genfundet nogle gamle klassikere. Rent faktisk overskyggede gamle klassikere de nye spil, der blev prøvet og det var en rigtig rar oplevelse, da det for mig i alt for ringe grad lykkes at få genspillet spil. Race for the Galaxy blev via to nye udvidelser genoplivet og det vil utvivlsomt komme meget på bordet på trods af at det stadig kan vække frustrationer hos mig. Dominion fik også fornyet liv med udvidelsen Dominion: Intrige og finder derfor igen vej til bordet. Også Lord of the Rings fik nyt liv hos os, da det lykkedes os at få taget hul på udvidelsen Lord of the Rings - Friends & Foes og det gjorde jo kun et godt spil endnu bedre! :)

Det er endvidere værd at nævne, at Imperial og Fabrik der Träume igen fik spilletid. Imperial imponerede mig igen og spiloplevelsen denne gang var endnu bedre end tidligere spiloplevelser på trods af at min (manglende) strategi kørte mig fuldkommen af sporet i pointopløbet. Også Fabrik der Träume formår at glæde mig igen og igen; så tørt og alligevel så tematisk!

Wikinger har potentiale til at blive et af de lidt lettere spil, der med jævne mellemrum vil blive hevet frem - men det kan også blive et spil, der glider fuldkommen ud i glemslen.

Og endelig blev juli den måned hvor jeg for første gang fik spillet Roads & Boats. Spillet har absolut potentiale og det er langt fra så skræmmende, som man kunne have frygtet.

Månedens spiloplevelse blev for mit vedkommende nok Lord of the Rings i kombination med udvidelsen Lord of the Rings - Friends & Foes. Et spil der på mange måder ikke gør meget væsen af sig og ved første øjekast godt kunne virke en smule små-kedeligt, men som når det kommer til stykket har meget at byde på.
frouvne, administrator

Image
User avatar
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3957
Joined: Fri Sep 01, 2006 11:51 am
Location: Roskilde
Has thanked: 139 times
Been thanked: 133 times

Re: Månedens spiloplevelse - Juli 2009

Post by Andrea »

Juli var nostalgiens måned. Vi fik stort set kun spillet 'gamle' spil, men der var gensynsglæde, og det kom der mange gode oplevelser ud af.

Vi fik dog prøvet Dominion: Intrigue, og det er både en god og relevant udvidelse. Jeg synes, at udviklerne har formået at lave en udvidelse, der bidrager med noget nyt og spændende og ikke bare supplere med nye kort, der kan næsten det samme, men har nogle andre illustrationer. Et par af kortene synes jeg ikke helt koster det, de er værd (eller sagt på en anden måde - de er lidt for stærke), men overordnet set er det en spændende udvidelse, og vi havde stor fornøjelse af at spille den.
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: Månedens spiloplevelse - Juli 2009

Post by Larsine »

Juli var sommerferiemåneden, og traditionen tro betød det masser af spil. Dog ikke så man forskellige spil. Ikke mindre end 53 spil på 16 dage. Til gengæld blev der så kun spillet et spil mere i resten af juli måned :-(

Det var i stor stil de gamle klassikere der blev spillet, og flest af dem var kortspil, da det er nemmest at bringe dem med på ferie.

Men det blev dog til et nyt bekendtskab, nemlig City af Wolfgang Kramer og Andreas Spottog. På trods af at det er 21 år gammelt, var det stadig et spil som jeg kunne finde på at spille igen.

Lars
Post Reply