Her er spillene jeg spilte i desember(nyheter i rødt)
7 Wonders: Duelx2
Jaipurx2
Patchwork x2
Carcassonne: Winter Editionx1
Hanabix1
Speed Snacksx1
Villagex1
Cacaox1
Mangroviax1
1. Plass: 7wonders duell - gjør 7 wonders til et fantastisk spill. Rask spilletid og stor dybde. Løp og kjøp!
2. plass: mangrovia - meget behagelig å spille og passe dybde og valg gjør dette til en vinner!
3. plass: Cacao - enkle regler og rask spilletid, likevel utfordrende nok!
11. plass: Hanabi - not my cup of tea
12. plass: Speed snack - sikkert bra for deg som liker stressespill...
Search found 162 matches
- Sun Feb 07, 2016 2:50 am
- Forum: Voksenspil
- Topic: Månedens spiloplevelse december 2015
- Replies: 7
- Views: 5934
- Sun Feb 07, 2016 2:39 am
- Forum: Voksenspil
- Topic: Månedens spiloplevelse januar 2016
- Replies: 9
- Views: 6744
Re: Månedens spiloplevelse januar 2016
En slow, men god spillmåned med 15 gjennomspillinger( nyheter i rødt)
Chessx4
Fields of Arlex3
Lost Citiesx2
Artus x1
Nationsx1
Power Grid: The First Sparksx1
Splendorx1
Trainsx1
Trans Europax1
1. Fields of arle - litt lang spilletid(opp mot 3 timer)men absolutt et meget godt 2 mannsspill!!!
2. Nations - også lang spilletid, men 3 manns gjorde at vi kom igjennom. Veldig kjekt
3. Splendor - kjapt og bedre og bedre for hver gang en spiller det!
15. plass - Artus - ikke dårlig, men kunne vært et bedre spill
Chessx4
Fields of Arlex3
Lost Citiesx2
Artus x1
Nationsx1
Power Grid: The First Sparksx1
Splendorx1
Trainsx1
Trans Europax1
1. Fields of arle - litt lang spilletid(opp mot 3 timer)men absolutt et meget godt 2 mannsspill!!!
2. Nations - også lang spilletid, men 3 manns gjorde at vi kom igjennom. Veldig kjekt
3. Splendor - kjapt og bedre og bedre for hver gang en spiller det!
15. plass - Artus - ikke dårlig, men kunne vært et bedre spill
- Sat Nov 28, 2015 1:34 am
- Forum: Voksenspil
- Topic: Månedens spiloplevelse oktober 2015
- Replies: 9
- Views: 6406
Re: Månedens spiloplevelse oktober 2015
2 helt nye og kun 13 spill totalt i oktober(flere i november:-)
Timeline: Discoveries x 2
BANG! The Dice Game
BasketBoss
Blokus Duo
Boomtown
Dream Factory
Eight-Minute Empire
The Great Heartland Hauling Co.
Hey, That's My Fish!
Linko!
Murano
Samara
1. Plass: Dream factory - vi hadde gitt opp spillet da vi oppdaget at det var et fantastisk auksjonsspill!
2. Basket boss - også et meget godt auksjonsspill
3. Murano - liker dette spillet veldig godt. En behagelig opplevelse å spille
Outsider: Samara - mitt første kickstarterspill. Kort spilletid og morsom mekanikk.
Ingen dårlige spill denne måneden!
Timeline: Discoveries x 2
BANG! The Dice Game
BasketBoss
Blokus Duo
Boomtown
Dream Factory
Eight-Minute Empire
The Great Heartland Hauling Co.
Hey, That's My Fish!
Linko!
Murano
Samara
1. Plass: Dream factory - vi hadde gitt opp spillet da vi oppdaget at det var et fantastisk auksjonsspill!
2. Basket boss - også et meget godt auksjonsspill
3. Murano - liker dette spillet veldig godt. En behagelig opplevelse å spille
Outsider: Samara - mitt første kickstarterspill. Kort spilletid og morsom mekanikk.
Ingen dårlige spill denne måneden!
- Tue Oct 06, 2015 11:17 pm
- Forum: Voksenspil
- Topic: Månedens spiloplevelse september 2015
- Replies: 13
- Views: 9380
Re: Månedens spiloplevelse september 2015
Ny rekord i nye spill på en måned med nesten 50% av de spilte spill!
