Hvad har du spillet i dag? April 2008

Kommentarer, spørgsmål og husregler.
Post Reply
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 448 times
Been thanked: 628 times
Contact:

Hvad har du spillet i dag? April 2008

Post by Frouvne »

Håber, at april 2008 må blive en god måned! 8)
frouvne, administrator

Image
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 448 times
Been thanked: 628 times
Contact:

Post by Frouvne »

I løbet af dagen i går fik vi spillet fire spil Zark City. Alle disse spil var med tre spillere og selvom jeg led forsmædelige nederlag i dem alle må jeg erkende, at det ser ud som om spillet fungerer fint med dette spillerantal.
frouvne, administrator

Image
User avatar
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3743
Joined: Mon May 01, 2006 9:11 am
Location: Frederiksberg
Has thanked: 19 times
Been thanked: 83 times

Post by Jens_Hoppe »

Tine og jeg fik spillet et spil Agricola mere i går, og igen var det en succes. Jeg eksperimenterede lidt denne gang med en "vegetarstrategi" (gulerodsmarker!), og selvom det en overgang så ud som om jeg var i gang med at distancere Tine, endte hun alligevel med at demonstrere dyrefarmens overlegenhed, idet spillet endte med en lille 26-24 sejr til hende. Vi spillede stadig familieversionen, og den tror jeg ikke vi bliver trætte af lige foreløbig.

Spændende var det, og som sagt er Tine glad for spillet. Glem alt om Lost Cities - for os er Agricola noget nær det perfekte wife game.
What are you, like 80?
Senest købt: Prey Another Day, MLEM: Space Agency
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 448 times
Been thanked: 628 times
Contact:

Post by Frouvne »

Jens_Hoppe wrote:[...] Glem alt om Lost Cities - for os er Agricola noget nær det perfekte wife game.

Du giver os alle håb, Jens! :D
frouvne, administrator

Image
Rune Petersen
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 624
Joined: Mon Jan 29, 2007 12:52 am

Post by Rune Petersen »

God damnit jeg glæder mig til den engelske version kommer... Agricola står HØJT på min ønskeseddel!

Fik spillet lidt Cold War: CIA vs. KGB med kæresten. Det gik fint men kunne godt bruge et hjælpekort pga. de lidt unødvendigt snirklede fasenavne. Sjovt lille spil.
User avatar
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3743
Joined: Mon May 01, 2006 9:11 am
Location: Frederiksberg
Has thanked: 19 times
Been thanked: 83 times

Post by Jens_Hoppe »

Frouvne wrote:
Jens_Hoppe wrote:[...] Glem alt om Lost Cities - for os er Agricola noget nær det perfekte wife game.

Du giver os alle håb, Jens! :D
Din kone er jo inkarneret brætspiller allerede! Det er os med ikke-gamers som bedre halvdele, som har brug for "wife games". :)
What are you, like 80?
Senest købt: Prey Another Day, MLEM: Space Agency
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Post by Larsine »

Onsdag var der igen spilleaften, men det var kun Eik der mødte op, så som sædvanligt fortsatte vi vores Memoir'44 spil. Vi var nået til scenarie 9: Operation Lüttich.

Jeg startede som tysker, og regnede med at det ville blive nemt, da tyskerne havde 6 kampvognsenheder (heraf 2 elite) og 7 infanteri (heraf en elite). De allierede havde dog også 2 kampvogne, 9 infanteri og 2 artilleri. Dertil havde de allierede en special regel om at så længe de havde en infanteri på en bestemt bakke, kunne de spille recon-kort som var de Air Power kort. Hedligvis for mig, fik Eik ikke et enste recon kort før jeg havde udryddet hans infanteri på bakken. Det gik såmænd maget godt, men til sidst måtte jeg indse at jeg havde spillet for aggresivt, og hvade fået stillet mig i en position hvor Eik næsten ikke kunne undgå at vinde, og det gjorde han da også (4-3).

Da jeg skulle spille allieret, havde jeg desværre ikke lært lektien, og igen spillede jeg aggresivt. Selvom jeg nåede at spille både et recon-kort og et Air Power kort inden mine mænd på bakken blev udryddet, hjalp det dog ikke meget, og jeg tabte 4-2.

Første gang hvor jeg ikke mindst har vundet en af de to kampe :-(

Eik gad ikke spille mere M'44, og foreslog Spank the Monkey. Det passede mig fint og så fik jeg også taget hul på min udviddelse Monkey Business. Det blev et sjovere og ret anderledes spil med Monkey Business. Det første spil tog under ½ time, og Eik fik smidt aben ned fra 11 etage, medens mit tårn kun var 5 etager højt.

Vi bestemte os for endnu et spil Monkey Business, og det blev noget anderledes. Jeg fik hurtigt et højt tårn, medens jeg blev ved med at få Eiks tårn til at brase sammen, eller jeg stjal delene. Han nåede et par gange at få et tårn bestående af to stykker skrammel, men da spillet sluttede havde han ingenting. Jeg kom desværre til at bygge for højt, og kunne ikke ramme aben, men Eik ødelagde min flagstang, og jeg måtte bygge tårnet op igen, og med en tæppebanker lykkedes det mig at få aben sat på plads. Da vi sluttede havde vi spillet tæt på en hel time. Et langt spil for 2 personer.

