Agricola - endelig i engelsk udgave

Kommentarer, spørgsmål og husregler.
User avatar
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3743
Joined: Mon May 01, 2006 9:11 am
Location: Frederiksberg
Has thanked: 20 times
Been thanked: 83 times

Re: Agricola - endelig i engelsk udgave

Post by Jens_Hoppe »

En flink DPD-mand kom med mit engelske eksemplar i morges, så nu har jeg flere Agricola'er end jeg ved hvad jeg skal bruge til. :)

Mit eksemplar var næsten ubeskadiget, med kun en anelse trykken af æsken. Hvad faen tænkte JKLM egentlig på, da de valgte at sende et flere kilo tungt spil i en blød kuvert?? :?
What are you, like 80?
Senest købt: Prey Another Day, MLEM: Space Agency
Rune Petersen
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 624
Joined: Mon Jan 29, 2007 12:52 am

Re: Agricola - endelig i engelsk udgave

Post by Rune Petersen »

Jeg modtog mit eksemplar forleden og fik endeligt pakket det ud i går. Er det bare mig eller er kortene af jammerlig kvalitet? Agricola er det første spil jeg har købt hvor jeg øjeblikkeligt overvejede card protectors da jeg fik åbnet kassen. Jeg har ikke haft meget tid til at læse reglerne, men hvis de kort ser meget brug i løbet af et spil er jeg da betænkelig ved deres holdbarhed.
User avatar
jondifool
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 434
Joined: Tue Apr 08, 2008 1:49 pm
Location: Nørrebro
Been thanked: 1 time

Re: Agricola - endelig i engelsk udgave

Post by jondifool »

Rune Petersen wrote:Jeg modtog mit eksemplar forleden og fik endeligt pakket det ud i går. Er det bare mig eller er kortene af jammerlig kvalitet? Agricola er det første spil jeg har købt hvor jeg øjeblikkeligt overvejede card protectors da jeg fik åbnet kassen. Jeg har ikke haft meget tid til at læse reglerne, men hvis de kort ser meget brug i løbet af et spil er jeg da betænkelig ved deres holdbarhed.
tja du fik mig da til at gå hen og åbne æsken og kigge igen. Det med kortene's kvalitet havde jeg ikke tænkt over. Ok efter at jeg har slidt mit Race for the Galaxy spil næsten op på ingen tid, kunne du jo har en pointe. Men da man jo ikke fidler med med kortene nær så meget i Agricola og kun har 14 hver i et spil(ud af de flere hundred der er) så tror jeg ikke det er et problem.

Når vi nu er ved det ,så var mit indtryk da jeg åbnede kassen at det var da nok et af de mindst elegante spilplader jeg har set!
Men her efter et par spil, drømmer jeg kun ind imellem om en deluxe spilleplade.

Tilgengæld har jeg været i hobby butikken på fredriksborgvej og samle 24 får og 16 grise op i mindste størrelse. Men køerne var altså for store, så virkelig små køer søges. Og klistermærker af korn, grønsager, ler .... osv
Image
User avatar
Aratar
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 348
Joined: Sun Apr 15, 2007 12:51 pm
Location: Århus C

Re: Agricola - endelig i engelsk udgave

Post by Aratar »

Så skulle der efter sigende være et "X-deck" på vej til spillet ud over det Z-deck, der fulgte med, hvis man forudbestilte. Det nye X-deck kommer i næste nummer af spielbox:

30.09.08: Zwei Aufkleber auf dem Bauernbogen, der der spielbox 3/08 beilag, enthüllten es bereits: Sie sind unter uns. Mit dem X-Deck, das dem nächsten Heft beiliegt, kommen die Außerirdischen nun wirklich in das Spiel, das auf den Spieltagen gleich zwei Auszeichnungen entgegen nehmen darf: Agricola. Beim X-Deck handelt es sich nicht einfach nur um Zusatzkarten, sondern um eine Variante, die man nur mit genau diesen Karten spielen kann. Die Weltraum-Erweiterung gibt es nicht zum Download, sondern nur als Kartensatz in der spielbox 5/08.

Abonnenten erhalten die Erweiterung automatisch mit der nächsten Ausgabe, die zu den Spieltagen erscheint. Messebesucher können das Heft auch bei uns am Stand (Halle 11, Stand 11-50) erwerben. Wer nicht nach Essen kommt, bediene sich bitte unseres .Bestellformulars (English readers please use our .Order form). Oder aber Sie holen Versäumtes nach und schließen gleich ein .Abonnement für die spielbox ab.