Battle Sheep x 2
Las Vegas x 2
Automania x 1
Automobile x 1
Camp Grizzly x 1
The City x 1
Codenames x. 1
Fresco x 1
In the Year of the Dragon x 1
Isle of Skye: From Chieftain to King x 1
Murano x1
Race! Formula 90 x1
Sheriff of Nottingham x1
Mange gode og kjekke spill denne måneden:
1. Automobile - et utrolig kjekt bilproduksjonsspill. Wallace's beste spill?!?
2. Murano - Mange valgmuligheter og veldig behagelig, flott spill!
3. Camp Grizzly - Utøya - fantastisk tematisk spill hvor Otis kommer og tar deg
4.battle sheep - Packeis am pol, bare annerledes og kanskje bedre?
5. Automania - Norskutviklet - også om bilproduksjon i ekte Eurogamestil.
6. Alle de andre spillene
Ingen sisteplass denne måned da alle spill var gode:-) Vil gjerne ha det slik neste måned også...
Battle Sheep x 2
Las Vegas x 2
Automania x 1
Automobile x 1
Camp Grizzly x 1
The City x 1
Codenames x. 1
Fresco x 1
In the Year of the Dragon x 1
Isle of Skye: From Chieftain to King x 1
Murano x1
Race! Formula 90 x1
Sheriff of Nottingham x1
Mange gode og kjekke spill denne måneden:
1. Automobile - et utrolig kjekt bilproduksjonsspill. Wallace's beste spill?!?
2. Murano - Mange valgmuligheter og veldig behagelig, flott spill!
3. Camp Grizzly - Utøya - fantastisk tematisk spill hvor Otis kommer og tar deg
4.battle sheep - Packeis am pol, bare annerledes og kanskje bedre?
5. Automania - Norskutviklet - også om bilproduksjon i ekte Eurogamestil.
6. Alle de andre spillene
Ingen sisteplass denne måned da alle spill var gode:-) Vil gjerne ha det slik neste måned også...
- Sun Sep 06, 2015 12:42 am
- Forum: Voksenspil
- Topic: Bedst og værst fra 2014.
- Replies: 19
- Views: 11907
Re: Bedst og værst fra 2014.
Her er min 2014 rating(oppdaget ikke denne tråd før nå...)
Har spilt disse 2014 spillene: Mangrovia, Doodle City(begge norske) Dead of winter, 5tribes, Mad king Ludvig, Splendor, Istanbul, Imperial settlers, Patchwork, One night ultimate warewulf, King of new york, CashnGuns 2. Ed, Colt Express, Camel up, Evolution, Linko, La isla, Port Royal, St Petersburg 2. Ed, Tiny epic kingdoms, Murano, Wer sind das volk, Spellcaster og Mad city.
5 beste er:
1. Murano - behagelig spill, med mange muligheter.
2. Mangrovia - også behagelig, middels dybde og ok tema
3. Wer sind das volk - BRD mot DDR, som Twiglight struggle bare kjekkere og kortere!
4. CashnGuns 2. Ed - mye bedre enn 1 ed! Godfatherrollen løfter spillet til nye høyder.
5. Port Royal - kjekt push the limit spill.
5. Dårligste:
1. (Dårligst) Dead of winter - mer et rollespill enn et brettspill!
2. St. Petersburg 2. Ed. Tar mye, mye lengre tid med ny gul fase og ekstra spiller. Kjøp orginalen!
3. 5 tribes - Analyses paralyses. I tillegg kan en ikke planlegge før det er din tur!
4. Evolution - Den med den største kjøtteteren vinner. Alle andre er statister.
5. Mad city - allerede glemt...zzz
Har spilt disse 2014 spillene: Mangrovia, Doodle City(begge norske) Dead of winter, 5tribes, Mad king Ludvig, Splendor, Istanbul, Imperial settlers, Patchwork, One night ultimate warewulf, King of new york, CashnGuns 2. Ed, Colt Express, Camel up, Evolution, Linko, La isla, Port Royal, St Petersburg 2. Ed, Tiny epic kingdoms, Murano, Wer sind das volk, Spellcaster og Mad city.
