Månedens spiloplevelse - September 2008

Kommentarer, spørgsmål og husregler.
Post Reply
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 448 times
Been thanked: 628 times
Contact:

Månedens spiloplevelse - September 2008

Post by Frouvne »

Så har der efterhånden været god tid til at filosofere over spørgsmålet: Hvilket spil leverede den støste spiloplevelse i september 2008? :)
frouvne, administrator

Image
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 448 times
Been thanked: 628 times
Contact:

Re: Månedens spiloplevelse - September 2008

Post by Frouvne »

September var en måned, hvor jeg følte, der blev lidt for langt mellem spiloplevelserne. Nogle spil blev det dog til. Det blev en måned med procentuelt forholdsvis mange genspilninger, da der kun var syv spil, jeg prøvede for første gang: Trendy, Dominion, 1830: The Game of Railroads and Robber Barons, Meridian, Ice Flow, Manoeuvre og Trivial Pursuit for børn. Bemærkelsesværdigt var det også, at der var hele tre børnespil på listen over spillede spil: Trivial Pursuit for børn, Karambolage og Looping Louie.

Af gamle kendinge fik jeg spillet: Hansa, Geschenkt!, Age of Steam, Mission: Red Planet, Glory to Rome, Full Métal Planète, Tinners' Trail, Star Wars: Epic Duels og Amun-Re.

1830: The Game of Railroads and Robber Barons er nok det af spillene, der har været efterfulgt af mest eftertanke og et stort ønske om at få det genspillet. Manoeuvre er ligeledes et spil, jeg ser meget frem til at få kigget endnu nærmere på og er endnu uafklaret om hvorvidt det vil blive et kæmpe hit eller om det viser sig at være en tand for abstrakt. Det spil jeg knytter flest forventninger til i forhold til genspilninger i den nærmeste fremtid - så snart jeg har fået mit eget eksemplar - er dog Dominion, jeg derfor også vil sige, leverede månedens spiloplevelse for mit vedkommende.
frouvne, administrator

Image
User avatar
akwlinka
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 838
Joined: Tue Apr 22, 2008 9:29 am
Favoritspil: Agricola, Age of Steam, Agricola, Railroad Tycoon, Agricola, Race for the Galaxy, Agricola, Bohnröchen(Bohnanza), Agricola, Le Havre og Dominion
Location: 3600 Frederikssund

Re: Månedens spiloplevelse - September 2008

Post by akwlinka »

September blev godt nok en svag spilmåned, men på plussiden kan man sige herfra kan det kun gå op.

5 spil Agricola og 5 spil Dominion af ialt 17 spil taler vist sit tydelige sprog.

Af nyheder blev det kun til nefrtiti og Keltis, begge spil der er OK på hver sin måde, men det var ikke spiloplevelser der sagde wow.
Image
User avatar
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3743
Joined: Mon May 01, 2006 9:11 am
Location: Frederiksberg
Has thanked: 19 times
Been thanked: 83 times

Re: Månedens spiloplevelse - September 2008

Post by Jens_Hoppe »

September var en god måned for mig. Og det spil der især har gjort sig bemærket i denne måned er Age of Steam. Jeg spillede det et par gange da det kom frem i sin tid, men det var aldrig et favoritspil. I denne måned er jeg så vendt tilbage til det, og har fået spillet et spil med grundspillet, et spil Irland, samt to af Bezier's karaibiske scenarier (Jamaica og St. Lucia). Det var altsammen sjovt, så mon ikke AoS kommer på bordet igen i fremtiden...? Månedens spiloplevelse var det i hvert fald. ;)
What are you, like 80?
Senest købt: Prey Another Day, MLEM: Space Agency
User avatar
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3950
Joined: Fri Sep 01, 2006 11:51 am
Location: Roskilde
Has thanked: 130 times
Been thanked: 124 times

Re: Månedens spiloplevelse - September 2008

Post by Andrea »

September var især ramt af min 'nu-skal-vi-altså-se-at-få-prøvet-nogle-af-de-uprøvede-spil-som-vi-har-stående'-vendetta.

Her var Meuterer en glædelig overraskelse (fint lille spil), ligesom udvidelserne til Power Grid (power plant deck fra Essen sidste år) og Mr. Jack (nye roller fra Essen sidste år) også var ganske fine. The HellGame blev også testet, og selvom kampsystemet var lidt omstændigt, så var det et ganske interessant spil, som bestemt skal afprøves igen ved lejlighed.

Vi blev også introduceret for en masse nye spil (bl.a. på GG-con i Valby), og her tog Agricola prisen som det mest spændende. Herren i huset har allerede pointeret, at jeg skal se at få det bestilt over nettet... ;)
Post Reply