Hvad har du spillet i dag? Februar 2007

Kommentarer, spørgsmål og husregler.
User avatar
Tobias
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 857
Joined: Mon May 01, 2006 7:24 am
Location: Lynge

Post by Tobias »

Er ideen med kærestespil ikke at jorde hinanden :?: :!: :?:
User avatar
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3950
Joined: Fri Sep 01, 2006 11:51 am
Location: Roskilde
Has thanked: 130 times
Been thanked: 124 times

Post by Andrea »

Tobias wrote:Er ideen med kærestespil ikke at jorde hinanden :?: :!: :?:
Det kommer vel an på, hvor lang tid man har været sammen? ;)
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9163
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Post by Stony »

Jeg var til den faste månedlige spilleaften med gutterne. For en enkelt gangs skyld var vi næsten fuldtallige, så vi var nødt til at dele os op på to forskellige spil.

Jeg fik selv først introduceret resten for Princes of Florence. Derefter var der en der var nødt til at takke af, og de øvrige kunne sætte sig sammen om et enkelt spil Citadels. Så måtte endnu en takke af, og så kunne der spilles Ave Caesar. Efter det, var vi kun fire stykker tilbage, som så nåede et enkelt spil Hollywood Blockbuster inden klokken bød os at bryde op for denne gang.
User avatar
starkelion
10+ indlæg
10+ indlæg
Posts: 22
Joined: Thu Feb 08, 2007 12:01 am

Post by starkelion »

Hehe BA banen i Formula De er stadig den bane der hos os har rekorden for flest debries på banen. vi var oppe på 26 "hassards". Vi har spillet 4 sæsoner af Formula De, og med en sæson forstås 17 løb. Vi har endda små pokaler som vinderen får efter sæssonen. Både til Drivers og til Constructors.

Det er et virkeligt sjovt spil.
User avatar
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3950
Joined: Fri Sep 01, 2006 11:51 am
Location: Roskilde
Has thanked: 130 times
Been thanked: 124 times

Post by Andrea »

starkelion wrote:Hehe BA banen i Formula De er stadig den bane der hos os har rekorden for flest debries på banen. vi var oppe på 26 "hassards". Vi har spillet 4 sæsoner af Formula De, og med en sæson forstås 17 løb. Vi har endda små pokaler som vinderen får efter sæssonen. Både til Drivers og til Constructors.
Det er et virkeligt sjovt spil.
26? Wow! Jeg går næsten ud fra, at det er løb, hvor alle biler er i brug?

Jeg kan godt lide detaljen med pokalerne - supernørdet! :D

Hvilke andre baner kan du anbefale?
User avatar
starkelion
10+ indlæg
10+ indlæg
Posts: 22
Joined: Thu Feb 08, 2007 12:01 am

Post by starkelion »

Vi har dem alle :D

Vi slutter altid af med Zandvoort 1 og 2 lagt sammen til en mega bane. Det er ret morsomt, da det er svært at beregne til et sådant langt løb.

Af baner der er rigtig fede kan jeg da nævne Spa, Sepang og de amerikanske, da der er lidt ekstra regler til dem.
User avatar
Danny
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 267
Joined: Thu May 04, 2006 12:11 am
Location: Svendborg

Post by Danny »

I går havde vi gang i den store charmeoffensiv i min kære lille forening "Udfordrerne" (den kan man læse om under "Foreninger"). Med 7 medlemmer og 6 gæster blev det helt fornøjeligt. Jeg fik selv spillet Attika, Betrayal at House on the Hill og Carcassonne. Desuden blev der spillet World of Warcraft - The Boardgame og Roborally. Vi var 3 til at spille Attika. Det tog en rum tid, da mine medspillere skulle instrueres, og der var en del spørgsmål undervejs mht. regler. Men det gik ellers fint, bortset fra at en af mine hovedbygninger tidligt blev omringet og unyttiggjort. Vi var 2 der spillede på, at blive først færdige med at bygge, og den 3. spiller gik efter at forbinde 2 shrines, så det var hele tiden spændende. BaHotH var vi 6 til, og der stemningen var fin. Den lille pige med vodoodukkerne tog livet af 4 af os, men det lykkes sidste mand at nakke den lille møgtøs. Carcassonne blev spillet med 5 spillere, og det var lidt af en gaber. Når man spiller 5, så har man sjældent den store indflydelse på spillets gang.
Danny Rasmussen
User avatar
Erik Mejer Hansen
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 182
Joined: Mon May 01, 2006 9:32 pm
Location: Århus N
Contact:

Post by Erik Mejer Hansen »

