Hvad har du spillet i dag? Marts 2020

Kommentarer, spørgsmål og husregler.
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9163
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Hvad har du spillet i dag? Marts 2020

Post by Stony »

Frouvne wrote: Mon Mar 16, 2020 11:28 pm I aftes fik vi Wingspan på bordet og det var første gang, at jeg fik prøvet European-udvidelsen. Og det var faktisk en due fra udvidelsen, der gav mig lov til imellem runderne at konvertere føde til point, som sikrede mig sejren.
Jeg har set duer konvertere mad. Men det var fandme ikke victory points der kom ud....
Sidst spillet:
Image
User avatar
Goblen
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1381
Joined: Mon Nov 26, 2012 4:48 pm
Favoritspil: Castles of Burgundy, Terra Mystica, Battlestar Galactica, Dead of Winter, Kingsburg, The Gallerist, The Resistance, Shakespeare
Location: Lundby
Has thanked: 17 times
Been thanked: 45 times
Contact:

Re: Hvad har du spillet i dag? Marts 2020

Post by Goblen »

Stony wrote: Tue Mar 17, 2020 8:52 am
Frouvne wrote: Mon Mar 16, 2020 11:28 pm I aftes fik vi Wingspan på bordet og det var første gang, at jeg fik prøvet European-udvidelsen. Og det var faktisk en due fra udvidelsen, der gav mig lov til imellem runderne at konvertere føde til point, som sikrede mig sejren.
Jeg har set duer konvertere mad. Men det var fandme ikke victory points der kom ud....
God humor :-D
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 448 times
Been thanked: 628 times
Contact:

Re: Hvad har du spillet i dag? Marts 2020

Post by Frouvne »

Så røg der et nyt børnespil på bordet, nemlig samarbejdsspillet: Ghost Fightin' Treasure Hunters. Det ser umiddelbart ud til at kunne blive ganske interessant, hvis vi skruer en smule op for sværhedsgraden. Lige nu er det dog nok meget passende at køre det i den basale udgave - og så må vi se, hvornår den yngste overskuer det så godt, at vi kan sætte sværhedsgraden lidt op.
frouvne, administrator

Image
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 448 times
Been thanked: 628 times
Contact:

Re: Hvad har du spillet i dag? Marts 2020

Post by Frouvne »

Vi holder stadig fanen højt, når det gælder at få spillet en smule på trods af aflyste spil-grupper. Til formiddag var det sammen med den yngste, der blev spillet Ghost Fightin' Treasure Hunters med endnu et nederlag til følge og til aften kom så Wingspan med Wingspan: European Expansion på bordet. Lige nu er vi nok lidt i tvivl om hvorvidt den udvidelse bringer andet godt til bordet end nogle fugle, man kan nikke genkendende til.
frouvne, administrator

Image
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5110
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 487 times
Been thanked: 524 times

Re: Hvad har du spillet i dag? Marts 2020

Post by Gunness »

Den seneste uges tid er det blevet til en ultrakort omgang Witness med familien, og ellers solospil: 2x Villagers plus et spil Argonauts, som jeg tabte med et brag. Sidstnævne virker noget "fiddly" som solospil, men jeg kan godt lide græsk mytologi, så jeg prøver igen.
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal, Sleeping Gods 2
User avatar
Goblen
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1381
Joined: Mon Nov 26, 2012 4:48 pm
Favoritspil: Castles of Burgundy, Terra Mystica, Battlestar Galactica, Dead of Winter, Kingsburg, The Gallerist, The Resistance, Shakespeare
Location: Lundby
Has thanked: 17 times
Been thanked: 45 times
Contact:

Re: Hvad har du spillet i dag? Marts 2020

Post by Goblen »

Fik mine sidste udvidelser til Terraforming Mars, så det hele kom på bordet i går. Har nu registreret 40 spil og det kommer nok til at forsætte - min kone og jeg er ret så begejstret for det, og synes at hver enkelt udvidelse bringer noget unikt med sig. Er stadig lidt 'meh' over for prelude, men skal sikkert bare spilles noget mere :-)
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9163
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Hvad har du spillet i dag? Marts 2020

Post by Stony »

Jeg fik strøget et spil fra min Shelf of Shame.

Det blev til en omgang Pandorum. Ganske vist bare som solospil, men det er jo helt i tråd med omverdenen i disse dage.

Jeg gør det kort: Meh! En ret abstrakt øvelse med et ultratyndt tema drysset ud over det hele.

Det er nu røget på skal-sælges listen.

5/10
Sidst spillet:
Image
User avatar
Neumann
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 328
Joined: Fri Aug 19, 2016 7:38 pm
Has thanked: 25 times
Been thanked: 69 times

Re: Hvad har du spillet i dag? Marts 2020

Post by Neumann »

Hele februar og en god del af marts har været ret spilleforsaget. Underligt nok har den udvidede stuearrest ikke hjulpet noget videre. Ét er, at jeg stadig går på arbejde, men resten af familien er blevet noget apatiske af alt det indeliv.
Nå men i går så dog fire hurtige runder Rød7, hvor jeg vandt de tre første :mrgreen:
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5110
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 487 times
Been thanked: 524 times

Re: Hvad har du spillet i dag? Marts 2020

Post by Gunness »

Lørdag fik jeg støvet mit yderst støvede eksemplar af D-Day Dice af. Det er ca. 5 år siden, at det sidst er blevet spillet, men jeg huskede det som et "group think"-samarbejdsspil, der derfor ville egne sig godt til solo. Jeg prøvede tre gange i to forskellige scenarier, og hvor første gennemløb gik godt, blev mine stakkels soldater frygteligt hakket ned af maskingevær-ild og minefelter de to næste. Jeg vil ikke påstå, at spillet føles voldsomt tematisk, men det er tilpas enkelt til, at det er nemt at gå til.

