Månedens spiloplevelse - August 2008

Kommentarer, spørgsmål og husregler.
Post Reply
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14621
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 460 times
Been thanked: 654 times
Contact:

Månedens spiloplevelse - August 2008

Post by Frouvne »

Lad os så høre, hvilket spil der bragte månedens største spiloplevelse! :)

For mit eget vedkommende - og hvorfor ikke starte der? :D - var det Cutthroat Caverns, der med dets høje grad af interaktion i et interessant mix af kooperation og backstabbing leverede en underholdende oplevelse, jeg ser frem til at genskabe så snart jeg får fingrene i mit eget eksemplar!
frouvne, administrator

Image
User avatar
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3743
Joined: Mon May 01, 2006 9:11 am
Location: Frederiksberg
Has thanked: 20 times
Been thanked: 83 times

Re: Månedens spiloplevelse - August 2008

Post by Jens_Hoppe »

Nu var august en usædvanligt tynd måned for mig, rent brætspilsmæssigt, men om noget må Agricola tage prisen: Jeg fik nemlig prøvet det i 3-personers udgaven, og det tror jeg er det perfekte antal for min smag.
What are you, like 80?
Senest købt: Prey Another Day, MLEM: Space Agency
User avatar
akwlinka
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 838
Joined: Tue Apr 22, 2008 9:29 am
Favoritspil: Agricola, Age of Steam, Agricola, Railroad Tycoon, Agricola, Race for the Galaxy, Agricola, Bohnröchen(Bohnanza), Agricola, Le Havre og Dominion
Location: 3600 Frederikssund

Re: Månedens spiloplevelse - August 2008

Post by akwlinka »

En Lousy måned, kun gamle spil, og endda ikke særlig mange, på trods af jeg har været til Rubi-Con

Glory to Rome blev spillet 9 gange, så det tager jeg som et succes kriterie, men på plussiden tror jeg at det bedste jeg har spillet var Phoenicea, selvom vi fandt ud af at det ikke rigtig funker for 2 personer.

Ingen nedtur, men som sagt var alt jo også prøvet før.
Image
netsapiens
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1595
Joined: Thu Feb 22, 2007 10:45 pm
Location: 3660

Re: Månedens spiloplevelse - August 2008

Post by netsapiens »

For en gangs skyld kan jeg melde mig under fanerne for dem der har HAFT en oplevelse :)

Den positive er helt klart Corunea. Jeg fik så gedigne og komplet overdrevne tæv tre gange i det spil, og jeg har da sjældent kunne visualisere mit afbrændte, forslåede lig, i arenaen i samme grad som Corunea tillod det.
Fabelagtig artwork og solide mekanismer som kun let er arret af lidt finurlig opstilling, og rimeligt kompliceret flow i spillet (noget som dog forsvinder omkring 4 spil).
Jeg forventer allerede nu at septembers spiloplevelse bliver Corunea i Adventure udgave, eller Corunea som 2v2 arena battle. Hvem vil være med? :)
Sjov > regler .... HVER gang
Formel for behov for brætspilsindkøb = N + 1, hvor N = antal uåbnede brætspil i samling
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: Månedens spiloplevelse - August 2008

Post by Larsine »

Rubi-Con (ikke det gamle spil fra Giber, men spilkongressen) var helt klart min største spiloplevelse... men hvis vi skal snakke om enkelte spil, så må Dominion komme ind på en klar førsteplads. Jeg havde læst og hørt om det, men først da jeg havde spillet det forstod jeg hvordan det fungerede, og synes at det var helt fantastisk. Et samlekortspil, hvor man ikke skal købe nye booster packs for at kunne følge med sine modstandere.

Men derudover synes jeg også at Merlin's Company til Shadows over Camelot var en rigtig god oplevelse. Det ændrede grundspillet, så der kom friskt blod til (og to forræddere). Jeg får helt klart spillet dette spil for lidt.

Disse to er helt klart på min indkøbsliste.

Men der var også kært et gensyn med Das Motorsportspiel (som jeg også spiller for lidt), samt introduktioner til In the Year of the Dragon, Agricola og Stone Age, allesammen spil som jeg har lyst til at prøve igen.

Lars
User avatar
Tobias
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 857
Joined: Mon May 01, 2006 7:24 am
Location: Lynge

Re: Månedens spiloplevelse - August 2008

Post by Tobias »

Månedens spilleoplevelse ligger på to spil.
Først på måneden fik jeg prøvet Tribune (bedre sent end aldrig), hvilket var en rigtig god spille oplevelse.
Variation, spilletid engagement syntes perfekt og da der samtidigt er minimalt downtime og mere spiller interaktion end ved første øjekast var det helt klart et spil, som måtte på bordet igen.
Mine eneste 2 forbehold overfor spillet er, at det godt kan være svært, at se, hvor langt de andre spillere er fra at afslutte spillet, og at en spiller i teorien kan opnå 4 Winner conditions i en runde og derfor lave en sudden death.
Det er dog to forbehold, som hurtigt kan omgås ved et par husregler.

Anden oplevelse var Dungeons & Dragons Miniature.
Men må nok sige, at meget af begejstringen skyldtes en stor skål nostalgi fra dengang man sled sig igennem natten med terninger, cola og papirer med kaffekop ringe på mens man opbyggede en lettere tilsætningsstof forgiftning. :D
Men som så meget andet Collective spil består meget af det sjove i, at sammensætte et warband og prøve det af (mens man langsomt bliver fattigere i takt med, at samlermanien sætter ind). :(
Image
User avatar
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3957
Joined: Fri Sep 01, 2006 11:51 am
Location: Roskilde
Has thanked: 139 times
Been thanked: 133 times

Re: Månedens spiloplevelse - August 2008

Post by Andrea »

Hm... det er jo svært at vælge... jeg synes, jeg har spillet en del gode og nye spil i august måned, men der er ingen, der udmærker sig særligt i forhold til de andre. Jeg synes dog, at det var dejligt at få prøvet Friends & Foes-udvidelsen til LOTR - den klædte grundspillet rigtig godt :)
Post Reply