Hvad har du spillet i dag? Juli 2020

Kommentarer, spørgsmål og husregler.
User avatar
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3950
Joined: Fri Sep 01, 2006 11:51 am
Location: Roskilde
Has thanked: 130 times
Been thanked: 124 times

Re: Hvad har du spillet i dag? Juli 2020

Post by Andrea »

Gunness wrote: Sat Aug 01, 2020 5:48 pm Torsdag var vi på besøg hos Andrea og Jens, hvor menuen stod på U-Boot. Det var en sjov oplevelse. Vi kørte to gange træningsmission uden det helt store held med at få sænket nogle skibe, men der var travlt alligevel. Navigatøren rodede febrilsk med sekstant og målestok, maskinmesteren reparerede det tyske kvalitetsmaskineri non-stop, styrmanden skød løs efter skibe og bragte dårligt nyt videre - og som kaptajn lastede jeg torpedoer, mens jeg rundhåndet delte ud af Rittersport og kvalitetsmusik for at holde moralen oppe.

Appen fylder en del, men den virker alligevel ret gennemarbejdet. I forhold til Captain Sonar, hvor der er stress på fra start til slut, kommer belastningen i U-Boot mere i bølger (høhø), og det er fint, at man har mulighed for at trække vejret, for der skal virkelig koordineres.
Det var megahyggeligt! Men jeg tror, at Jens var lidt træt af regelhæftet, for han fandt bagefter ud af, at de torpedoer, vi prøvede at affyre i første scenarie (og som missede) slet ikke havde mulighed for at ramme, for vi var for langt fra.

Udover blev jeg ugen før introduceret for Matador Junior, da jeg var i sommerhus med resten af familien. Og nej, den udgave er ikke bedre end originalen, og så taler vi ikke mere om det. Til gengæld blev jeg også introduceret for UNO Flip!, hvilket var en ok videreudvikling af det originale UNO - dog med den forskel, at der også er værdier/symboler på den anden side af kortene, som kommer i brug flere gange i løbet af et spil. Er det bedre end det originale? Egentlig ikke men sjovt med variation.

Pt. har vi revet loftet i stuen ned, så jeg forudser, at vi ikke får spillet mere i denne uge, som er sidste uge i vores sommerferie.
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 447 times
Been thanked: 626 times
Contact:

Re: Hvad har du spillet i dag? Juli 2020

Post by Frouvne »

Tirsdag skulle vi have afholdt den anden Post-Covid-19-bølge-et spilaften, som desværre endte med at blive aflyst. Min datter ofrede sig og spillede Kraken Attack! med mig. Jeg syntes virkelig, vi er inde i en god stime med fine børnespil. Retfærdigvis skal nævnes, at der står Antoine Bauza på æsken, så det er måske heller ikke så overraskende, at det er i den bedre ende. Til aften var det den ældste, der fandt vej til spilbordet og det betød, at vi kom et skridt videre i Pandemic Legacy: Season 2. Vi tabte endnu et tæt spil, men igen skete der virkelig mange ting. Jeg er dybt, dybt imponeret over dette spil.
frouvne, administrator

Image
Post Reply