5 beste er:
1. Murano - behagelig spill, med mange muligheter.
2. Mangrovia - også behagelig, middels dybde og ok tema
3. Wer sind das volk - BRD mot DDR, som Twiglight struggle bare kjekkere og kortere!
4. CashnGuns 2. Ed - mye bedre enn 1 ed! Godfatherrollen løfter spillet til nye høyder.
5. Port Royal - kjekt push the limit spill.
5. Dårligste:
1. (Dårligst) Dead of winter - mer et rollespill enn et brettspill!
2. St. Petersburg 2. Ed. Tar mye, mye lengre tid med ny gul fase og ekstra spiller. Kjøp orginalen!
3. 5 tribes - Analyses paralyses. I tillegg kan en ikke planlegge før det er din tur!
4. Evolution - Den med den største kjøtteteren vinner. Alle andre er statister.
5. Mad city - allerede glemt...zzz
- Fri Sep 04, 2015 12:16 am
- Forum: Voksenspil
- Topic: Månedens spiloplevelse august 2015
- Replies: 12
- Views: 8392
Re: Månedens spiloplevelse august 2015
Hei! Har spilt så lite siste 3 måneder at jeg har lagt sammen juni, juli og august. Håper det er greit...
Nye spill i rødt!
Ticket to Ride: Nordic Countries x5
Love Letter x4
Times Square x 4
Zombie Dice x4
Ticket to Ride: Europe x 3
Battle Sheep x2
Asara x1
Ca$h 'n Guns (second edition) x1
Camel Up x1
Colt Express x1
Dominion x 1
El Grande x 1
Hanabi x1
London x1
Lost Cities x 1
Mangrovia x 1
Mount Everest x 1
New York 1901 x 1
Patchwork x 1
Portobello Market x1
Rattus x1
StreetSoccer x1
Sommerens vinner er:
1. London - best med 3 spillere!!!
2. Battle Sheep - bedre og raskere enn Packeis am pol
3. Patchwork - kjekt puzzle- tomannsspill
Outsidere: CashnGuns og Portobello market
36. plass - zombie dice, terningene bestemmer
37. Plass - TTR Europa - prøv heller Nordic som er mye, mye bedre
Nye spill i rødt!
Ticket to Ride: Nordic Countries x5
Love Letter x4
Times Square x 4
Zombie Dice x4
Ticket to Ride: Europe x 3
Battle Sheep x2
Asara x1
Ca$h 'n Guns (second edition) x1
Camel Up x1
Colt Express x1
Dominion x 1
El Grande x 1
Hanabi x1
London x1
Lost Cities x 1
Mangrovia x 1
Mount Everest x 1
New York 1901 x 1
Patchwork x 1
Portobello Market x1
Rattus x1
StreetSoccer x1
Sommerens vinner er:
1. London - best med 3 spillere!!!
2. Battle Sheep - bedre og raskere enn Packeis am pol
3. Patchwork - kjekt puzzle- tomannsspill
Outsidere: CashnGuns og Portobello market
36. plass - zombie dice, terningene bestemmer
37. Plass - TTR Europa - prøv heller Nordic som er mye, mye bedre
- Wed Jun 03, 2015 5:47 pm
- Forum: Voksenspil
- Topic: Månedens spiloplevelse maj 2015
- Replies: 16
- Views: 10238
Re: Månedens spiloplevelse maj 2015
Imponert over Frouve sin mai spillmåned, men skuffet over min egen, kun 20 spill!
Fill or Bust(Tutto) x7
Chess x6
Qwixx x2
Coal Baron x1
Macao x1
Monopoly Hotels x1
Vegas Showdown x1
Via Romana x1
Men, må likevel finne en månedsvinner:
1. Macao - veldig kjekt handelsspill men mye å tenke på
2. Coal baron - kul heisfunksjon og veldig tematisk
3. Vegas showdown - meget bra 5 mannsspill med AmunRe mekanikk.
19.Via romana - alle veier fører til Roma, men dette spillet nådde ikke opp...
20. Tutto - prøvde å tape for å glede min motspiller, men spillet ville det annerledes!
Fill or Bust(Tutto) x7
Chess x6
Qwixx x2
Coal Baron x1
Macao x1
Monopoly Hotels x1
Vegas Showdown x1
Via Romana x1
Men, må likevel finne en månedsvinner:
1. Macao - veldig kjekt handelsspill men mye å tenke på
2. Coal baron - kul heisfunksjon og veldig tematisk
3. Vegas showdown - meget bra 5 mannsspill med AmunRe mekanikk.
19.Via romana - alle veier fører til Roma, men dette spillet nådde ikke opp...
