Månedens spiloplevelse - April 2009

Kommentarer, spørgsmål og husregler.
Post Reply
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14614
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 457 times
Been thanked: 651 times
Contact:

Månedens spiloplevelse - April 2009

Post by Frouvne »

Så er det endnu en gang regnskabets time: Hvilket spil på månedens spiloplevelse? :)
frouvne, administrator

Image
User avatar
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3956
Joined: Fri Sep 01, 2006 11:51 am
Location: Roskilde
Has thanked: 138 times
Been thanked: 130 times

Re: Månedens spiloplevelse - April 2009

Post by Andrea »

I april spillede jeg en hel del gode spil, så det er lidt svært at pege nogle få ud. Dog vil jeg fremhæve Space Alert, som viste sig at fungere ganske fint. Det er forholdsvist let at få lavet noget galt, når alle skal planlægge deres ture i spillet på samme tid og ikke altid får koordineret godt nok med de andre, men der er også en vis margen for fejl - og så er spillet så kort, at man kan let kan nå et spil mere og vaske skammen af forrige spil af sig. Altså - ikke at det har været nødvendigt, men jeg kan forestille mig situationen... :P

Jeg har også fået spillet Ghost Stories flere gange, og nu er vi ved at få en god fornemmelse af spillet. Det er helt sikkert en udfordring, og man kan selvfølgelig være ret uheldig med rækkefølgen, man trækker spøgelserne i, men det er muligt at vinde.

Topersoners spil har der været flere af i denne måned, og Shanghaien har vist sig at være en fin balance af planlægning, taktik og held - især i forhold til spillængden, som er rimelig kort. Det skal nok komme på bordet flere gange.
User avatar
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3743
Joined: Mon May 01, 2006 9:11 am
Location: Frederiksberg
Has thanked: 20 times
Been thanked: 83 times

Re: Månedens spiloplevelse - April 2009

Post by Jens_Hoppe »

Godt spørgsmål... Af nyheder (for mig) må det være Hermagor, som var en overraskende interessant oplevelse, og et ret solidt eurogame.

Jeg fik også spillet et par spil Chicago Express, og det er altid en fornøjelse.
What are you, like 80?
Senest købt: Prey Another Day, MLEM: Space Agency
User avatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3642
Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Location: København Nørrebro
Contact:

Re: Månedens spiloplevelse - April 2009

Post by Mik »

Rise of Empires (Phalanx/Martin Wallace)
Image
User avatar
Robert
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1579
Joined: Mon Apr 14, 2008 11:18 am
Location: Slangerup
Been thanked: 2 times

Re: Månedens spiloplevelse - April 2009

Post by Robert »

Mik wrote:Rise of Empires (Phalanx/Martin Wallace)
Der var godt nok ikke meget info der, men beskrivelsen er interessant:

Code: Select all

Rise of Empires" is an empire-building big box game in which players develop their nation from Ancient Age to Modern Age. War, economics, science and diplomacy are to be taken into consideration to successfully win this epic game.
Sidst spillet:Image
Min profil på BGG
Marcussen
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 270
Joined: Thu Aug 10, 2006 9:04 am

Re: Månedens spiloplevelse - April 2009

Post by Marcussen »

Mik wrote:Rise of Empires (Phalanx/Martin Wallace)
Kan du sige lidt mere om det? Hvad er godt ved det?

Har du i øvrigt prøvet Phalanx Age of Piracy endnu? Og hvad synes du om det? Vil meget gerne høre evt. detaljer.
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14614
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 457 times
Been thanked: 651 times
Contact:

Re: Månedens spiloplevelse - April 2009

Post by Frouvne »

Måneden bød for mit vedkommende på et længe ventet spil: Age of Conan: The Strategy Board Game. Og så fik jeg endda lejlighed til at genspillet spillet indenfor kort tid, hvilket alt for sjældent sker for mig. Det var i sig selv en oplevelse. Desværre levede spillet ikke op til de forventninger den lange ventetid havde nået at give mig. Small World mødte jeg også for første gang i denne måned og også det fik jeg spillet et par gange. Her er der helt anderledes potentiale for at det vil komme på bordet igen. Begejstringen var dog ikke større end, at jeg godt kan nøjes med også fremover at spille det i den originale Vinci-version, jeg i forvejen har stående på hylden. Endnu en gang kom de bedste oplevelser fra M:tG og da måneden bød på en ferietur sydover, hvor også en af mine M:tG-makkere var medbragt og dermed rig mulighed for at få dyrket spillet, løber dette spil endnu en gang med prisen for mig.
frouvne, administrator

Image
Post Reply