Lars
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Post by Helle »

Jens_Hoppe wrote:
Frouvne wrote:
Jens_Hoppe wrote:[...] Glem alt om Lost Cities - for os er Agricola noget nær det perfekte wife game.

Du giver os alle håb, Jens! :D
Din kone er jo inkarneret brætspiller allerede! Det er os med ikke-gamers som bedre halvdele, som har brug for "wife games". :)
Gemalen min mener sikkert, at jeg ikke spiller seriøse og "rigtige" brætspil, så han øjner nu håb for, at jeg gider et ordentligt brætspil :wink:
APK
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 334
Joined: Fri Feb 16, 2007 12:17 am
Location: Kbh Ø
Has thanked: 16 times
Been thanked: 4 times

Post by APK »

Helle wrote: Gemalen min mener sikkert, at jeg ikke spiller seriøse og "rigtige" brætspil, så han øjner nu håb for, at jeg gider et ordentligt brætspil :wink:
Jeg synes da Die Macher er meget tæt på at være et "rigtigt" brætspil.... :-)

APK
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 448 times
Been thanked: 628 times
Contact:

Post by Frouvne »

APK wrote:
Helle wrote: Gemalen min mener sikkert, at jeg ikke spiller seriøse og "rigtige" brætspil, så han øjner nu håb for, at jeg gider et ordentligt brætspil :wink:
Jeg synes da Die Macher er meget tæt på at være et "rigtigt" brætspil.... :-)

APK

Jeg tror ikke, det vil tjene min sag, at jeg kommer med en længere redegørelse for hvilke overvejelser, der lå til grund for mine udtalelser og forbeholder mig derfor retten til at undlade at udtale mig yderligere om dette delikate emne.
frouvne, administrator

Image
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Post by Larsine »

Foreløbig er det blevet til en gang Carcassonne - The Castle, med min ældste datter. Det blev et tæt spil, og jeg nåede ikke at få en eneste gårdsplads, medens Larna fik 2. En med 3 markeder og en med 6 markeder. Til gengæld fik jeg de fleste bonusbrikker, og bl.a. både en dobbelt point for hus, og en scor et ufærdigt hus. Det betød at jeg blot blev ved med at bygge på mit hus. I alt fik jeg et hus på 9 brikker, fordoblet til 18 point og det største hus, som gav 10 point ekstra.

Slutresultatet blev 86 point til Larna og 97 point til mig.

Lars
User avatar
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3950
Joined: Fri Sep 01, 2006 11:51 am
Location: Roskilde
Has thanked: 130 times
Been thanked: 124 times

Re: Hvad har du spillet i dag? April 2008

Post by Andrea »

Vi fik prøvet Druidenwalzer den anden dag på ferien. Et fint to-personers spil, som jeg fandt mere interessant end forventet. Jeg kan ikke helt lure, hvor længe begejstringen vil vare ved, men jeg håber snart at få det bragt på bordet igen :)
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 448 times
Been thanked: 628 times
Contact:

Re: Hvad har du spillet i dag? April 2008

Post by Frouvne »

Et par spil Zark City blev det til ovenpå morgenkaffen. Min fornemmelse er dog, at vi er ved at være færdige med det som to-spillers spil... men til gengæld klar til at spille det med flere!
frouvne, administrator

Image
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 448 times
Been thanked: 628 times
Contact:

Re: Hvad har du spillet i dag? April 2008

Post by Frouvne »

Der er ikke mange ting, vi familiefædre ikke bliver udsat for! Her til morgen ville min søn spille Kaste Gris! Og til lejligheden havde han udviklet sin egen Twister-agtige variant, hvor vi selv skulle være grisene! Det har formentlig været et ømt syn, at se os ligge og rode rundt og score Tryne og Griseryg. Til gengæld har varianten en meget formildende omstændighed: det er meget let at score Dobbelt-Grisehals, der giver 60 point og som dermed fremtvinger et hurtigt slutspil, da man kun spiller til 100 point.
frouvne, administrator

Image
User avatar
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3950
Joined: Fri Sep 01, 2006 11:51 am
Location: Roskilde
Has thanked: 130 times
Been thanked: 124 times

Re: Hvad har du spillet i dag? April 2008

Post by Andrea »

Frouvne wrote:Der er ikke mange ting, vi familiefædre ikke bliver udsat for! Her til morgen ville min søn spille Kaste Gris! Og til lejligheden havde han udviklet sin egen Twister-agtige variant, hvor vi selv skulle være grisene! Det har formentlig været et ømt syn, at se os ligge og rode rundt og score Tryne og Griseryg. Til gengæld har varianten en meget formildende omstændighed: det er meget let at score Dobbelt-Grisehals, der giver 60 point og som dermed fremtvinger et hurtigt slutspil, da man kun spiller til 100 point.
Hvordan kan du fortælle om den spilvariant uden at vedhæfte billeder? :D
Post Reply