20. Tutto - prøvde å tape for å glede min motspiller, men spillet ville det annerledes!
- Sun May 03, 2015 12:37 am
- Forum: Voksenspil
- Topic: Månedens spiloplevelse april 2015
- Replies: 10
- Views: 6909
Re: Månedens spiloplevelse april 2015
24 spilte spill i april, skulle gjerne spilt mer... 2 nye spill i rødt
Saboteur x6
Ooga Booga x3
Quoridor x2
Ave Caesar x1
Ca$h 'n Guns (second edition)x 1
Colt Express x1
Fill or Bust(Tutto)x1
Fjords x1
For Sale x1
Lost Cities x1
Love Letter x1
Love Letter: Batman x1
Mangrovia x1
Robinson Crusoe: Adventure on the Cursed Island x1
Trans Europa x1
Word Fight x1
Beste spill i april var......
1. Cash n guns: Med full besetning (8 spillere) ble det fantastisk moro, selv om det er en filler...
2. Mangrovia: Veldig behagelig å spille, vakkert og passe strategisk.
3. Loveletter batman: litt andre poengregler gjorde spillet enda raskere
Outsider: For sale! Endelig for salg i Norge:-)
.
22. plass: Word fight - jeg er fortsatt ikke gammel nok for kryssord...
23. Tutto: Push your luckspill, men terningene bestemmer det meste selv!
24. Robinson crusoe: Just another coperative game.... Same shit - different wrapping!
Saboteur x6
Ooga Booga x3
Quoridor x2
Ave Caesar x1
Ca$h 'n Guns (second edition)x 1
Colt Express x1
Fill or Bust(Tutto)x1
Fjords x1
For Sale x1
Lost Cities x1
Love Letter x1
Love Letter: Batman x1
Mangrovia x1
Robinson Crusoe: Adventure on the Cursed Island x1
Trans Europa x1
Word Fight x1
Beste spill i april var......
1. Cash n guns: Med full besetning (8 spillere) ble det fantastisk moro, selv om det er en filler...
2. Mangrovia: Veldig behagelig å spille, vakkert og passe strategisk.
3. Loveletter batman: litt andre poengregler gjorde spillet enda raskere
Outsider: For sale! Endelig for salg i Norge:-)
.
22. plass: Word fight - jeg er fortsatt ikke gammel nok for kryssord...
23. Tutto: Push your luckspill, men terningene bestemmer det meste selv!
24. Robinson crusoe: Just another coperative game.... Same shit - different wrapping!
- Tue Apr 07, 2015 6:29 pm
- Forum: Voksenspil
- Topic: Månedens spiloplevelse marts 2015
- Replies: 8
- Views: 5939
Re: Månedens spiloplevelse marts 2015
Mars ble en måned preget av en lynsjakkturnering hvor jeg ble nest sist, sykdom og dertil lite spilling:
Nye spill i rødt!
Chess x12
Ab in die Tonne x1
Ca$h 'n Guns (second edition) x1
Carson City x1
Hacienda x1
Kingdoms x1
Love Letter x1
Ludo x1
No Thanks! x1
Palazzo x1
Quietville x1
Wheedle x1
Wir sind das Volk! x1
Månedens spill ble:
1. Wir sind das Volk! Fantastisk 2 mannsspill om BRD mot DDR. Mye bedre enn Twilight Struggle!
2. Cash n guns 2. Edition - nye regler + at spillet server 8 spillere har gjort spillet mye mye bedre!!!
3. Carson city - Agricola med dueller!
24. Og sisteplass: LUDO! Måtte spille det, og opplevelsen har ikke blitt bedre siden jeg spilte det sist når jeg var 10 år. Terningen bestemmer hvem som vinner, og det uten taktikk...
Nye spill i rødt!
