Hvad har du spillet i dag? Oktober 2020

Kommentarer, spørgsmål og husregler.
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14570
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 441 times
Been thanked: 614 times
Contact:

Re: Hvad har du spillet i dag? Oktober 2020

Post by Frouvne »

Ugens hovedspil har indtil nu været Terraforming Mars med Elysium-kortet. Jeg har det meget ambivalent med det spil. Jeg husker det som om jeg rigtig godt kunne lide det med Prelude-udvidelsen og før vi begyndte at drafte. Siden spillet har fået flere udvidelser og det får lov at trække ud siger det mig ikke det store. Det er ikke fordi jeg syntes det er et dårligt spil - nok det modsatte - men jeg er på ingen måde engageret i det, når jeg spiller det.

Udover det har ugen indtil nu kun budt på mindre spil i form af Push It og så en række spil Crazy Eggz med min datter, hvor hun hygger sig - og så gør jeg det også. Crazy Eggz er faktisk et spil, der er så fjollet, at jeg kan se julefrokost-potentiale i det.
frouvne, administrator

Image
User avatar
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3741
Joined: Mon May 01, 2006 9:11 am
Location: Frederiksberg
Has thanked: 19 times
Been thanked: 79 times

Re: Hvad har du spillet i dag? Oktober 2020

Post by Jens_Hoppe »

Frouvne wrote: Sat Oct 31, 2020 11:10 am Ugens hovedspil har indtil nu været Terraforming Mars med Elysium-kortet. Jeg har det meget ambivalent med det spil. Jeg husker det som om jeg rigtig godt kunne lide det med Prelude-udvidelsen og før vi begyndte at drafte. Siden spillet har fået flere udvidelser og det får lov at trække ud siger det mig ikke det store. Det er ikke fordi jeg syntes det er et dårligt spil - nok det modsatte - men jeg er på ingen måde engageret i det, når jeg spiller det.
Det er ikke nogen hemmelighed, at jeg er vild med TM. Men selv om jeg er fascineret af udvidelserne og deres "mere af alting!" må jeg erkende, at det jeg bedst kan lide ved TM's gameplay, er det der kom i grundspillet.

Spiller f.eks. fire eller fem personer grundspillet med draft og corporate era kortene, er det et vidunderligt interaktivt spil, med kamp om pladsen på kortet. Og spillet på den måde går det også hurtigt - da vi i sin tid spillede grundspillet alene, kunne vi sagtens nå to spil på en almindelig aften, og nogen gange endda tre.

Men sådan er det ikke med alle udvidelserne: Dels tager spillet meget længere tid (nu kan vi lige nå et spil på en aften), og der er meget mere fokus på individuelt tableau- og engine-building, hvilket for mig er den mindst interessante del af spillet.
What are you, like 80?
Senest købt: MLEM: Space Agency, Faraway, Interstellar, Medina, Storm over Jerusalem
Post Reply