Månedens spiloplevelse - Oktober 2008

Kommentarer, spørgsmål og husregler.
Post Reply
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14621
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 460 times
Been thanked: 654 times
Contact:

Månedens spiloplevelse - Oktober 2008

Post by Frouvne »

Så er endnu en måned gået og forhåbentlig har den været fyldt med gode spiloplevelser! :D

Når jeg ser tilbage på oktober måned, kan jeg se, at jeg faktisk har fået spillet et ret varieret udbud af spil: Cutthroat Caverns, Cuba, Set Cubed, Senji, Domaine, Dominion, 6 Nimmt!, Heckmeck am Bratwurmeck, Dreamblade, 10.000, Spingo, Manoeuvre, Ra, Olsen Banden spillet: De 14 Kup, PitchCar, PitchCar Mini, Acquire, Packeis am Pol, Attika, Blue Moon, Schotten-Totten, The Princes of Machu Picchu og Ghost Stories.

Ni af spillene var helt nye bekendtskaber for mig, men mest glædeligt var det nu at se, at nogle gamle kendinge blev genoplivet: PitchCar, Ra, Blue Moon og Attika.

Dominion vil givetvis komme rigtigt meget på bordet, når jeg får et eksemplar ind i huset og jeg vil fortsætte min kamp for at sælge ideen om Dreamblade, da jeg selv syntes fantastisk godt om grundideen i spillet. Også Ra er et spil, der har fremtiden for sig efter at jeg oprindeligt var meget lidt imponeret over spillet, der forekom mig at være en smule kaotisk.

Månedens største spiloplevelse for mig tror jeg alt i alt må siges at være genoplivningen af Attika, der blev spillet fire gange og som er det fine spil, jeg troede det var, de første gange jeg spillede, men hvor jeg ikke havde held til at overbevise mine omgivelser om det. Forhåbentlig har situationen ændret sig nu og så er det et spil, jeg kan se komme på bordet rigtig mange gange fremover.
frouvne, administrator

Image
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: Månedens spiloplevelse - Oktober 2008

Post by Larsine »

Oktober måneds spiloplevelse var uden tvivl Viking-Con. En hel wekeend med spil, spil og mere spil. Selvom jeg (uretfærdigvis) ikke vandt nogen turneringer, så var det en rigtig god oplevelse. Lea som turneringsleder i Set, og Lea som vinder af Turn & Taxis turneringen var to af højdepunkterne. Men også det at kunne være hele familien samlet om spil var rigtig fedt.

Af nye spil blev det kun til 2 spil. Mr. Jack og Blue Moon City. Blue Moon City skuffede en del, primært i temaet. Jeg havde på ingen måde fornemmelse af at opbygge en by, så det blev aldrig det store hit, selvom jeg spilmæssigt klarede mig strålende. Mr. Jack er derimod blevet en af mine favoritter. Det bliver spillet et par gange om ugen her hjemme, og jeg forudser at det fortsætter et godt stykke tid fremover.

Af andre højdepunkter må nævnes at jeg har sat ny rekord i antallet af spillede spil. Ikke mindre end 69 spil blev det til i løbet af oktober måned.

Lars
User avatar
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3957
Joined: Fri Sep 01, 2006 11:51 am
Location: Roskilde
Has thanked: 139 times
Been thanked: 133 times

Re: Månedens spiloplevelse - Oktober 2008

Post by Andrea »

Af nye spil har jeg i denne måned spillet Tomb, Agricola, El Capitán og Tsuro. Sidstnævnte er en af disse abstracts (!), som er en kategori, jeg generelt undgår, og dette spil faldt heller ikke i min smag. Det gjorde Tomb og Agricola til gengæld - Tomb er et udmærket dungeoncrawl-spil - muligvis det inde for denne genre, jeg pt. bedst kan lide. Det er ikke himmelråbende genialt, og med så mange kort og terninger er der selvfølgelig mulighed for, at det ikke altid føles lige afbalanceret, men det er glimrende underholdning, og det tager ikke så lang tid at spille. Agricola behøver jeg ikke at uddybe nærmere - det har fået en del omtale på det sidste ;)

El Capitán var sådan set ok, selvom mit første møde med spillet ikke faldt synderlig godt ud, mens det anden gang var væsentlig mere interessant.
User avatar
akwlinka
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 838
Joined: Tue Apr 22, 2008 9:29 am
Favoritspil: Agricola, Age of Steam, Agricola, Railroad Tycoon, Agricola, Race for the Galaxy, Agricola, Bohnröchen(Bohnanza), Agricola, Le Havre og Dominion
Location: 3600 Frederikssund

Re: Månedens spiloplevelse - Oktober 2008

Post by akwlinka »

52 spil
23 forskellige
15 nye
= en god måned, men det er jo også fordi Viking-con og essen falder i samme måned.

Det bedste spil har indtil nu været Le Havre. Men også Herr der Ziege og Suleika rykker.

Turn off -Carcassonne:New World. Der er bare ikke nok i det

Advarsel - Carcassonne Katapulten burde brændes på bålet, og jeg måtte grine højt da jeg fik forklaret hvordan den virkede. Har ikke spillet det og det kommer aldrig til at indgå i min carcassonne samling.
Image
Post Reply