Chess x12
Ab in die Tonne x1
Ca$h 'n Guns (second edition) x1
Carson City x1
Hacienda x1
Kingdoms x1
Love Letter x1
Ludo x1
No Thanks! x1
Palazzo x1
Quietville x1
Wheedle x1
Wir sind das Volk! x1
Månedens spill ble:
1. Wir sind das Volk! Fantastisk 2 mannsspill om BRD mot DDR. Mye bedre enn Twilight Struggle!
2. Cash n guns 2. Edition - nye regler + at spillet server 8 spillere har gjort spillet mye mye bedre!!!
3. Carson city - Agricola med dueller!
24. Og sisteplass: LUDO! Måtte spille det, og opplevelsen har ikke blitt bedre siden jeg spilte det sist når jeg var 10 år. Terningen bestemmer hvem som vinner, og det uten taktikk...
- Fri Apr 03, 2015 5:17 pm
- Forum: Indkøb, udsalg og tilbud i øvrigt
- Topic: Klask i København?
- Replies: 3
- Views: 3331
Re: Klask i København?
Takk for gode tilbud og informasjon.
I dag begynte en norsk nettside å selge klask, så da kan vi endelig få tak i det her oppe i non-EU land:-)
I dag begynte en norsk nettside å selge klask, så da kan vi endelig få tak i det her oppe i non-EU land:-)
- Sat Mar 07, 2015 10:33 am
- Forum: Indkøb, udsalg og tilbud i øvrigt
- Topic: Klask i København?
- Replies: 3
- Views: 3331
Klask i København?
Noen som vet hvor en kan kjøpe Klask i København, og til hvilken pris??
På forhånd takk for god hjelp:-)
På forhånd takk for god hjelp:-)
- Fri Mar 06, 2015 11:38 pm
- Forum: Voksenspil
- Topic: Månedens spiloplevelse februar 2015
- Replies: 10
- Views: 6584
Re: Månedens spiloplevelse februar 2015
30 spill spilt i februar, takket være brettspillfestivalen MidWinter8. Full rapport med bilder finner dere her: http://preikestolengamers.no/2015/03/03 ... dwinter-8/
Nyheter i rødt
Splendorx3
Escape: The Curse of the Temple x2
Las Vegas x2
Rosenkönig x2
7 Wonders x1
Camel Up x1
Cardline: Animals x1
The City x1
Concordia x1
Dead of Winter: A Crossroads Game x1
Eight-inute Empire x1
Five Tribes x1
Le Havre: The Inland Port x1
La Isla x1
Mangrovia x1
New Amsterdam x1
The Palaces of Carrara x1
Pirate Versus Pirate x1
Saint Petersburg (second edition) x1
Spellcaster x1
Suburbia x1
Timeline: Discoveries x1
Tiny Epic Kingdoms x1
Tzolk'in: The Mayan Calendar x1
Vikings x1
Månedens spill ble:
1. Mangrovia - så bra og behagelig at en skulle tro det var Kramer og Kiesling som hadde laget det!
2. Concordia - mye å tenke på i dette spillet, slitsomt men godt!
3. Splendor - bedre og bedre for hver gang det spilles. Tar tid å like:-)
28. Plass: Suburbia - Seierskriteriene varierer på poeng selv om de er nesten like. Dårligere enn Mad king ludvig...
29. Plass: Saint petersburg 2nd edition: ny gul fase doblet spilletiden uten å gjøre spillet bedre
30. plass: Tzolkin - Mais og seierspoengstrategien ødela spillopplevelsen for alle unntatt han som vant som brukte kun 2 av de 5 roundellene. Skal visst være et godt spill...
Nyheter i rødt
Splendorx3
Escape: The Curse of the Temple x2
Las Vegas x2
Rosenkönig x2
7 Wonders x1
Camel Up x1
Cardline: Animals x1
The City x1
Concordia x1
Dead of Winter: A Crossroads Game x1
Eight-inute Empire x1
Five Tribes x1
Le Havre: The Inland Port x1
La Isla x1
Mangrovia x1
New Amsterdam x1
The Palaces of Carrara x1
Pirate Versus Pirate x1
Saint Petersburg (second edition) x1
Spellcaster x1
Suburbia x1
Timeline: Discoveries x1
Tiny Epic Kingdoms x1
Tzolk'in: The Mayan Calendar x1
Vikings x1
Månedens spill ble:
1. Mangrovia - så bra og behagelig at en skulle tro det var Kramer og Kiesling som hadde laget det!
2. Concordia - mye å tenke på i dette spillet, slitsomt men godt!
3. Splendor - bedre og bedre for hver gang det spilles. Tar tid å like:-)
28. Plass: Suburbia - Seierskriteriene varierer på poeng selv om de er nesten like. Dårligere enn Mad king ludvig...
29. Plass: Saint petersburg 2nd edition: ny gul fase doblet spilletiden uten å gjøre spillet bedre
30. plass: Tzolkin - Mais og seierspoengstrategien ødela spillopplevelsen for alle unntatt han som vant som brukte kun 2 av de 5 roundellene. Skal visst være et godt spill...
