Månedens spiloplevelse - December 2008

Kommentarer, spørgsmål og husregler.
Post Reply
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 448 times
Been thanked: 628 times
Contact:

Månedens spiloplevelse - December 2008

Post by Frouvne »

Så er det tid til at gøre status over december måneds spilleoplevelser! :)
frouvne, administrator

Image
User avatar
Tobias
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 857
Joined: Mon May 01, 2006 7:24 am
Location: Lynge

Re: Månedens spiloplevelse - December 2008

Post by Tobias »

En dejlig lang juleferie blev brugt på, at læse reglerne til Lock n Load: Day of heroes.
Derefter blev det til et enkelt prøvespil, som et enkelt mandsspil (Formålet med købet).
Efter at have set filmen ”Black Hawk Down” var stemningen intens og man kunne næsten mærke frustrationen i de støvede gader mellem usle bygninger.
Delta teamets opgave var, at nå frem til en nedstyrtet Black Hawk, hvor 2 overlevende desperat prøvede, at holde pøblen på afstand.
En massiv offensiv fra militsen tvang Delta teamet til en omvej for, at komme rundt om vejspærringerne. Desværre var der opstået en masse skare af vrede indbyggere, som omringede teamet. Til sidst blev teamet nød til, at åbne ild i selvforsvar, hvilket blev det sidste de gjorde inden masserne kastede sig over teamet.

Et rigtig godt spil, som man næsten får dårlig samvittighed af, at nyde på grund af de tragiske omstændigheder, der kostede 16 soldater og mange hundrede civile livet oktober 93.
Kan næsten ikke vente til det næste spil :D
Image
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 448 times
Been thanked: 628 times
Contact:

Re: Månedens spiloplevelse - December 2008

Post by Frouvne »

I december måned blev der spillet en bred vifte af spil. Af gengangere tegnede Dominion sig for den største andel men også syv spil Red November blev det til, hvilket er et højt antal for mig.

Når jeg ser tilbage på måneden i sin helhed er det dog et spil Duck Dealer, der står ud som det mest lovende for mig. Så må fremtiden vise om forventningerne kan blive indfriet.
frouvne, administrator

Image
User avatar
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3950
Joined: Fri Sep 01, 2006 11:51 am
Location: Roskilde
Has thanked: 130 times
Been thanked: 124 times

Re: Månedens spiloplevelse - December 2008

Post by Andrea »

Af de nye spil, jeg prøvede i december, var det først og fremmest Dominion og Shadow Hunters, der gjorde positivt indtryk. En af vores venner her i byen har tilmed købt førstnævnte, så det får vi nok spillet en del gange det næste års tid, mens Shadow Hunters mest egner sig til de spilgange, hvor vi er fem-seks stykker.
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Re: Månedens spiloplevelse - December 2008

Post by Helle »

Dominion stårhelt klart øverst på listen her .... men også Red November,som især familiens yngste har været begejstret for har været en oplevelse ... fordi det netop har kunnet samle hele familien.
User avatar
Taibi
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 946
Joined: Fri Dec 26, 2008 10:50 pm
Favoritspil: Ark Nova
Location: Ebeltoft
Has thanked: 227 times
Been thanked: 104 times

Re: Månedens spiloplevelse - December 2008

Post by Taibi »

Det må helt klart være Elfenland - ene og alene fordi det fik os til at se hvor fedt det er at hygge med brætspil - også selvom man kun er 2. :D

Dernæst var det selvfølgelig at få udvidet horisonten med Citadels... :)
Sidst spillet:
Image

Min profil på BGG
User avatar
Robert
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1579
Joined: Mon Apr 14, 2008 11:18 am
Location: Slangerup
Been thanked: 2 times

Re: Månedens spiloplevelse - December 2008

Post by Robert »

Nu er det desværre begrænset hvor meget jeg får spillet, men i december tog Le Havre helt klart prisen.
Sidst spillet:Image
Min profil på BGG
Post Reply