Månedens spiloplevelse - Juni 2009

Kommentarer, spørgsmål og husregler.
Post Reply
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14621
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 460 times
Been thanked: 654 times
Contact:

Månedens spiloplevelse - Juni 2009

Post by Frouvne »

Hvilken spiloplevelse var månedens bedste i juni 2009? :)
frouvne, administrator

Image
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5126
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 504 times
Been thanked: 555 times

Re: Månedens spiloplevelse - Juni 2009

Post by Gunness »

For mit vedkommende var det endeligt at få prøvet Tribune. Men Steam var bestemt også en positiv oplevelse - strømlinet gameplay og et bræt, der var til at overskue.
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: Oak, Botany, 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal
User avatar
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3743
Joined: Mon May 01, 2006 9:11 am
Location: Frederiksberg
Has thanked: 20 times
Been thanked: 83 times

Re: Månedens spiloplevelse - Juni 2009

Post by Jens_Hoppe »

Tre af de nye spil jeg fik prøvet i juni gjorde sig positivt bemærket:

Indonesia virkede som et drønsolidt, tungt og hårdt økonomispil - lige noget for en 18xx nørd som mig.

Automobile var også et fint økonomispil. Lidt for abstrakt og "spreadsheet-agtigt" til at jeg tror det bliver en personlig favorit, men det mekaniske fungerede fint, og jeg var godt underholdt.

Dominion: Intrigue nåede også lige på falderebet at komme med på listen over spillede spil, og det virkede også som en ganske glimrende udvidelse. Artworket er blevet kritiseret for den noget tegneserieagtige og primitive stil, men det gjorde ikke mig noget.
What are you, like 80?
Senest købt: Prey Another Day, MLEM: Space Agency
User avatar
qute
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1018
Joined: Tue Sep 19, 2006 9:40 am
Location: Taastrup
Contact:

Re: Månedens spiloplevelse - Juni 2009

Post by qute »

Nemt :D
Dominion: Intrigue

Men jeg har heller ikke spillet ret meget.
Image
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14621
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 460 times
Been thanked: 654 times
Contact:

Re: Månedens spiloplevelse - Juni 2009

Post by Frouvne »

Denne måned bød på en god blanding af gensyn med gamle titler og helt nye spil. Det var bl.a. dejligt at genspille Zèrtz, Mr. Jack, Tribune: Primus Inter Pares og Le Passe-trappe. Spil der i en lang periode har været fuldkommen overset i vores samling. Blandt de nye titler der blev spillet var Automobile og Wikinger. Begge spil der fortjener at komme på bordet igen. Månedens oplevelse... det må nok være igen at få øjnene op for: Tribune: Primus Inter Pares.
frouvne, administrator

Image
User avatar
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3957
Joined: Fri Sep 01, 2006 11:51 am
Location: Roskilde
Has thanked: 139 times
Been thanked: 133 times

Re: Månedens spiloplevelse - Juni 2009

Post by Andrea »

I juni havde vi travlt med alt andet end at spille brætspil, så der nåede vi ikke så frygtelig mange spil. Af nye spil fik vi prøvet Android, og det var en interessant og anderledes oplevelse, men alt for langt til min smag. Lunch Money blev også testet, og det er et ok lille fillerspil, som dog er temmelig random. Skal spilles med et glimt i øjet og folk, der ikke tager det alt for seriøst ;)

Men den bedste spiloplevelse må næsten være, da jeg havde tøserne på besøg, hvor vi spillede en masse af de 'gamle' spil, vi har stående - deriblandt Fury of Dracula, som var et meget kært gensyn. Nostalgi er nu meget rart ind imellem, og især når der er vampyrer! Image
Henrik Madsen
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 104
Joined: Tue Jan 13, 2009 10:00 am
Location: Mårslet

Re: Månedens spiloplevelse - Juni 2009

Post by Henrik Madsen »

6 personer der kaster sig ind over bordet for at for at flytte deres modelfly i Wings of War var bestemt underholdende. Desuden overraskede Caylus Magna Carta positivt med et stramt og intens gameplay.
Image
Post Reply