Over weekenden blev det til hele tre spil Railroad Tycoon. Alle spillene var med to spillere. To af spillene blev spillet med den variant hvor man kun benytter det miderste bræt. Det giver mere interaktion når man kun er to, men tilgengæld forsvinder alle major lines og i ingen af de to spil blev der lavet levering på over 4 links. Det sidste spil blev spillet på hele pladen, og her var der godt gang i de lange leveringer. Men jeg må nok se i øjene at Railroad Tycoon ikke egner sig specielt godt som et to personers spil.
Lørdag skulles det fejres at jeg endelig hvade fået skrevet det første kapitel i mit speciale (Der er jo også masser af tid...det skal jo første afleveres 30. marts.... :shock: ... jeg har vist travlt, hvad laver jeg dog her?) så det blev til god middag og et spil Durch die Wuste og et hurtigt spil Familienbande.
Alt i alt en rigtig god weekend.
www.mejer-hansen.dk
Stadig kun 18,68% færdig med at male ToI, men tilgengæld helt færdig med at "clippe" Combat Commander: Europe. Og Europe Engulfed. Og To the Last man...
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 448 times
Been thanked: 628 times
Contact:

Post by Frouvne »

Erik Mejer Hansen wrote:[...] Lørdag skulles det fejres at jeg endelig hvade fået skrevet det første kapitel i mit speciale (Der er jo også masser af tid...det skal jo første afleveres 30. marts.... :shock: ... jeg har vist travlt, hvad laver jeg dog her?) [...]
Det hedder vist overspringshandlinger!!! Skal jeg banne dig? :lol:

Held og lykke!
frouvne, administrator

Image
User avatar
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3950
Joined: Fri Sep 01, 2006 11:51 am
Location: Roskilde
Has thanked: 130 times
Been thanked: 124 times

Post by Andrea »

Så har vi nået lidt mere på spilfronten. Alhambra kom på bordet igen, og denne gang var vi tre spillere. Jeg bliver mere og mere glad for det spil (der kan du bare se, hvor godt det er at bruge porto-argumentet, Allan ;)).

Vi tog en gang Trias, og det blev den mest underholdende omgang med det spil indtil videre, men nu har vi efterhånden også lært det at kende. Dernæst spillede vi Barcelona-banen til Formula De - eller dvs. vi blev ikke helt færdige ('nogen' opdagede ikke, at der var et 2'er-sving et sted, hvor man havde mulighed for at slå med den store blå terning... :roll: ). Såøh... vi slog over i et par slaw Coloretto.
User avatar
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3950
Joined: Fri Sep 01, 2006 11:51 am
Location: Roskilde
Has thanked: 130 times
Been thanked: 124 times

Post by Andrea »

Hov! Har glemt at notere, at Helle introducerede mig for Cartagena og Clans på BSW den anden dag. Cartagena kan være en brainburner, mens Clans bliver noget kaotisk, når de andre spillere pludselig begynder at rykke brikkerne i andre retninger, end man selv havde planlagt ;)
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Post by Helle »

Andrea wrote:Hov! Har glemt at notere, at Helle introducerede mig for Cartagena og Clans på BSW den anden dag. Cartagena kan være en brainburner, mens Clans bliver noget kaotisk, når de andre spillere pludselig begynder at rykke brikkerne i andre retninger, end man selv havde planlagt ;)
Ja, men sjovt nok, har andre som regel andre planer end man selv har - i hvert fald i brætspil :wink:

Men jeg synes, at begge spil har potentiale i den lettere genre, hvor man på kort tid kan introducere ikke spillere til nogle spil, som faktisk alligevel kræver nogle overvejelser - men det er klart ikke de store strategitunge spil :D
User avatar
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3950
Joined: Fri Sep 01, 2006 11:51 am
Location: Roskilde
Has thanked: 130 times
Been thanked: 124 times

Post by Andrea »

Helle wrote: Ja, men sjovt nok, har andre som regel andre planer end man selv har - i hvert fald i brætspil :wink:
Ja, det er godt nok strengt ;)

Men umiddelbart fik jeg et positivt indtryk af begge spil Image
User avatar
starkelion
10+ indlæg
10+ indlæg
Posts: 22
Joined: Thu Feb 08, 2007 12:01 am

Post by starkelion »

Ja så havde vi spilledag. Vi kunne desværre ikke spille Marvel Heroes, da spillede ikke nåede at komme til weekenden. Men vi fandt da Shear Panic frem. Morsomt lille spil, og brikkerne er jo bare såååå bedårende. Efter det var det tid til at få tæsk i Dungeons and Dragons Boardgame, hvor vi spillede fra hvor vi slap sidst....ca 1 år siden..... Vi fik seriøse tæsk.
Så fik vi endelig prøvet udvidelsen til Runebound. Midnight - hvor jeg var den evil dude og de andre forsøgte at stoppe mig. Det mislykkedes hehehehe, så et spil vandt jeg da idag.
User avatar
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3950
Joined: Fri Sep 01, 2006 11:51 am
Location: Roskilde
Has thanked: 130 times
Been thanked: 124 times

Post by Andrea »

Fik udsat min sygdomsramte kæreste for Heckmeck her til aften. I hans febervildelse kom han med følgende udbrud under spillet:

"Ej, det er jo en virkelig brainburner det her"

"Det her spil er jo total Ameritrash!"

"Det er jo svært at have overblik over ormene - især de store units"



... nej, det er vist ikke lige i aften, vi skal spille Dungeon Twister! :roll:
Post Reply