Månedens spiloplevelse - Maj 2009

Kommentarer, spørgsmål og husregler.
Post Reply
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14584
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 448 times
Been thanked: 630 times
Contact:

Månedens spiloplevelse - Maj 2009

Post by Frouvne »

Så er det tid til at gøre status: Hvilket spil leverede månedens spiloplevelse i maj 2009? :)
frouvne, administrator

Image
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14584
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 448 times
Been thanked: 630 times
Contact:

Re: Månedens spiloplevelse - Maj 2009

Post by Frouvne »

Viktory II var et rigtig underholdende spil at prøve - spillet er nok ikke særlig holdbart, men i det rette selskab, der måske ikke er voldsomt spilvante vil det absolut være værd at kaste sig over.

Viktory II kan dog langt fra stå mål med StarCraft: The Board Game, der langt om længe kom på bordet. Jeg var imponeret over så fint spillet forløb taget i betragtning at ingen af os havde prøvet det før. Og spiltiden var absolut acceptabel ikke mindst set i lyset af at den med flere spil vil kunne barberes væsentligt ned.

Princes of the Renaissance har jeg meget længe set frem til at finde en lejlighed til at få genspillet. Det lykkedes og det var nok kvalitativt månedens største spiloplevelse.

Alligevel vil jeg vælge at fremhæve Cutthroat Caverns som månedes oplevelse - det skyldes i vid udstrækning den -for mig meget overraskende- positive modtagelse spillet fik af de kvindelige deltagere. Et yderst underholdende spil!
frouvne, administrator

Image
User avatar
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3743
Joined: Mon May 01, 2006 9:11 am
Location: Frederiksberg
Has thanked: 19 times
Been thanked: 83 times

Re: Månedens spiloplevelse - Maj 2009

Post by Jens_Hoppe »

Maj måned var spilmæssigt ikke noget særligt for mig, men et spil skiller sig dog ud fra resten: Jeg havde et kærligt gensyn med Advanced Squad Leader, denne gang i form af ASL Starter Kit #1. Det er virkelig ASL når det er simplest, så selv om det var over 10 år siden jeg sidst havde spillet ASL, hang så godt som alle grundreglerne fast stadigvæk.

Jeg har efterfølgende haft et nostalgisk kig i de rigtige ASL regler igen, men de efterlod mig dog ikke i tvivl om hvad det var, der i sin tid fik mig til at opgive ASL til fordel for, tja, alle andre brætspil! Men en gylden middelvej mellem det meget simple ASL Starter Kit #1 og det fulde spil må kunne findes - og kan den det, spiller jeg det gerne.
What are you, like 80?
Senest købt: Prey Another Day, MLEM: Space Agency
User avatar
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3950
Joined: Fri Sep 01, 2006 11:51 am
Location: Roskilde
Has thanked: 130 times
Been thanked: 124 times

Re: Månedens spiloplevelse - Maj 2009

Post by Andrea »

Der har ikke været de store revolutioner og overraskelser på spilområdet i denne måned (hos mig i hvert fald ;)). Korea-udvidelsen til Power Grid var ganske glimrende, og ellers havde vi igen meget fornøjelse af Space Alert og Ghost Stories.
User avatar
Taibi
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 946
Joined: Fri Dec 26, 2008 10:50 pm
Favoritspil: Ark Nova
Location: Ebeltoft
Has thanked: 227 times
Been thanked: 104 times

Re: Månedens spiloplevelse - Maj 2009

Post by Taibi »

Det har været svært at vælge og selv ikke nu er jeg sikker... :D

American Megafauna... Blackbeard... Buffy... The Downfall of Pompeii... Origins igen... :D

... og så glemte jeg helt Roma... :D
Sidst spillet:
Image

Min profil på BGG
Post Reply