I går var jeg på besøg hos en kammerat. Vi startede med
Hanamikoji, et lille 2p area control-spil, der har en pæn rating på BGG, men ikke sagde mig det store. Det samme må desværre siges om aftenens sidste spil, det ret hypede
The Crew, hvor vi prøvede 6 forskellige missioner. Blandingen af samarbejde og stik-tagning (hedder det det?) er da godt set, men hvorfor de overhovedet har prøvet at smide et sci-fi-tema hen over det står mig noget uklart. Måske har jeg bare fået dækket mit behov for små, mere eller mindre deduktive spil a la Hanabi, The Game, The Mind etc. Der er bestemt værre måder at bruge tiden på, men nyhedens interesse forsvinder hurtigt. Men det var til gengæld rart at kunne slette det fra sin ønskeseddel
Heldigvis blev jeg imellem de to andre spil introduceret til
Concordia, som jeg i lang tid har haft på min "want to play"-liste. Visuelt er det funktionelt uden at være prangende, og temaet er jævnt søvndyssende, men spilmekanisk fungerer det fantastisk godt - og hvor var det dog forfriskende med et spil, hvor reglerne er så korte og præcise.
Bestilt: Yedo, Project L, 7th Citadel, In Too Deep, Dead Reckoning, Kemet B&S, Excavation Earth, Rocketmen, Arkeis, Aeon Trespass, Sleeping Gods
Seneste: Black Sonata, Etherfields, Decrypto, Fort, Cartographers, Pax Pamir, Viscounts W.K.