- Tue Feb 03, 2015 1:13 am
- Forum: Voksenspil
- Topic: Månedens spiloplevelse januar 2015
- Replies: 8
- Views: 5718
Re: Månedens spiloplevelse januar 2015
28 spilte spill i januar. Bortsett fra en del hurtigsjakkpartier ble det mye forskjellig og Kun ett nytt spill denne måneden i rødt:
Chess x 7
King of Tokyo x 2
Mangrovia x 2
Cavum
Eight-Minute Empire
Fifty Shades of Grey Party Game + Red Room Expansion Pack
Hansa Teutonica
Hawaii
Linko!
Loopin' Louie
Master Thieves
Mexican Train
Murano
Nauticus
Pickomino
Pit
PitchCar
Splendor
Timeline: Discoveries
Trains
Månedens beste spill ble:
1. Mangrovia - Meget vakkert, utfordrende men likevel ikke for komplisert!
2. Murano - er spill med mange muligheter som er behagelig å spille.
3. Nauticus - Et godt spill selv med litt lang spilletid...
Månedens beauty: Master thieves - alt for vakkert, men alt for kjedelig
Månedens sexy: 50 shades of gray red room expansion
månedens longest: Cavum - ble tenkt istykker av en spiller som brukte timer på sine trekk:-(Likevel et godt spill)
27. plass: Mexican train - ser fortsatt ikke den store utfordringen i dette spillet...
28. plass: Loopin Louie - mulig jeg er lei av det?!?
Chess x 7
King of Tokyo x 2
Mangrovia x 2
Cavum
Eight-Minute Empire
Fifty Shades of Grey Party Game + Red Room Expansion Pack
Hansa Teutonica
Hawaii
Linko!
Loopin' Louie
Master Thieves
Mexican Train
Murano
Nauticus
Pickomino
Pit
PitchCar
Splendor
Timeline: Discoveries
Trains
Månedens beste spill ble:
1. Mangrovia - Meget vakkert, utfordrende men likevel ikke for komplisert!
2. Murano - er spill med mange muligheter som er behagelig å spille.
3. Nauticus - Et godt spill selv med litt lang spilletid...
Månedens beauty: Master thieves - alt for vakkert, men alt for kjedelig
Månedens sexy: 50 shades of gray red room expansion
månedens longest: Cavum - ble tenkt istykker av en spiller som brukte timer på sine trekk:-(Likevel et godt spill)
27. plass: Mexican train - ser fortsatt ikke den store utfordringen i dette spillet...
28. plass: Loopin Louie - mulig jeg er lei av det?!?
- Sun Jan 04, 2015 1:11 am
- Forum: Voksenspil
- Topic: Five and Dimes 2014
- Replies: 14
- Views: 9114
Re: Five and Dimes 2014
10 or more plays
Escape: The Curse of the Temple 21
Zombie Dice 21
King of Tokyo 18
The City 15
Rod Hockey(Stiga hockey) 15
Lord of the Rings: The Confrontation 11
5 or more plays
Ab in die Tonne 7
Eight-Minute Empire 6
Camel Up 5
Chess 5
Liar's Dice 5
Lost Cities 5
Alltid mange nye spill som skal prøves i Preikestolen gamers, så det ble mange lette spill på 5 and dimelista mi.
Nr.1 dime: The city - raskeste få igang motoren for så å score poeng-spill!!!
Nr.1 five: Liar's dice - alltid fantastisk stemning med dette enkle men morsomme bløffespillet!
Escape: The Curse of the Temple 21
Zombie Dice 21
King of Tokyo 18
The City 15
Rod Hockey(Stiga hockey) 15
Lord of the Rings: The Confrontation 11
5 or more plays
Ab in die Tonne 7
Eight-Minute Empire 6
Camel Up 5
Chess 5
Liar's Dice 5
Lost Cities 5
Alltid mange nye spill som skal prøves i Preikestolen gamers, så det ble mange lette spill på 5 and dimelista mi.