Om aftenen blev familien endelig samlet om et brætspil. Valget faldt på Burgle Bros., hvor vi var lige ved at klare missionen, men blev fanget til sidst. Burgle Bros. er på mange måder også et "group think"-spil, men jeg er imponeret over, hvor godt det altid lykkes med at skrue sværhedsgraden op, så der er spænding til det sidste.
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal, Sleeping Gods 2
User avatar
goldbaek
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 102
Joined: Mon Sep 12, 2016 10:39 am
Location: Vallensbæk
Has thanked: 9 times
Been thanked: 6 times

Re: Hvad har du spillet i dag? Marts 2020

Post by goldbaek »

Jeg fik nappet et par solo-spil Maracaibo mod dens automa på medium sværhedsgrad. Den er godt nok aggressiv! I første spil fik jeg en ordentlig øretæve, men ved at optimere mine ture (og man kan IKKE vinde ved at tage hygge-ture!) fik jeg ram på den i andet spil. Automaen fungerer godt og jeg ser frem til at slå den igen :)
Image
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 448 times
Been thanked: 628 times
Contact:

Re: Hvad har du spillet i dag? Marts 2020

Post by Frouvne »

De seneste dage er det udelukkende Ghost Fightin' Treasure Hunters, der er kommet på bordet. Men det har til gengæld også været en stor succes og er et spil, som man også selv har lyst til at spille. Modtagelsen af Ghost Fightin' Treasure Hunters har fået mig til at bestille Zombie Kidz Evolution i håbet om at vi også er ved at være parate til det.
frouvne, administrator

Image
User avatar
Goblen
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1381
Joined: Mon Nov 26, 2012 4:48 pm
Favoritspil: Castles of Burgundy, Terra Mystica, Battlestar Galactica, Dead of Winter, Kingsburg, The Gallerist, The Resistance, Shakespeare
Location: Lundby
Has thanked: 17 times
Been thanked: 45 times
Contact:

Re: Hvad har du spillet i dag? Marts 2020

Post by Goblen »

Forleden røg der endnu et spil Terraforming Mars på bordet. Denne gang med de nye 3D printede board elementer. Det var sgu sjovt og gav spillet en masse ekstra. Da det er det spil min kone virkelig holder af at spille kommer det sikkert til at se bordet mere i disse corona-tider.

I går fik vi spillet et spil Crokinole :-) Er stadig ikke god til det, men bliver gradvist bedre.
User avatar
digter
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 936
Joined: Sat Aug 13, 2011 10:27 pm
Location: Odense
Has thanked: 8 times
Been thanked: 12 times

Re: Hvad har du spillet i dag? Marts 2020

Post by digter »

Frouvne wrote: Tue Mar 24, 2020 12:56 pm De seneste dage er det udelukkende Ghost Fightin' Treasure Hunters, der er kommet på bordet. Men det har til gengæld også været en stor succes og er et spil, som man også selv har lyst til at spille.
Jeg har ledt efter det spil i længere tid. I hvert fald i en engelsk udgave. Nu fik du mig til at gøre det igen og jeg fandt det England, så nu har jeg ENDELIG bestilt det 8)
Image
User avatar
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3950
Joined: Fri Sep 01, 2006 11:51 am
Location: Roskilde
Has thanked: 130 times
Been thanked: 124 times

Re: Hvad har du spillet i dag? Marts 2020

Post by Andrea »

Tidligere på ugen fik vi spillet en omgang Hokkaido - et fint lille spil, som vil være en glimrende filler i fremtiden.

I går fik vi så - for første gang i mange år - spillet lidt brætspil via Tabletopia. Det blev til en omgang Everdell, da det er et spil, jeg gerne vil have fingre i på det tidspunkt. Og det viste sig også at være både underholdende og tilpas strategisk til en torsdag aften.
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 448 times
Been thanked: 628 times
Contact:

Re: Hvad har du spillet i dag? Marts 2020

Post by Frouvne »

Efter nogle dage med børnespil (Brandon the Brave og Fluch der Mumie) på bordet blev vi igen lidt mere seriøse i går med Spirit Island. Jeg var meget rusten i det ... og det er heller ikke helt let. Men hvor er det dog synd, at det har fået lov at stå urørt hen så længe. Det holder ikke; det skal frem igen. I dag blev vi dog igen distraheret af børnespilene. GLS-manden kom med Zombie Kidz Evolution. Og det endte min datter med at kræve at få spillet seks gange. Det er et samarbejdsspil med et legacy-element... og det starter simpelt ud og bliver langsomt mere interessant. Legacy-delen virker meget motiverende på det yngre segment ... og også mig. Til aften fandt vi voksne også et børnespil frem, nemlig Ghost Fightin' Treasure Hunters! Nu skulle det spilles i sin fulde udgave. Vi tabte det første spil og så var det bare op på hesten igen. Vi vandt anden gang og jeg tænker, at det sagtens kan spilles med voksne.
frouvne, administrator

Image
Post Reply