Trias![]() En tur består af: 1. At en landskabsbrik skal drifte 2. Selvvalgte handlinger 3. Svømmere eller overbefolkning 4. Kort fra bunken Spillerne har et kort på hånden (repræsenterende et landskabsfelt). I fase 1 kan spilleren vælge at spille sit håndkort eller trække og et uset kort fra bunken. Når en brik drifter skal den flyttes længere bort fra midten af det oprindelige bræt end dens nuværende position, og den skal hænge sammen med det samme landskab, som den hang sammen med før den blev flyttet. En brik kan flyttes, hvis den har kontakt til vandmasserne, og hvis spilleren har dinosaur på den landmasse, hvor brikken hører til. Brikker må gerne flyttes, hvis der er dinosaur på – disse bliver på pladsen og plasker nu rundt i vandet (disse kaldes svømmere). I denne flytteproces dannes der nye øer. ![]() ![]() ![]() ![]() På skift har spillerne 4 point de kan bruge til selvvalgte handlinger. Spillerne må flytte endnu en brik (3 point), flytte dinosaur (1 point per felt), redde sine svømmere (1 point for 3 svømmere) eller reproducere (1 point per ”dinosaurbaby”). Dernæst (i fase 3) fjernes eventuelle svømmere fra sidste tur, som spilleren ikke kunne redde. Svømmerne fjernes ikke med det samme, man har sin næste tur til at redde dem. Som det sidste i sin tur trækker en spiller et håndkort op, hvis spilleren brugte sit kort fra hånden i fase 1. ![]() Yderligere regler til Trias i forbindelse pointgivning, flytning af brikker og genplacering af disse og hvornår der tælles point op undervejs kan findes på nedenstående link til de engelske regler. Designer: Ralf Lehmkuhl Antal spillere: 2-5 spillere Spilletid: 45 minutter Udgivelsesår: 2002 Spiltype: Brikflytning ![]() Links: Udgiverens hjemmeside med bl.a. engelske regler |