Dertil kommer en lille postkort-udvidelse, som kan hentes ved Lookout Games' stand, hvis man kommer til Essen. Eller også kan man få folk til at sende sig et postkort dernedefra ;) Link til denne udvidelse: http://www.boardgamegeek.com/game/38641
Image
User avatar
akwlinka
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 838
Joined: Tue Apr 22, 2008 9:29 am
Favoritspil: Agricola, Age of Steam, Agricola, Railroad Tycoon, Agricola, Race for the Galaxy, Agricola, Bohnröchen(Bohnanza), Agricola, Le Havre og Dominion
Location: 3600 Frederikssund

Re: Agricola - endelig i engelsk udgave

Post by akwlinka »

Aratar wrote:Så skulle der efter sigende være et "X-deck" på vej til spillet ud over det Z-deck, der fulgte med, hvis man forudbestilte. Det nye X-deck kommer i næste nummer af spielbox:

30.09.08: Zwei Aufkleber auf dem Bauernbogen, der der spielbox 3/08 beilag, enthüllten es bereits: Sie sind unter uns. Mit dem X-Deck, das dem nächsten Heft beiliegt, kommen die Außerirdischen nun wirklich in das Spiel, das auf den Spieltagen gleich zwei Auszeichnungen entgegen nehmen darf: Agricola. Beim X-Deck handelt es sich nicht einfach nur um Zusatzkarten, sondern um eine Variante, die man nur mit genau diesen Karten spielen kann. Die Weltraum-Erweiterung gibt es nicht zum Download, sondern nur als Kartensatz in der spielbox 5/08.

Abonnenten erhalten die Erweiterung automatisch mit der nächsten Ausgabe, die zu den Spieltagen erscheint. Messebesucher können das Heft auch bei uns am Stand (Halle 11, Stand 11-50) erwerben. Wer nicht nach Essen kommt, bediene sich bitte unseres .Bestellformulars (English readers please use our .Order form). Oder aber Sie holen Versäumtes nach und schließen gleich ein .Abonnement für die spielbox ab.

Dertil kommer en lille postkort-udvidelse, som kan hentes ved Lookout Games' stand, hvis man kommer til Essen. Eller også kan man få folk til at sende sig et postkort dernedefra ;) Link til denne udvidelse: http://www.boardgamegeek.com/game/38641
Så glæder jeg mig endnu mer til spielbox og ESSENNNNNNNNNNN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Image
User avatar
Kitxune
50+ indlæg
50+ indlæg
Posts: 74
Joined: Sun Sep 07, 2008 9:16 pm
Favoritspil: Power Grid, Le Havre, Age of Steam, Agricola, Talizman, Race for the Galaxy, Railroad Tycoon/Rails of Europe, Carcassonne, Arkham Horror, Small World, Ra the dice game, Robo Rally.
Location: Hundested

Re: Agricola - hvor mange dyr osv. er der i æsken?

Post by Kitxune »

Halløj...

Ja, jeg ved ikke lige om det er her mit indlæg skal ind - ellers må jeg jo flytte det.

Jeg prøvede Agricola for første gang i weekenden og er helt solgt. Det spil må jeg bare eje. Og nu er det sådan at jeg har fået min mor med på idéen med at lave alle dyr og grøntsager i fimo eller Cernit. Så da jeg ikke ejer spillet endnu håber jeg på at en af jer gider hjælpe. Jeg har brug for disse oplysninger:

Hvor mange får er der i æsken?
Hvor mange grise er der i æsken?
Hvor mange kalve er der i æsken?

Hvor mange gulerødder er der i æsken?
Hvor meget korn er der i æsken?

Hvis der er nogen dyr, som jeg ikke har fået med vil jeg meget gerne vide det.
Image

Medlem af http://www.consim.dk
Also Plays: Tabletop and Guild Wars 2
User avatar
Black Sea
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 439
Joined: Thu May 04, 2006 8:32 pm
Favoritspil: Ave Caesar
Bohnanza + Erweiterung
Location: 2400 NV

Re: Agricola - hvor mange dyr osv. er der i æsken?

Post by Black Sea »

Kitxune wrote:Halløj...

Ja, jeg ved ikke lige om det er her mit indlæg skal ind - ellers må jeg jo flytte det.

Jeg prøvede Agricola for første gang i weekenden og er helt solgt. Det spil må jeg bare eje. Og nu er det sådan at jeg har fået min mor med på idéen med at lave alle dyr og grøntsager i fimo eller Cernit. Så da jeg ikke ejer spillet endnu håber jeg på at en af jer gider hjælpe. Jeg har brug for disse oplysninger:

Hvor mange får er der i æsken?
Hvor mange grise er der i æsken?
Hvor mange kalve er der i æsken?