Nr.1 dime: The city - raskeste få igang motoren for så å score poeng-spill!!!
Nr.1 five: Liar's dice - alltid fantastisk stemning med dette enkle men morsomme bløffespillet!
- Sat Jan 03, 2015 5:33 pm
- Forum: Voksenspil
- Topic: Månedens spiloplevelse december 2014
- Replies: 6
- Views: 4465
Re: Månedens spiloplevelse december 2014
51 spill denne måneden takket være Stiga Hockey(Rod Hockey) og Zombie dice. Ellers kun 19 spill da alle i Preikestolen gamers hadde det travelt før jul.
Game Qty
Zombie Dice x 17
Rod Hockey x 15
Fleet x 2
Ave Caesar x 1
Bang! The Dice Game x 1
Camel Up x 1
Castles of Mad King Ludwig x 1
Doodle City x 1
Eight-Minute Empire x 1
Fearsome Floors x 1
Going, Going, GONE! x 1
Imperial Settlers x 1
In the Year of the Dragon x 1
Linko! X 1
Love Letter x 1
Machi Koro x 1
Speculation x 1
Sumeria x 1
Tash-Kalar: Arena of Legends x1
Tiny Epic Kingdoms x 1
1. plass: Tiny Epic Kingdoms, et kjapt areacontrol spill med krig og rollevelging. Likte det veldig godt og har satt det på must have lista mi:-)
2. plass: In the Year of the dragon - ingen nyhet, men liker det veldig godt. Denne gangen vant en ikke med bokstrategien heller og det er en styrke for spillet!
3. plass: Fleet - vet enda ikke helt hvor godt jeg skal like det, men likevel en fortjent 3. plass da det var mange rare spill denne måneden.
48. plass: Imperial settlers - ble barbarian og scoret max 5-7 poeng hver runde mens de andre rasene scoret 5-7 poeng pr. Trekk. Må prøves igjen, men en dårlig debut av spillet eller av meg???
49. plass: Speculation - aksjespill uten kontroll. 5 av 6 slaktet spillet...
50. plass: Tash kalar - helt greit teamplay spill, men flaks med kort og litt lang spilletid trekker ned.
51. plass: Machi koro - terningsettlers vs. yatzee. Veldig mye flaks/uflaks gjør at en styrer unna dette spillet i fremtiden. Helt greit og sikkert godt som familiespill, men spiller det igjen om jeg må...
Game Qty
Zombie Dice x 17
Rod Hockey x 15
Fleet x 2
Ave Caesar x 1
Bang! The Dice Game x 1
Camel Up x 1
Castles of Mad King Ludwig x 1
Doodle City x 1
Eight-Minute Empire x 1
Fearsome Floors x 1
Going, Going, GONE! x 1
Imperial Settlers x 1
In the Year of the Dragon x 1
Linko! X 1
Love Letter x 1
Machi Koro x 1
Speculation x 1
Sumeria x 1
Tash-Kalar: Arena of Legends x1
Tiny Epic Kingdoms x 1
1. plass: Tiny Epic Kingdoms, et kjapt areacontrol spill med krig og rollevelging. Likte det veldig godt og har satt det på must have lista mi:-)
2. plass: In the Year of the dragon - ingen nyhet, men liker det veldig godt. Denne gangen vant en ikke med bokstrategien heller og det er en styrke for spillet!
3. plass: Fleet - vet enda ikke helt hvor godt jeg skal like det, men likevel en fortjent 3. plass da det var mange rare spill denne måneden.
48. plass: Imperial settlers - ble barbarian og scoret max 5-7 poeng hver runde mens de andre rasene scoret 5-7 poeng pr. Trekk. Må prøves igjen, men en dårlig debut av spillet eller av meg???
49. plass: Speculation - aksjespill uten kontroll. 5 av 6 slaktet spillet...
50. plass: Tash kalar - helt greit teamplay spill, men flaks med kort og litt lang spilletid trekker ned.
51. plass: Machi koro - terningsettlers vs. yatzee. Veldig mye flaks/uflaks gjør at en styrer unna dette spillet i fremtiden. Helt greit og sikkert godt som familiespill, men spiller det igjen om jeg må...