Hvor mange gulerødder er der i æsken?
Hvor meget korn er der i æsken?

Hvis der er nogen dyr, som jeg ikke har fået med vil jeg meget gerne vide det.
Hej og tak for spillet!

Reglerne er tilgængelige online og ligger her - på side 1 er der en liste over indholdet.
VC nr. 5243
Don't think of it as a flame---it's more like an argument that does 3d6 fire damage
If Pacman had affected us as kids we'd be running around in dark rooms, munching pills and listening to repetitive music
User avatar
Kitxune
50+ indlæg
50+ indlæg
Posts: 74
Joined: Sun Sep 07, 2008 9:16 pm
Favoritspil: Power Grid, Le Havre, Age of Steam, Agricola, Talizman, Race for the Galaxy, Railroad Tycoon/Rails of Europe, Carcassonne, Arkham Horror, Small World, Ra the dice game, Robo Rally.
Location: Hundested

Re: Agricola - endelig i engelsk udgave

Post by Kitxune »

Selvtak.... - det var rigtig hyggeligt at spille.

Og tak for hjælpen, så nu ved jeg hvad min ferie i uge 42 og 43 skal gå med. :D
Image

Medlem af http://www.consim.dk
Also Plays: Tabletop and Guild Wars 2
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Re: Agricola - hvor mange dyr osv. er der i æsken?

Post by Helle »

Kitxune wrote:Halløj...

Ja, jeg ved ikke lige om det er her mit indlæg skal ind - ellers må jeg jo flytte det.

Jeg prøvede Agricola for første gang i weekenden og er helt solgt. Det spil må jeg bare eje. Og nu er det sådan at jeg har fået min mor med på idéen med at lave alle dyr og grøntsager i fimo eller Cernit. Så da jeg ikke ejer spillet endnu håber jeg på at en af jer gider hjælpe. Jeg har brug for disse oplysninger:

Hvor mange får er der i æsken?
Hvor mange grise er der i æsken?
Hvor mange kalve er der i æsken?

Hvor mange gulerødder er der i æsken?
Hvor meget korn er der i æsken?

Hvis der er nogen dyr, som jeg ikke har fået med vil jeg meget gerne vide det.
Interessant projekt - det er vel ikke sådan, at du kunne lægge billeder op af det færdige resultat?
User avatar
Kitxune
50+ indlæg
50+ indlæg
Posts: 74
Joined: Sun Sep 07, 2008 9:16 pm
Favoritspil: Power Grid, Le Havre, Age of Steam, Agricola, Talizman, Race for the Galaxy, Railroad Tycoon/Rails of Europe, Carcassonne, Arkham Horror, Small World, Ra the dice game, Robo Rally.
Location: Hundested

Re: Agricola - endelig i engelsk udgave

Post by Kitxune »

Det kan vi da godt finde ud af.... - jeg ligger billeder på nettet lige så snart vi har fået lavet nogle af de første små søde dyr og grøntsager.
Image

Medlem af http://www.consim.dk
Also Plays: Tabletop and Guild Wars 2
User avatar
Kitxune
50+ indlæg
50+ indlæg
Posts: 74
Joined: Sun Sep 07, 2008 9:16 pm
Favoritspil: Power Grid, Le Havre, Age of Steam, Agricola, Talizman, Race for the Galaxy, Railroad Tycoon/Rails of Europe, Carcassonne, Arkham Horror, Small World, Ra the dice game, Robo Rally.
Location: Hundested

Re: Agricola - endelig i engelsk udgave

Post by Kitxune »

Jeg må desværre skuffe - jeg har regnet lidt på det. Det bliver efter min mening for dyrt at lave tilbehøret til Agricola i Cernit eller Fimo. Måske man kan lave det i trylledej eller lignende. Men jeg opgiver ikke - det skal nok lykkes at finde en god billig løsning. :D
Image

Medlem af http://www.consim.dk
Also Plays: Tabletop and Guild Wars 2
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9176
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Agricola - endelig i engelsk udgave

Post by Stony »

For de ani- og vegi-meeple hungrende Agricola spillere, kan man bestille begge dele hjem. Det er desværre fra USA, men det kan jo være de bliver tilgængelige indenfor EU på et tidspunkt. Ellers kan man bestille online:

Image
Image

Ressource-sættet er vist endnu kun i pre-order.

http://mayday-games.com/452.html
Sidst spillet:
Image
Post Reply